שבוע לפני חצי גמר הגביע: אשדוד רוצה לנצח שוב את הירוקים מחיפה

שבוע לפני חצי גמר הגביע: אשדוד רוצה לנצח שוב את הירוקים מחיפה

ארבעה הפסדי ליגה רצופים. זהו המאזן איתו יגיעו היום(שני,19:45)מאיר טפירו וקבוצתו מכבי אשדוד\באר טוביה "קפלן" למשחק הבית באולם "הקריה" מול מכבי חיפה.
המאזן בין שתי הקבוצות עד כה העונה, עומד על ניצחון אחד לחיפה במסגרת הליגה (89-68) בהיכל "רוממה", וניצחון אחד חשוב ומתוק במיוחד לצהובים מאשדוד במסגרת רבע גמר הגביע (95-90) במשחק שנערך באולמה הביתי של הקבוצה מעיר הנמל הדרומית.

כזכור, רק ביום שני האחרון חניכים של טפירו היו קרובים מאוד לחולל הפתעה גדולהה במשחק החוץ מול מכבי תל אביב. הקבוצה בעלת סוללת הכוכבים המרובה מתל אביב הוליכה בפער דו ספרתי ז כ-שלושה רבעים, ואחרי רבע אחרון ענק של הח'ברה מאשדוד, רק עניין של חוסר ריכוז מצד הצהובים של טפירו מנע מבוכה גדולה לאל מתל אביב. אדם אריאל אגב, שנפגע בצורה רצינית באותו משחק בצורה ברוטאלית מג'ו אלכסנדר, יהיה כשיר לשחק הערב.

מי עוד ילטט על הפרקט באולם "הקריה", הפעם מצד היריבה דווקא? זהו גרגורי ורגאס הרכז מונצואלה, שמאז שחזר לקדציה שנייה תחת הירוקים ומאמנם עופר רחימי, מעלה את רמת האינטנסיביות בקרב חבריו לקבוצה, ואחראי על צמיחה חיובית בשטף המשחק של ירוקים מהכרמל. ורגאס אגב, לא שיחק בשני המשחקים הקודמים מול אשדוד, ויהיה מאוד מעניין לראות איך ואם תדע מכבי אשדוד לעצור את הרכז המוכשר.

dol

מבחינת מקומותיהן בטבלה, מכבי אשדוד\באר טוביה מגיעה להתמודדות ממקום הלפני אחרון בטבלה כשהיא ניצבת במאזן של חמישה ניצחונות לעומת שנים-עשר הפסדים, ורק קריית גת נמצאת מתחתיה, ואילו מכבי חיפה גם היא מסובכת בתחתית ונמצאת במקום התשיעי עם 7 ניצחונות אל מול עשרה הפסדים. כך שניצחון אשדודי מחר יקרב את הקבוצה של טפירו לכדי משחק אחד בלבד בהפרשים מול אלה מהכרמל של רחימי.

Player to watch:

לא בטוח שהוא יישאר במכבי חיפה בעונה הבאה, בין היתר כי הוא נחשב לשחקן העונה על קטגורית המתאזרח. אבל ביינתים המאמן החיפאי נהנה מכל רגע כשהוא רואה את ג'ון דיברתלומיאו שוהה על הפרקטים השונים ברחבי מדינת ישראל. הגארד האמריקאי של חיפה מציג ראיית משחק מדהימה ויעילה בכל מה שקשור לחלק ההתקפי, ועם ידית אימתנית מטווח ה3, לא פלא שמכבי תל אביב והפועל ירושלים לוטשות את עיניהן מתחילת העונה כלפיו.
וכשאחת המחלות העיקריות העונה של אשדוד היא נושא השלשות של היריבה, היכולת בין היתר של דיברתלומיאו עלולה להיות סכנה ממשית עבור הצהובים-כחולים.

Match-up:

ווילי ווקרמן-פרסטון נואלס:
הם לא בדיוק הטופ-סקוררים של שתי הקבוצות, אבל החשיבות שלהם על הפרקט וקבלת ההחלטות שלהם במשך כל שנייה שהם עליו, אמורות לשרת לטובה או לרעה את ההתמודדות מחר עבור המועדונים בהם הם משחקים.
ווילי וורקמן שאת עונתו הטובה בישראל עשה כאן באולם ה"קריה" בעונה שעברה כששיחק לצד גארדים נהדרים כמו סוואן וגארט, ממשיך את היכולת ואת מד הפלס החיובי עבורו גם בצפון הארץ.
מנגד, נואלס שחוזר לקדציה שנייה בישראל לאחר שעבר בנס ציונה, עדיין לא הספיק להטביע חותם ממשי במדי אשדוד, ומחר עבורו תהיה הזדמנות נהדרת לעשות זאת.

בחזר להיסטוריה:

לא מעט מפגשים צמודים היו בין מכבי אשדוד למכבי חיפה. אחד מהם היה לקראת סוף השנה האזרחית של שנת 2014. מכבי אשדוד עם מאמנה דאז ליאור ליובין, שהוחלף באותה העונה על-ידי צביקה שרף שהשאיר את הקבוצה בליגה, אירחה את הירוקים מחיפה למפגש שהלך צמוד לכל אורך 40 הדקות של הזמן החוקי.
מכבי אשדוד כבר פתחה פער קטן לאחר שלושה רבעים, אך רבע אחרון של הירוקים כמעט מנע מהפך. מי שכיכבו אז במדי הצהובים היו איוואן אסקה, קרטיס קלי ואיזה אחד שכיום מקבל לא מעט דקות יורוליג במדי פנרבחצ'ה הטורקית, הלא הוא גיימס נאנלי. בסיום של אותו המשחק ניצחה אשדוד 80-79, ואין ספק שטפירו יקנה כזאת תוצאה גם מחר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*