שדרוג או קניית רכב חדש? מה צריך לדעת לפני?

שדרוג או קניית רכב חדש? מה צריך לדעת לפני?

החלטתם לעשות את הצעד ולרכוש רכב חדש, מלבד השיקולים שיש בבחירת סוג הרכב, הדגם ושנת היצור ישנם גם השיקולים איך ומאיפה כדאי לרכוש. מאחר ומדובר בהוצאה משמעותית, ההחלטה הסופית צריכה להיות חכמה, לאחר שבדקתם את השוק, והכרתם את כל האפשרויות שעומדות לפניכם. אבל אל דאגה, במאמר הבא ריכזנו עבורכם את כל הדברים החשובים שיש לדעת לפני שרוכשים את הרכב שמתאים בדיוק בשבילכם.

קניית רכבים – ידיים פרטיות או חברות?

כאשר מדובר ברכישת מכוניות מגוון האפשרויות הוא עצום, מה שיכול להיות גם מאד מבלבל. האם כדאי לקנות רכב חדש או יד שנייה, האם עדיף לקנות מאדם פרטי או מסוכנות, ומה לגבי ליסינג? הנה שלוש אפשרויות נוחות שיעשו לכם קצת סדר:

רכישת רכב יד שנייה מאדם פרטי הינה אפשרות טובה ונוחה למי שאינו יכול להוציא סכומים גדולים על קניית רכב חדש. לאפשרות זו מספר יתרונות ובניהם מצב הרכב- מרבית האנשים נוטים לשמור על רכבם ולתחזק אותו היטב. בשונה מרכבי ליסינג, סביר גם שהקילומטרז' יהיה נמוך יותר. יתרון נוסף הוא שברכישה מאדם פרטי לרוב יהיה לכם יותר מקום למיקוח, וכך תוכלו להשיג רכב טוב ובמחיר משתלם.

חשוב לדעת שבמקרה של רכישת רכב מאדם פרטי אתם מוותרים על האחריות, לכן מומלץ מאד לקחת את הרכב לבדיקה במוסך.

טרייד אין

רכישת רכב בשיטת טרייד אין מאפשרת לשדרג את הרכב הקיים ברכב חדש, כך שמעשה תהליך הקנייה והמכירה חלים באותו זמן ומול גורם אחד, שזה גם הייתרון המרכזי בכך. כיום ישנן המון חברות ליסינג שניתן לבצע דרכן עסקה מסוג זה, וכך לקבל כסף עבור הרכב הישן, אשר מהווה מקדמה עבור הרכב החדש.

רכב חדש מסוכנות

אין תחליף לחוויית הנסיעה ברכב חדש, אך זו בהחלט אינה אפשרות שעומדת בפני כולם. ישנם כאלו אשר בוחרים להיעזר במימון חיצוני על מנת להגשים את החלום. במידה ובחרתם לרכוש רכב חדש, חשוב לברר מראש את הפרטים הבאים: זמן ההספקה, האם הרכב מכיל את כל האבזור שבהזמנה, שהרישום נעשה באופן תקין ושהרכב הגיע אליכם במצב מושלם!

מה צריך לדעת לפני?

תקציב ויעדים

בבחירת רכב חדש יש כמה דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון: את מי הרכב עתיד לשמש, מהו גודל הרכב המתאים לכם, איזה סוג רישיון נחוץ בכדי לנסוע בו והאם הוא אמור לשמש בעיקר עבור נסיעות עירוניות או בין עירוניות. כמובן שכל אלו ישפיעו באופן ישיר על התקציב, אך זכרו- גם אם מדובר במימון חיצוני, חשוב שלא לבחור בעסקאות שאינכם יכולים לעמוד בהן. הגדירו תקציב שיאפשר לכם לענות על כל הצרכים שלכם אך גם שיהיה ראלי מבחינת החזרים.

ביצוע מחקר וסקר שוק

לאחר שברור לכם מהו התקציב ומהם הצרכים שלכם, ניתן לעבור לשלב הבא- בחינת סוגי הרכבים המתאימים. מחקר זה תוכלו לערוך מול מחירונים שונים, חוות דעת של מכרים או מומחים בתחום וביקור במגרשי רכב. במידה ומצאתם את סוג הרכב בו אתם מעוניינים התחילו בסקר שוק על מנת להבין מהי הצעת המחיר האידאלית עבורכם. רכבים יד שניה תוכלו למצוא בסוכנויות רכב, יבואני רכבים, חברות השכרה וליסינג. אל תתעצלו, אספו כמה שיותר הצעות מחיר, אתם תופתעו לגלות את גודל הפערים.

החוזה הנחתם

הגעתם לשלב הסופי בו אתם נמצאים במעמד הקנייה, חשוב לשים לב לכל הפרטים הקטנים לפני החתימה על החוזה. בדקו שכל הדברים כתובים: החל מסוג הרכב והצבע, התוספות שהזמנתם ועד למועד האספקה, אל תוותרו על שום פרט.

מהן אפשרויות המימון שלכם?

כידוע קיימות היום בשוק מגוון אפשרויות מימון לרכישת רכב, מלבד הון עצמי אלו הן האפשרויות שעומדות לפניכם:

  1. מימון בנקאי: באמצעותו תוכלו לקבל הלוואה בתנאים נוחים, ואפילו מימון מלא לרכב, אך במקרה של רכישת רכב חדש או רכב יד שנייה מעל לסכום מסוים, תדרשו לשעבד את הרכב כערבות, עד לסיום החזר ההלוואה.
  2. חוץ בנקאי: הכוונה למוסדות פיננסים כמו חברות ביטוח או חברות כרטיסי אשראי. באופן הזה תוכלו לקבל הלוואה גדולה ובמהירות, אך מנגד תאלצו לשלם ריבית גבוהה.
  3. ליסינג פרטי: באפשרות הזו המימון נחשב כחלק מסל השירותים שאתם מקבלים, אך שימו לב תדרשו לגייס סכום עבור מקדמה, ואת היתרה לשלם בתום התקופה.
  4. קופות גמל, קרנות השתלמות ופנסיה: אלו יוכלו לשמש ערבות כנגד הלוואה למימון רכישת הרכב. ככל שהחיסכון גבוהה יותר כך מרחב המיקוח שלכם יהיה גדול יותר.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*