רוצים לחסוך בחשבון החשמל?

רוצים לחסוך בחשבון החשמל?

אל תתבלבלו מהשמש הנעימה של הימים האחרונים, נכון  נעים ונחמד להסתובב בחוץ ,אך הלילות עדיין קרים והחורף עדיין כאן. כבר בשבוע הבא החזאים מדברים על מערכת חורפית חדשה  ודבר אחד ברור לפחות בשבועות הקרובים מכשירי החימום עדיין רלוונטיים

עידן כהן סמנכ"ל ענקית החברה לאספקה טכנית "עידן שיווק 88", שופך אור על מכשירי החימום השונים. מה צורך הכי הרבה חשמל? מי הכי יעיל

שלום עידן, על אלו מכשירי חימום היית ממליץ לבית ומה ההבדל בעלויות החימום שלהם

חימום ביתי מורכב משלוש אופציות עיקריות – חימום על ידי מכשירים ייעודים מבוססי גז, חשמל, וכמובן המזגנים שלכולנו יש בבית. אתחיל מהמזגן, היתרון במזגן הוא השליטה על הטמפרטורה הרצויה בחלל החדר באופן די מדויק לעומת מכשירי חימום ייעודיים. כמו כן המזגן בעקבות כך ובעקבות העובדה שהוא יודע לווסת את עצמו באופן אוטומטי, הוא צרכן יחסית זול לעומת התנורים החשמליים או מבוססי גז.

ידוע היום כי מכשירי החימום לחדרים צורכים בממוצע בין 1500-2500 קו"ש , לעומת מזגן 1 כ"ס בדירוג הכי גרוע שיש –כלומר בעל הצריכה הגבוהה ביותר– (G) 1.2 קו"ש או בדירוג הכי גבוה (A) 0.7 קו"ש

הנתון הזה כשלעצמו מביא אותנו למסקנה ברורה כי המזגן הוא הרבה יותר חסכוני לעומת התנורים החשמליים. למעשה הוא עשוי להיות זול יותר עד פי שלוש, כמו כן מזגן יודע לפזר את האוויר, על פי רוב בצורה יותר טובה ומהירה מתנור חשמלי או מבוסס גז שעצם פעולתו היא יותר נקודתית על פי רוב והוא אינו מפזר את החום שנוצר מפעולתו.

החיסרון של המזגן לעומת תנורים מבוססי חשמל \ גז הוא בכך שהוא מייבש את האוויר שאנו נושמים, ולא משאיר לחות עקב פעילותו, מה שגורם ליובש בתקופת החורף –יובש שעלול להיות קיצוני מאוד, לאנשים מסוימים הרגישים לכך.

סכנה נוספת שאולי פחות מוכרת לרובנו, היא סכנת הפגיעה בנשימה בעקבות השימוש במזגן. המזגן גורם ליובש ועלול גם לגרום לאדם שישן בטמפרטורות מאוד גבוהות וללא סירקולציה של אויר קר, להתייבשות עד שעות הבוקר –במהלך השעות בהם הוא ישן. (כן , אפשר להתייבש ממזגן עד כדי הגעה לבית חולים במקרים הקיצוניים – אך אל תדאגו, זו לא תופעה שמתרחשת על פי רוב).

כמו כן לא דיברתי על חימום בגז או באמצעות סולר אך לא ארד לעובי הקורה. כי כיום כבר כמעט ולא משתמשים בהם , במיוחד במישור החוף (איפה שאנחנו נמצאים) , והסיבה העיקרית לכך היא העלויות היקרות מאוד שיש בתפעול אותם מכשירים. שימו לב כי המוצרים מבוססי גז וסולר אשר עלולים להיות יקרים עד פי 8 ממזגן לאותו שטח אשר נדרש לחימום.

חורף חם ונעים לכולנו

הכותב הוא סמנכ"ל חברת "עידן שיווק 88". רחוב צה"ל פינת בנו אזה"ת התפוני אשקלון 08-6751458

purim

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*