"שאפו" לאלפי המתנדבים הפעילים בעיר

"שאפו" לאלפי המתנדבים הפעילים בעיר

כמיטב המסורת האשדודית, מחלקת ההתנדבות של עיריית אשדוד ארגנה גם השנה את אירועי "שאפו" – ערב הוקרה לאלפי המתנדבים הפעילים באשדוד. זו השנה התשיעית שהעירייה מקיימת אירוע שכולו פרגון והערכה לאלפי המתנדבים הפעילים בעיר, לכל אורך השנה ובמגוון תחומי התנדבות, ומביעה את תודת העיר ותושביה.

"שאפו 9" – הצדעה למתנדבים!

ערבות הדדית היא מהערכים היסודיים של החברה הישראלית, כמאמר חז"ל "ישראל ערבים זה לזה". זהו גם המסר החזק ביותר לחברה המבקשת לשמור על חוסנה הקהילתי ועל כושר עמידה בשגרה ובחירום, לנוכח האתגרים הניצבים בפנינו הן בענייני חברה, רווחה וחינוך והן בענייני ביטחון. המתנדבים ומפעלי ההתנדבות הן אולי הביטוי הגבוה ביותר לערבות ההדדית ובאשדוד הביאו את מערך ההתנדבות לשיאים מרשימים ועשוהו לשם דבר ברמה הלאומית. השבוע חגגה העיר את אירועי "שאפו", זו השנה התשיעית, בערב הצדעה והוקרה לאלפי המתנדבים של אשדוד, הרעיפו עליהם מחמאות וברכות והעניקו להם חוויה מהנה במופע שהתקיים במשכן לאומנויות הבמה.

מערך ההתנדבות של אשדוד זכה למוניטין בכל הארץ, הן בשל היקף המתנדבים המונה כ-40,000 איש, אישה ובני נוער הפעילים בכ-200 מסגרות ארגוניות, והן בשל מגוון תחומי ההתנדבות המסייעים לחוליות החלשות בחברה בשגרה ובחירום. "אשדוד הפכה מודל להתנדבות בזכות האנשים הנפלאים שלה אשר פועלים כל השנה כדי לבנות כאן קהילה טובה יותר" אומר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומציין בגאווה כי "ערים רבות מגיעות אלינו על מנת לראות וללמוד על הנעשה בעיר".

השנה, אירועי "שאפו" המסורתיים, המציינים שנה תשיעית לאירועי ההצדעה והפרגון למתנדבים, התקיימו במשכן לאומנויות הבמה לאור הביקוש הגדול והרצון לאפשר לעוד מתנדבים להשתתף במפגן ההוקרה. את אירועי שאפו הגה ראש העיר לפני 9 שנים, כדי לומר תודה לציבור המתנדבים ולהשיב להם במעט על כל מה שהם עושים בקהילה. השנה, אירועי "שאפו 9" עמדו בסימן "60 לאשדוד", במעמד ראש העיר, נציגים ממשרד הרווחה והמועצה הלאומית להתנדבות, נציגי רווחה, פיקוד העורף והביטחון, ראשי ארגונים, יקירי העיר, אורחים וציבור מתנדבים רב. כולם באו לפרגן למתנדבים.

בברכתו שיבח ד"ר לסרי את המתנדבים וציין את הגידול במספר בני הנוער הנרתמים למשימות התנדבות. הוא עמד על ערך הערבות ההדדית והביא את סיפור יוסף ואחיו כאירוע מכונן ממנו נלמדת לראשונה המשמעות של ערבות זאת. לסרי הודה כמובן למינהל שירותים חברתיים ומחלקת ההתנדבות שבנו כאן מערך נפלא ולעשרות אלפי המתנדבים שהפכו את אשדוד לעיר ההתנדבות של ישראל!

גב' רונית צור, ראש מינהל שירותים חברתיים, הודתה לכל מי שמסייע, תומך ומפרגן לנו על העשייה ופרגנה מאוד לציבור המתנדבים הפועלים בצניעות רבה כדי לחזק את החוליות החלשות בחברה, לכל אורך השנה, בשגרה ובחירום. היא ציינה בהתרגשות את ההחלטה לקיים את האירוע במשכן, לאור הרצון לפרגן לעוד ועוד מתנדבים. עו"ד יורם זקס, יו"ר המועצה הלאומית להתנדבות בישראל, שיבח את אשדוד – עיר ההתנדבות של ישראל, והביא בצורה פנומנלית ציטוטים ומובאות מדמויות שונות בהיסטוריה העולמית והיהודית, תוך ציטוט פסוקים ממקורות התנ"ך, המדברים בשבח הערבות ההדדית ותרומת היחיד לחוסנה של החברה.

