בית מעץ? יש חיה כזאת

בית מעץ? יש חיה כזאת

תמיד חשבנו שבתים מעץ מתאימים רק לחוץ לארץ, מסתבר שעם מחירי הדירות כיום האופציה הופכת יותר ויותר ריאלית, העלויות? העמידות? סוגי העץ? על כל השאלות תשובות בכתבה.

אני מתלבט האם לבנות בית מעץ. ברור שהעלות הרבה יותר זולה השאלה היא מהי עמידותו של בית זה ולכמה שנים הוא יכול להחזיק?

ראשית בניית בית מעץ היא אכן זולה יותר משמעותית מבניית בית מבטון, לכן ישנם רבים בעיקר לא בערים הגדולות שבונים בניה מעץ. עלות ממוצעת של בית מעץ בשטח של 100 מטרים תעמוד על כמאה אלף שקלים, כאשר ישנם גם בתים יקרים יותר שעשויים להגיע לכ300 אלף שקלים ואף מעט יותר.

ישנם שני סוגי עץ הראשון הוא עץ לוגי מחוטא, הבית נבנה מעץ כזה בצורת "שיניים" כאשר כל שן נכנסת במדויק לשם אחרת מה שיוצר אטימה מוחלטת.

השיטה השנייה מעט יוצר מורכבת ונקראת בניה באמצעות פלטות או אס ביי (osb ) המשמשת לקירוי פנימי של מבני עץ. כלומר העץ מבחוץ ובפנים ישנן את הפלטות , על אותן פלטות שמים רשת שנתפסת באמצעות סיכות. על הרשת מורחים טיחטיט מלט וביג בונד ובפנים מבצעים קונסטרוקציה של גבס , תשתיות חשמל ומים ובהמשך נשים חומרי בידוד, רצוי בידוד בצבע ירוק ולא צהוב כי הוא יכול התנפח עד שבעה סנטימטר מה שיוצר גמישות הכרחית מפני רטיבות שתגיע.

האם יש דרכי אחזקה מיוחדות לבית כזה ומהי עלותן?

ברגע שמבצעים את הבניה מעץ לוגי יש אחזקה שוטפת, כאשר בין שנה לשנה וחצי יש לצבוע את הבית בחומר מיוחד בעלות של 1500 שקלים לכל היותר. יש לבצע צביעה לבית על מנת לשמור על ציפוי העץ שלא ייאכל מהמים ומהטל.

לגבי השיטה השנייה אין שום טיפול הבית אטום לחלוטין בדיוק כמו בית רגיל , באירופה ובארצות הברית ישנם בתים רבים מעץ שמחזיקים גם 100 שנה ויותר –כמובן שבכפוף לאחזקה נכונה. יתרון נוסף בעץ הוא שמדובר בחומר חם בניגוד לבטון שהוא חומר קר. בחורף הבית אינו מקבל קור כמו בבית מבטון ולכן עלויות החימום נמוכות מאוד גם בחודשי החורף הקרים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

2 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*