רעידת האדמה מאחורינו

רעידת האדמה מאחורינו

בתרגיל ארצי שנערך השבוע לתרחיש רעידת אדמה, תורגלו כל מוסדות החינוך וגני הילדים בעיר ובסה"כ למעלה מ-50 אלף תלמידים וצוותי החינוך נטלו בו חלק. את התרגיל ליוו אנשי פיקוד העורף ואגף הביטחון העירוני בעזרת קציני הביטחון של מוסדות החינוך. מנהלים מורים אומרים תודה לביטחון העירוני על ההכנות והליווי בתרגיל

אחד מתרחישי החירום הקשים ביותר הוא תרחיש רעידת אדמה. ע"פ הערכות, רעש אדמה קשה יכול לפקוד את ישראל בכל עת, כך לפי הנתונים הסטטיסטיים לאזור זה של המזרח התיכון. השבוע נערך תרגיל התגוננות ארצי כנגד תרחיש רעידת אדמה, בהתאם לתכנית האימונים של פיקוד העורף והגברת המוכנות האזרחית לאירועי חירום.

כל מוסדות החינוך באשדוד נטלו חלק בתרגיל שהתקיים ביום שלישי האחרון, למשך שעתיים וחצי, ובהם 120 בתי ספר ו-450 גני ילדים. בסה"כ הקיף התרגיל למעלה מ-50 אלף תלמידים וצוותי חינוך בשני תרגולים נפרדים: האחד, תרגול התגוננות בתרחיש רעידת אדמה לכל מוסדות החינוך כולל גני הילדים והשני תרגול צל"ח (צוות לשעת חירום) – תרגול הצוות הבית ספרי בחדר מורים, באמצעות סימולציה.

כמו כן, בתי ספר בצד המערבי של העיר וקרובים לקו החוף, תרגלו בריחה מאזור הפעילות לאור התרעה להתרחשות צונאמי כתוצאה מרעידת אדמה. "כל מוסד חינוכי הממוקם בטווח של 1 ק"מ מחוף הים התיכון, תירגל סדר פעולות מובנה למקרה שהוכרז על התרחשות צונמי" אומר דודו להבה, קב"ט מוסדות חינוך שליווה את התרגיל.

חשוב להזכיר כי ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה בישראל, מחייבת את המערכת לביצוע תרגילי הכנה והנחיית תלמידי מערכת החינוך להתנהגות נכונה לפני ובעת רעידת אדמה וצונאמי. תרגול זה נכון לתלמידים אך נכון גם לתושבים ומומלץ לציבור להיערך בעצמו לתרחיש של רעידת אדמה הן בהכרה והבנת הנחיות ההתגוננות והכללים להתנהגות נכונה והן בבחינת הכנת הציוד הרלוונטי לתרחישי חירום.

הנחיות ההתגוננות מפני רעידת אדמה נגזרת מתוך התפיסה העקרונית כי בעת רעש אדמה כל בניין עלול להינזק, ברמת נזק משתנה, עד לקריסתו החלקית או המלאה. לפיכך הנחיות ההתגוננות מדרבנת את כולם להגיע תוך פרק זמן נתון, אל המקום הבטוח ביותר הנמצא בסמיכות למרחב בו הם נמצאים, בשאיפה לצאת אל המרחב הפתוח ולהתרחק ממבנים.

בתרגיל הנוכחי השתתפו כל מנהלי מוסדות החינוך, מורים ומחנכים ורכזי הביטחון במוסדות החינוך שבשבועות האחרונים עמלו בהכנות, ביצוע תדרוכים ותרגול מוסדות החינוך וסגל ההוראה, תוך דאגה להעביר את המסרים הנכונים לתלמידים ולצוותים החינוכיים. בבתי הספר אומרים תודה לאגף הביטחון ולקב"טי מוסדות החינוך, אשר מלווים את המערכת כל השנה, ערכו כנס רכזים להסברה ומתן הנחיות רלוונטיות וליוו את המוסדות בעת התרגיל בפועל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*