קמחא דפסחא – תשע"ו

קמחא דפסחא – תשע"ו

גדולה נתינה שמשמחת את הנותן ומעשירה את המקבל, וכשהיא באה בערב חג הפסח היא מלמדת על כוחו של עם וחוסנה של קהילה הדואגת לכל החוליות בה. כבכל שנה, המינהל לשירותים חברתיים יצא במבצע "קמחא דפסחא" וחילק חבילות מזון ותווי קניה בלמעלה ממיליון ₪. מבצע בהיקף כזה חייב לוגיסטיקה והערכות ועל אלו ניצחו המתנדבים שהביאו איתם את כל הלב.

כל שנה, לקראת חג הפסח, מקיים המנהל לשירותים חברתיים חלוקת קמחא דפסחא למקבלי השירות במחלקות הרווחה בעיר. השנה חולקו תווי קניה וחבילות מזון בעלות כוללת של  1.065 מיליון ש"ח. "המנהל לשירותים חברתיים חילק השנה תווי קנייה ו-3,176 חבילות מזון (בשווי שנע בין 150 ₪ ל-450 ₪, בהתאם לגודל המשפחה), לקשישים, משפחות מעוטות יכולת וניצולי שואה, באמצעות יחידת ההתנדבות במינהל וציבור מתנדבים שבימים אלה ממש מסיימים את החלוקה לבתים" אומרים במינהל.

כדי למנוע את אותן מראות לא נעימים בהן קשישים ומשפחות עומדות בתור ולא אחת מהן באה במבוכה לנוכח תמונת המצב הזו, גיבשה העירייה נוהל חדש ובהנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והגב' רונית צור ראש המנהל לשירותים חברתיים, מחולקות חבילות המזון באמצעות כ-500 מתנדבים, המגיעים ברכבם הפרטי לבתי הקשישים, המשפחות וניצולי השואה, ומעבירים לידיהם את החבילה.

המינהל לשירותים חברתיים בראשותה של רונית צור הרימה את המיזם הזה בצורה הכי מכובדת וראויה, כאשר על הלוגיסטיקה המורכבת והפעלת מערך המתנדבים מופקדת יחידת ההתנדבות העירונית, בניהולה של גב' חנה בן איון.

המתנדבים, שהגיעו עם לב רחב ורצון ענקי לעשות למשפחות ולקשישים חג שמח, הגיעו מעמותות וארגונים הפועלים בעיר, מתנדבים הפועלים כל השנה במסגרת היחידה העירונית להתנדבות, עובדי עירייה שנרתמו והתנדבו, עובדי כיבוי אש, חיילי גדוד ארז, מפעלים, מתנדבי סיירת הורים, ערבים זה לזה, רווחת הזקן, ועד הורים עירוני, סטודנטים, בי"ס שקד מורים הורים ותלמידים, בי"ס מקיף ח' הורים ותלמידים, שחקני הפועל אשדוד, "אשדוד מעל הרשת", "יד שרה", פורום נשים גאורגיות, מרכז תעסוקה, "בית ידידים", מח' נוער וצעירים, השיטור המשולב, מנהלות הרובעים ועוד. "מדהים כמה נכונות לעזור יש בקהילה שלנו" אומרת גב' צור בהתפעלות מופגנת.

בנוסף לתקציב העירייה, תרמו חברות כמו אדמה אגן, וחברות עסקיות ופרטיות נוספות וכן ע"י עמותות כדוגמת ישרי לב, מכבי עולמי, ברכת מרגלית, אשל אשדוד, חבילות מזון והקרן לידידות סייעה בתווי קנייה. לדברי גב' בן איון, מנהלת יחידת ההתנדבות העירונית, "זהו מבצע מורכב אבל בעיקר מבצע שמראה את האכפתיות והערבות ההדדית של תושבי אשדוד. מקבלי חבילות המזון קיבלו מזון לחגוג את החג, ויחד איתו קיבלו את הלב הרחב ששמו המתנדבים בתוך החבילה כמזון לנפש".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*