גב' חנה בן איון, מנהלת מחלקת ההתנדבות והרוח החיה בבניית מערך ההתנדבות של אשדוד, היתה האחרונה לשאת דברים. היא הודתה כמובן לכל מי שמסייע, החל מראש העיר דרך משרד הרווחה וגורמי חוץ ועד לאחרון האנשים בשטח, והודתה  בהתרגשות רבה לאלפים הפועלים בצניעות במלאכת קודש יוצאת דופן ועשייה שאין כדוגמתה בתרומה לקהילה. בתוך כך היא סקרה את פעולות המחלקה העיקריות בשנה האחרונה ובהם: "מגן ראש העיר" – הענקת פרס מצוינות למתנדבים, מתנדבים בחירום – בניית מערך מתנדבים לאירועי חירום, פורום שולחן עגול ממשרד ראש הממשלה – פעילות לחיזוק החוסן החברתי, אבטחת גני ילדים – תגבור האבטחה באמצעות 150 מתנדבים, עוצמת ההתנדבות – אנשים עם צרכים מיוחדים תורמים לקהילה, יום המעשים הטובים – כ-11,000 איש ועשרות ארגונים נטלו חלק באחד הימים המרתקים בשנה בתחום ההתנדבות, חבילות מזון – מתנדבים רבים שותפים לחלוקת חבילות מזון בחגים ומועדים, כיבוי אש למען הקהילה – התקנת גליי אש בבתי קשישים, נאמני ניקיון – קורס הכשרה של משרד להגנת הסביבה ליצירה ושמירה על סביבה נקייה, מתנדבים במקומות עבודה – שיתופי פעולה עם מקומות עבודה דומיננטיים ועידוד התנדבות כתרומה לקהילה, כרטיס מתנדב – הנפקת כרטיס מתנדב המעניק סל של הטבות לכלל ציבור, גיוס תרומות – פעילות לגיוס תרומות עבור משפחות נזקקות וסיוע בתחומי רווחה, פתיחת שנת לימודים – פעילות משותפת עם המרכז לבטיחות בדרכים להגעה בטוחה של תלמידים לבתי הספר.

היתה זו סקירה קצרה ותמציתית לפעילות הענפה שמארגנת המחלקה, בסיוע, תמיכה וגיבוי של מר עומר אונגר, מנהל אגף שירותים חברתיים, וגב' רונית צור – ראש מינהל שירותים חברתיים בעיריית אשדוד. בן איון מסרה תודה מיוחדת לראש העיר על פועלו ותמיכתו בהנחלת יסודות ההתנדבות בעיר ולרב עמרם כנפו, הממונה על הרווחה, המעודד ותומך בחיזוק מערך היחידה. לגב' רוחמה נגר – מפקחת תחום התנדבות ושי"ל מחוז ירושלים משרד הרווחה ולעו"ד יורם שגיא זקס – יו"ר המועצה הלאומית להתנדבות בישראל. תודה מיוחדת לגב' איריס נפתלי, מנהלת אגף אירועים וטקסים, ולמר יוסי עטר, שפעל נמרצות להצלחת אירועי "שאפו 9". תודה לחברת "אדמה אגן" שתרמו חלק פעיל להצלחת האירוע.

בסיום הברכות נהנו כולם מ"תרועת הפסטיבלים" – מופע נוסטלגי בהנחייה וביצוע של חני נחמיאס ומשה דץ, אשר עורכים מסע מרתק, במלל ובשירה, אחר התפתחות הזמר העברי מתוך אירועי הפסטיבלים שנערכו בישראל. מופע מהנה שסחף את הקהל להצטרף לעשרות השירים שהפכו לנכסי צאן ברזל בשירה העברית ועדיין מתנגנים בכל בית.

בתמונה: רועת הפסטיבלים, מופע בהנחיית משה דץ וחני נחמיאס.

צילום: לימור אדרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*