עוד תצוגה חלשה של מכבי אשדוד באר-טוביה בהפסד להפועל תל אביב

עוד תצוגה חלשה של מכבי אשדוד באר-טוביה בהפסד להפועל תל אביב

"אם אנשים כאן לא יתחילו להתעשת על עצמם, נגמור את העונה הזאת במאבקי השרדות קשים" זה המשפט שהושמע לא מעט בסיום המשחק הערב מפיהם של כמה וכמה אוהדים מאוכזבים של הקבוצה מאשדוד שיצאו מאולם "הקריה".

הקבוצה של מאיר טפירו שרצתה לטעום את טעם הניצחון בליגה, טעם שאותו שכחה מאוד בתקופה האחרונה, מול האדומים הקשוחים של הפועל תל אביב.
אם ברבע הראשון של המשחק עוד המחשבה הזו הייתה באופק, הגיעו שלושת הרבעים שלאחר מכן, שהחזירו את הסיוטים השחורים לקבוצה בצהוב-כחול, ובסיום יצאה הפועל תל אביב האורחת עם חיוך ענק על הפנים, לאחר שגברה 85-68 בסיום באולם "הקריה".

אין ספק שדברים צריכים להשתנות, ועדיף שעה אחת קודם!. הניגון שוב חוזר על עצמנו במשחקים של מכבי אשדוד-באר טוביה, כששוב כאשר החבורה הצעירה של טפירו נכנסת לפיגור בסביבות הדו ספרתי, השחקנים בצהוב לא מצליחים לעשות את הסוויץ' ולחזור ולנצח את המשחק.

MOLD9782

צילום באדיבות מנהלת הליגה – לירון מולדובן

חוסר היציבות ניחן גם הערב במשחק. חוץ משני שחקנים אשדודים ( כהן וסיימון) שסיימו את הערב עם מאזן דו ספרתי של נקודות, כל השאר גירדו בקושי את סליהם, כשהדגש העיקרי והאשמה מופנית בעיקר לצמד הישראלים, יפתח זיו ואדם אריאל, ששוב נתנו משחק פושר למדי, וסיימו ערב כולל של 9 נקודות בלבד!.

עוד נתון שהראה את ההצדקה לניצחון אדום הערב, היה הבדלי כמות הנקודות בין השחקנים הזרים של שתי הקבוצות. בעוד שהחברה האמריקאים הנהדרים של הפועל תל אביב תרמו לא פחות מ55 נקודות מתוך ה85 של קבוצתם, הח'ברה המקבילים שלהם מאשדוד נתנו הספק דל, יש לומר כרגיל, של 34 נקודות,בדיוק חצי מסך הנקודות של קבוצתם.

אז נכון שאפשר לתרץ זאת בכמה אופנים, שמצד אחד חלקם סוף סוף מתחילים להתחבר, ויש גם את אזיוקו ששוחרר מהקבוצה, ולכן טפירו נותר על שלושה זרים בלבד שעלו על הפרקט הערב, אך עדיין אולי מה שחסר לקבוצה הדרומית הזאת העונה הוא סוג שחקן בדיוק כמו שהיו תומאס או גארט בעונה שעברה. שחקנים שלא יורדים בשום ערב מ15 נקודות, ותורמים לא מעט אספקטים במשחק עצמו.

עוד נתון מדאיג אותו לוקחת מכבי אשדוד מהערב, הוא העובדה שלאחר רבע ראשון מצויין בו קלעו הצהובים 27 נקודות, בשני הרבעים שלאחר מכן אשדוד הגיעה ל20 נקודות בלבד ב20 דקות, וכך אין ספק לכולם, קשה מאוד להשאר בליגה.

