חיזוק הבניינים במסגרת תמ"א 38 אינה כדאית בשכונות ותיקות

חיזוק הבניינים במסגרת תמ"א 38 אינה כדאית בשכונות ותיקות

שלומי בן-עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה בעקבות רעידת האדמה בנפאל: חיזוק הבניינים במסגרת תמ"א 38 אינה כדאית בשכונות ותיקות באשדוד.

"רעידת אדמה בארץ תביא אחריה רעידת אדמה פוליטית שכן, כל הפריפריה לא מחוזקת נגד רעידות אדמה ובכלל הפריפריה גם חלקים נרחבים מהעיר אשדוד", כך אומר שלמה בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה בעקבות אסון רעידות האדמה בנפאל.

מומחים מעריכים כי אם תתרחש רעידת אדמה בישראל היא תגבה כ-10,000 קורבנות בנפש לאור העובדה שמאות אלפי בניינים בישראל אינם ממוגנים מפני רעידות אדמה. מה שמחמיר עוד יותר ככל שמגיעים לפריפריה. באזורים חזקים כמו מרכז הארץ תמ"א 38 מהווה פתרון כדאי לחיזוק הבניינים מפני רעידות אדמה.

בן עזרי: "למרות הסכנה והכתובת על הקיר, לצערי נכון להיום ברובעים ותיקים כדוגמת מרבית הבניינים ברובעים ב', ג', ו' וח', באשדוד לא תתקיים התחדשות עירונית בשנים הקרובות בגלל חוסר כדאיות כלכלית. כדי שהמבנים ברובעים ותיקים אלה יחוזקו ע"י הסקטור הפרטי באמצעות תמ"א 38 מחירי הדירות באזורית אלה צריכים לעלות ב-25%".

מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה מציין כי במסגרת תמ"א 38, על פי מדיניות עיריית אשדוד, היזמים באשדוד יכולים לבנות רק שתי דירות בקומת הקרקע המפולשת ולהוסיף שתיים וחצי קומות על גג הבניין שיחוזק,  מה שאינו כדאי כלכלית בשכונות הוותיקות.

בן עזרי מציין כי עיריות רבות מאפשרות לבנות 4 דירות בקומה המפולשת ואף לבנות קומות נוספות במסגרת תמ"א 38 מה שהופך את חיזוק הבניינים במסגרת תמ"א 38 לכדאי יותר.

לדבריו באשדוד, האופציה של פינוי-בינוי פחות עדיפה אפילו מתמ"א 38 עקב אי כדאיות כלכלית כי עלויות ההריסה והבנייה מחדש ומימון השכירות במהלך הבנייה לדיירים שיפונו  מול כמות הדירות שהיזם יוכל להוסיף, אינה משתלמת כלכלית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*