קרוב-רחוק: 91-85 למכבי תל אביב על מכבי קפלן אשדוד\באר טוביה

קרוב-רחוק: 91-85 למכבי תל אביב על מכבי קפלן אשדוד\באר טוביה

ה-30.1.2012. בדיוק לפני חמש שנים, עלתה קבוצת הכדורסל החדשה יחסית בליגת העל על הפרקט ב"נוקיה" על מנת להשיג ניצחון ראשון אי פעם בחוץ על המועדון המפואר ביותר בישראל. מאיר טפירו כשחקן באשדוד בצוותא עם צמד הג'ושים הגדולים דאנקן וקארטר, הגשימו את הפנטזיה הענקית.

הערב (שני) בדיוק חמש שנים לאחר מכן, חזרה מכבי "קפלן" אשדוד\באר טוביה, הפעם עם טפירו כמאמן אל אותו ההיכל, רק בשמו החדש "היכל מנורה".
הרצון לנצח שוב בתאריך הדומה אולי העניק כמה תקוות לאוהדים ולשחקנים, אך בסופו של דבר הייתה זו מכבי תל אביב שיצאה עם ידה על העליונה, לאחר 91-85 בתום המשחק.

זה היה אחד המשחקים היותר מוזרים שראינו העונה, בטח מהקבוצה מאשדוד. אחרי כמה דקות של גישושים על הפרקט מצד שתי הקבוצות, מכבי תל אביב בראשותם של המתאזרחים אלכסנדר ולדנסברג החלו לפתוח פער די גדול אל מול הקהל הדי מנומנם ביציע.

בהמשך המשחק פער הנקודות כבר הגיע לסביבות ה-20, ירד ל-10, חזר בחזרה שוב ל-20 ואז שוב אשדוד החלה להגביר את קצב הנקודות ולחזור עם אנרגיות גבוהות להתמודדות.

DKA_0793

לאחר שלושה רבעים שהיו נראים כטיול מהצד התל-אביבי, הגיע לו הרבע האחרון, שבדרך כלל נחשב לרבע החלש של החניכים של טפירו.
אך הפעם קרה בדיוק ההפך. סיימון שממשיך את הכושר הנפלא שלו המשיך לעשות וסיים עוד ערב מצויין וסולידי עבורו עם 23 נקודות וחמישים אחוז מהשדה.
גם כהן המשיך את המומנטום הטוב ממשחק ההפסד להפועל ירושלים, ועושה רושם שלאחר תקופה די ירודה עבורו, מכבי אשדוד מקבלת את הכהן הגדול שלה בחזרה.

מי שוב אכזב? האמת ששוב כרגיל.

דניאל יואינג שהגיע בתחילת העונה כזר הדומיננטי והמוביל, הציג שוב משחק חלש, עם לא מעט קבלת החלטות שגויות. נואלס וקרמייקל עדיין בשלב ההתאקלמות, אך בהחלט ניתן להגיד שהם מוסיפים ואוטמים לא מעט חוסרים שהיו למועדון מעיר הנמל הדרומית.

נמרוד טישמן קיבל לראשונה דקות משחק משמעותיות מאז החזרה מהפציעה שפקדה אותו בטרום העונה, ועדיין נראה שטשמן עדיין לא מכיר חלק מהתרגילים, אך במועדון בטוחים שהוא יהיה אקטיבי מאוד בהמשך מאבקי ההשרדות בהמשך העונה.

מקרה לא נעים במהלך הרבע האחרון הערב, קרה כשג'ו אלכסנדר ממכבי תל אביב חבט בפניו של הקפטן האשדודי אדם אריאל.
אלכסנדר הורחק ואריאל ירד לקבל טיפול קרח מאנשי הצוות, אך לא חזר מאז אל הפרקט עד לסיום.

מפה נאחל לאדם החלמה מהירה ושכבר במחזור הליגה הקרוב נראה אותו חוזר לתפור שלשות כמו שרק הוא יודע!

לסיכום:

בעוד שבועיים בדיוק ייפגשו שתי הקבוצות הצהובות למשחק עם חשיבות הרבה יותר גדולה, בחצי גמר הגביע.
מכבי אשדוד שעבורה זו הפעם הרביעית בשבע השנים האחרונות במעמד חצי הגמר של המפעל היוקרתי, רוצה להסיר מעצמה עול גדול מאוד.
בכל זאת בכל שלושת הפעמים האחרונות בהן הגיעה אשדוד למעמד, מי שגנזה לה את החלום לתואר ראשון היא אותה מכבי תל אביב (פעמיים בחצי המר ובפעם האחרונה בגמר).

האם הרבע האחרון של אשדוד היום זה סימן טוב להמשך הדרך?

קודם כל נדע זאת ביום שני הבא במשחק הבית החשוב ואולי הקריטי ביותר של העונה, מול מכבי חיפה.
הירוקים יגיעו לאולם הקריה על מנת לנקום בספורטיביות כמובן על ההדחה מהגביע, הצהובים של טפירו במשחק של "מאסט" עבורם על מנת לברוח מהתחתית הבוערת.

מכבי "קפלן" אשדוד/באר טוביה: סיימון 23 (9-18 מהשדה, 4-6 מהקו), כהן 20 (7-11 מהשדה, 5-6 מהקו, 10 ריבאונדים), קארמייקל 12, נואלס 9 (1-7 לשלוש), אריאל 8, אלטיט 6 (4 אסיסטים), זיו 4 (2-8 מהשדה), יואינג 3. כן שותף: טישמן (4 אסיסטים).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*