ביום רביעי הקרוב תצא מכבי אשדוד למשחק שיפתח את הסיבוב השני בליגת העל, כשתתארח באולם באשקלון אצל מכבי קרית גת ומאמנה החדש אלעד חסין. מאיר טפירו שיגיע לאולם בו כיכב לא מעט על הפרקט בשנה שעברה, יודע שהפסד נוסף שלו, לאחת המועמדות העיקריות לירידת ליגה כמו קבוצתו, עלול לגרום ללא מעט דעות חלוקות לגבי מעמדו בקבוצה. אמנם לאשדוד נותר עוד משחק מול בני הרצליה שיסיים את הסיבוב, אך משחק זה נדחה בעקבות שבוע גביע המדינה ויתקיים ב24 לחודש דצמבר.

MOLD9879

צילום באדיבות מנהלת הליגה – לירון מולדובן

מהלך המשחק:

אשדוד עלתה עם זיו, יואינג, סיימון, דניאל וכהן, הפועל ת"א עם בלאט, בן משה, טאקר, וויליאמס והאואל. דניאל והאואל החליפו מהלכי 3 נקודות בפתיחה, דניאל הוסיף סל נוסף וסיימון נתן לאשדוד יתרון 3:8 בשלשה. טאקר ובלאט צימקו בקליעות מבחוץ, אלא שכהן ודניאל הגדילו בחזרה ל-10:16. האואל התחיל לעבוד בצבע, אבל אריאל, זיו ואלטיט השיגו סלים יפים ושמרו על יתרון מינימלי, 19:24. יואינג קלע שלשה, לפני שבנקס חתם את הרבע בפיגור 27:21.

דאנקים של דניאל וסיימון הלהיבו את הקהל ופתחו יתרון 23:31. טאקר שינה את המומנטום בשלשה, גינת הכניס אנרגיות למשחק של האורחים ואסיסט שלו ללימונד השלים 11 נקודות ללא מענה בדרך ליתרון 31:34. כהן עצר מיני-בצורת מקומית, אלא שבלאט המשיך לחלק אסיסטים נהדרים והאואל הגדיל ל-33:42 אחרי ריצת 2:19. אשדוד הקשיחה את ההגנה לקראת סיום המחצית וזיו וכהן מיזערו נזקים, לפני שטאקר סגר מחצית נהדרת שלו (14 נקודות) עם שלשה שקבעה 37:45.

סיימון פתח את המחצית השנייה בשלשה, אבל וויליאמס והאואל שמרו על היתרון האדום ושתי שלשות רצופות של בלאט הגדילו ל-47:58. אשדוד נקלעה לבצורת נוספת בהתקפה, לא הצליחה להגיע לצבע כמו ברבע הראשון וסלים של טאקר וגינת סגרו את הרבע השלישי ביתרון 47:62.

האדומים לא הורידו את הרגל מהדוושה בהגנה ופתחו יתרון 49:68 אחרי רצף פעולות יפות של וויליאמס בהתקפה. סיימון, האיש של אשדוד ברבעים האחרונים לאחרונה, ניסה להצית קאמבק נוסף כמו בשבוע שעבר באילת, אבל האואל מנע מהמארחת להתקרב, 58:76. כהן סירב לוותר והוביל ריצת 0:6 שגרמה לאברהמי לקחת פסק זמן אחרי שהפער התכווץ ל-76:64. האדומים התקשו מול האזורית וסיימון הוריד ל-76:66, שתי דקות לסיום.

האואל ובלאט לקחו ריבאונדים חשובים בהתקפה והאחרון עצר את הריצה מהקו, 66:78, דקה לסיום. אלטיט עוד רשם דאנק גדול, אבל המשחק כבר היה סגור ושלשה של האואל קבעה את תוצאת הסיום, 68:85.

קלעו לאשדוד: סיימון 20 (4-5 לשתיים, 4-6 לשלוש), כהן 16 (5-7 לשתיים, 0-4 לשלוש, 6-6 מהקו), אלטיט (6 ריבאונדים) ודניאל 9 כ"א, זיו 6 (2-9 מהשדה, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), יואינג 5 (2-8 מהשדה, 5 אסיסטים), אריאל 3 (1-9 מהשדה, 4 אסיסטים). כן שותף: לייש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*