שבירת מיתוסים על אבקות חלבון טבעוניות

שבירת מיתוסים על אבקות חלבון טבעוניות

אבקות חלבון טבעוניות הן אופציות פופולריות מאוד, במיוחד בקרב ספורטאים מקצועניים וחובבים בעלי העדפות או מגבלות תזונתיות מסוימות, אנשים עם מודעות מוגברת לבריאות וגם אוכלי כשר.

לצידם, יש אנשים שעדיין תופסים אבקת חלבון טבעונית באופן שגוי בשל, שורה של מיתוסים ותפיסות שגויות שעלולים להטעות. בואו נפריך כמה מהמיתוסים הנפוצים ביותר.

מיתוס 1: חלבון טבעוני אינו שלם

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר הוא שחלבונים על בסיס צמחי הם 'לא שלמים', כלומר חסרים להם חומצת אמינו חיונית אחת או יותר. אמנם זה נכון שרוב החלבונים המגיעים מן הצומח אינם 'מלאים', אבל מיזוג מקורות שונים – כמו חלבון אפונה ואורז – יכול לספק את כל חומצות האמינו החיוניות שאתם צריכים.

מיתוס 2: אבקת חלבון טבעונית פחות יעילה מאבקת חלבון מי גבינה

תפיסה שגויה נוספת היא שאבקות חלבון טבעוניות אינן יעילות כמו סוגים לא טבעונים, כמו חלבון מי גבינה, בכל הנוגע לצמיחת שרירים והתאוששות. בפועל, כל עוד אתם צורכים מספיק חלבון עם פרופיל חומצות אמינו מלא, המקור אינו משפיע באופן משמעותי על יעילות החלבון.

מיתוס 3: לאבקת חלבון טבעונית יש טעם רע

בעוד שטעם הוא עניין סובייקטיבי, המיתוס הגורס כי כל אבקות החלבון הטבעוניות אינן טעימות הוא מטעה ושגוי. מותגים רבים הצליחו להפיץ מוצרים טעימים בדיוק כמו אופציות מהחי כמו חלבון מי גבינה, ומציעים טעמים נהדרים כמו שוקולד, וניל ופירות יער.

מיתוס 4: אבקות חלבון טבעוניות הן יקרות

אמנם חלק מאבקות החלבון הטבעוניות מגיעות עם תג מחיר גבוה, אבל חשוב להבין שקיימות הרבה אפשרויות סבירות בשוק. יתרה מכך, חלק מהאנשים מצדיקים את העלות, בזכות היתרונות האתיים והסביבתיים של בחירת מוצר צמחי.

מיתוס 5: אבקות חלבון טבעוניות מיועדות רק לטבעונים

אנשים רבים מניחים שאבקות חלבון טבעוניות מיועדות אך ורק למי שמקפיד על תזונה טבעונית. במציאות, הם יכולים להוות מקור חלבון מצוין לכל אחד ואחת, במיוחד אלה שאינם סובלניים ללקטוז, אלרגיים למוצרי חלב או מחפשים להפחית את ההשפעה הסביבתית שלהם. למעשה, מספר הולך וגדל של ספורטאים וחובבי כושר, שצורכים תזונה מעורבת, משלבים חלבונים מהצומח בשל היתרונות האנטי דלקתיים הפוטנציאליים שלהם וכדי להוסיף מגוון למקורות החלבון שלהם.

מיתוס 6: כל אבקות החלבון הטבעוניות בריאות

העובדה שאבקת חלבון היא טבעונית לא אומרת שהיא אוטומטית בריאה. חשוב לקרוא בעיון את רשימת הרכיבים, ולהיות מודעים לכך שחלק מאבקות החלבון טבעוניות מיוצרות בתוספת סוכרים או מרכיבים מלאכותיים.

מיתוס 7: אבקת חלבון טבעונית לא ממלאת

בניגוד לאמונה זו, מקורות חלבון טבעוניים רבים, כמו חלבון אפונה, עשירים בסיבים. אלה יכולים להיות משביעים יותר מאשר חלבונים מהחי. הוספת אבקת חלבון טבעונית לשייק או לארוחה שלכם יכולה לעזור לכם לחוש שבעים לתקופות ארוכות יותר.

מיתוס 9: אבקות חלבון טבעוניות לא נספגות היטב

יש המאמינים כי לגוף קשה יותר לספוג חלבונים על בסיס צמחי, עקב נוכחותם של נוטריינטים כמו פיטאטים ואוקסלטים. למרות שתרכובות אלו קיימות בחלק מהמזונות הצמחיים, השפעתן על ספיגת החומרים התזונתיים היא בדרך כלל מינימלית וניתן לקזז אותה על ידי תזונה מאוזנת ועשירה בחומרי הזנה שונים.

סיכום

חשוב מאוד לדעת להבדיל בין עובדה לבדיה כשמדובר באבקות חלבון טבעוניות. רבים מהמיתוסים סביב תוסף התזונה אינם נתמכים בראיות מדעיות. בין אם אתם טבעונים, רגישים ללקטוז, או פשוט רוצים לעשות בחירה אתית, אבקת חלבון טבעונית יכולה להיות תוספת רב-תכליתית ויעילה לתזונה שלכפ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*