רואד טריפ אירופה – יעדים מרתקים לטיול נסיעות

רואד טריפ אירופה – יעדים מרתקים לטיול נסיעות

הקיץ המתחמם נושא אתו ריח של חופש באוויר, אל תעצרו את החשק לטיול משגע באירופה, והפעם: ברכב!

מעיין מליח

עונת הטיולים וההרפתקאות כבר בעיצומה והשנה זו ההזדמנות שלכם לצאת למסע רכוב ולפגוש אירופה שלא הכרתם. בין אם בחוף הצפוני של סקוטלנד המכושפת או בין אם ברכסי ההרים והכפרים מסבירי הפנים של פורטוגל, בכל מקום אליו תבחרו להמריא מחכות לכם חוויות מיוחדות ומרגשות. כשיוצאים לרואד טריפ (טיול רכוב ברכב פרטי או קרוון) חשוב גם לשים לב לפרטים הטכניים כמו ביטוח נסיעות לחו"ל, הצידה לדרך, הציוד המתאים לכל מסלול וכמובן, בחירת הרכב הנכון עבורכם. בכתבה הבאה נציע לכם חמישה מסלולים באירופה וכמה טיפים מעולים לטיול ברכב, בואו ניסע!

 

דרך היין של קיאנטי. טוסקנה, איטליה

אורכו של המסלול בדרך היין של קיאנטי הוא בסך הכל 75 קילומטרים אבל אל תתנו למרחק הקצר להטעות אתכם – מדובר באחת הדרכים הקסומות והרומנטיות ביותר שתראו. מטעים וכרמים פרושים בגבעות הנמוכות והצבעוניות של המחוז האיטלקי המפורסם, כפרים קטנטנים עם אוכל יוצא מן הכלל וכמובן ביקור בעיר ההיסטורית והמרשימה – פירנצה. למסע שכזה תוכלו להסתפק ברכב פרטי ואפילו רכב פרטי קטן מכיוון ואת רוב הדרך תרצו להעביר בשיטוטים רגליים קסומים, ואת הלילות בכמה ממלונות הבוטיק הנפלאים והלא יקרים כלל באזור.

 

טיול שבועי ברומניה

אם לא לקחתם בחשבון את רומניה כיעד לביקור בקיץ הזה, כדאי שתעשו זאת. תיירים ישראלים לעיתים נרתעים מביקור במזרח אירופה ממגוון סיבות לא מוצדקות, אך האמת היא שרומניה היא מדינה ענקית ויפיפייה, ובגלל המחירים הכל כך זולים של השכרות רכב ודלק, היא יעד מושלם לרואד טריפ מהנה במיוחד. מומלץ לסגור השכרת רכב מראש, עם איסוף משדה התעופה הבינלאומי בבוקרשט ומשם לצאת מיד לדרך אל סינאיה המהממת המלאה בתצפיות נהדרות ומטבח רומני מסורתי מדהים. משם תוכלו לרכב בנעימים בין העיירות הציוריות של מחוז טרנסילבניה, נקודות עצירה בזרנשטי ובראשוב מומלצות במיוחד. שמרו את בוקרשט ליומיים האחרונים של הטיול כך שתוכלו להחזיר את הרכב בקלות בשדה התעופה ביום הטיסה חזרה.

 

 טירות בעמק הלואר, צרפת

לפי אתר הנתונים האמריקאי ' Wisevoter', צרפת נמצאת בראש הרשימה של עשרת המדינות המתויירות ביותר הקיץ הזה, כך שנראה שבמקרה הזה מומלץ לסמוך על חכמת ההמונים. צרפת היא מדינה עצומה בגודלה עם תרבות עשירה והיסטוריה יוצאת דופן שמתוכה יהיה קשה לבחור רק מסלול אחד, אבל אם בכל זאת נרצה להתמקד באזור ספציפי, עמק הלואר יהיה הבחירה הנכונה. עמק הלואר נפרש על גדות הנהר בעל אותו השם, שהוא הנהר הארוך ביותר בצרפת. לאורכו תחזו לא רק בנוף ייחודי אלא גם בשלל טירות מרשימות בכל הצורות והצבעים, ומבנים עתיקים מתקופת ימי הביניים ועד הרנסנאס יקשטו את דרככם לאורך כל הטיול.

 

עד ארמון פנה ובחזרה, דרום פורטוגל

פורטוגל היא מדינה מגוונות מאוד בכל התחומים: הנוף, התרבות, האנשים… כל אלו מתחלפים בנעימים לפי האזור בו מטיילים מבלי שתחושת הביתיות תופרע אפילו פעם אחת. דרום המדינה הוא אזור מושלם לטיול רכוב של שבוע עד עשרה ימים ובקלות תוכלו ליצור לעצמכם מסלול מעגלי שמתחיל ונגמר בליסבון. מהבירה ההררית סעו אל חבל אלגרבה שם תוכלו לבקר בחופים יפיפיים עמוסי גולשים מרחבי העולם, המשיכו אל לאגוס המדהימה ואל תשכחו לקבוע סיור מודרך בארמון פנה לפני שתחזרו לליסבון. הארמון והנוף הנשקף ממנו הם בהחלט חוויה שלא תרצו לפספס.

 

כביש החוף הצפוני, סקוטלנד

אם טיול מרגש, אחר ומרענן הוא מה שאתם באמת מחפשים, אל תמשיכו להתלבט, החוף הצפוני של סקוטלנד הוא היעד שלכם השנה. לאורכו של כביש מפותל, כחלק ממסלול של לא פחות מ-800 קילומטרים, תפגשו נוף שלקוח מתוך סרטי הפנטזיה הגדולים ביותר ואם זה לא מספיק, יש לכם סיכוי טוב לראות חיות בר נדירות ביותר כמו איילי הרים, עופות דורסים ענקיים ואפילו דולפינים. את הלילות מומלץ להעביר ב- Air bnb בכפרים של המקומיים, שם כל ערב מלווה במוסיקה אקוסטית חיה, טעימה מתוצרת המזקקות והמבשלות המקומיות ואווירה חמימה וביתית שלא תמצאו בשום מקום אחר בעולם.

 

כבישי אירופה ממתינים

לפני שתצאו לדרך וודאו כי עברתם היטב על המסלול שבחרתם, סגרתם מקומות לינה והורדתם את מפות הדרך לנייד ליתר ביטחון למקרה בו הקליטה הסלולרית לא תהיה אידאלית. מומלץ גם להתעניין במשרדי השכרת הרכב במכשיר הנקרא Toll Payment Pass, מכשיר זה מוצמד לשמשה הקדמית ומופעל בכל פעם שנכנסתם לכביש אגרה. ככה התשלום על כל הכבישים מרוכז לתשלום אחד ומונע קנסות מיותרים. נשאר רק לבחור את היעד המושלם ולהנות מהרפתקה קיצית מרגשת. נסיעה טובה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*