קווים מובילים לעיצוב משרדים היברידיים

קווים מובילים לעיצוב משרדים היברידיים

אחד התחומים שהשתנו באופן מהותי מאז התפרצות הקורונה היא ההתנהלות בעבודה: בשיא המגיפה אנשים עברו לעבוד מהבית ולאחר שהמגבלות הוסרו באופן חלקי – רוב העובדים החלו לעבוד במודל היברידי. דהיינו – לעבוד חלקית מהבית וחלקית מהמשרד.
למעצבים, שינוי זה הוביל לאתגר תכנוני ועיצובי חדש מסוגו.

נשאלת השאלה – כיצד ניתן לתת לעובד שלא בא בכל יום למשרד ושאין לו פינה עבודה המוגדרת כשלו – תנאים נוחים ומספקים לעבוד מהמשרד?
מודל המשרד ההיברידי הינו מודל עיצובי גמיש, שצריך לספק עמדות עבודה מגוונות, שיתאימו לעובדים שונים בזמנים שונים – הן לעבודה שקטה עם עצמם והן למפגשי צוות ועבודה משותפת.
"תכנון ועיצוב משרד היברידי הינו אתגר מקצועי, מרתק וחדשני, שחייב להתאים את המשרד למציאות העבודה העכשווית במשק ולתת לעובדים המגיעים למשרד תחושה לא פחות טובה מאשר בעבודתם בבית" אומרים לנו האדריכלים אלונה ואייל רטנר, בעלים של "סטודיו 180", המתמחים בעיצוב משרדים. ( למידע נוסף >>> )

מה פירוש המילה "היברידי"?

מֻכְלָא, כִּלְאַיִם, הצלבה של שני דברים שונים.

כיצד זה מתקשר לעיצוב משרדים?

מאז פרצה הקורונה לחיינו, היא השפיעה עלינו בשטחי חיים רבים וביניהם גם על תחום העבודה.
אם בעבר היה ברור שעבודה עושים במשרד, הרי מאז הקורונה נעשה שילוב היברידי בהתנהלות בעבודה – שילוב של עבודה גם מהבית וגם במשרד במשך השבוע.

כשמשרד עיצוב מתבקש לעצב משרד היברידי עליו לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:

  • שחלק מהעובדים עובדים במשמרות זמן שונות
  • חלקם עובדים בקפסולות שבועיות
  • שיש כאלו העובדים חלק מהשבוע בבית וחלק במשרד
  • שיש עובדים שמגיעים למשרד רק לעיתים רחוקות בשל צורך ספציפי
  • שיש עובדים שקבעו את המשרד שלהם בבית ואינם מאיישים יותר את עמדות העבודה שלהם

כך, שניתן לומר, שעיצוב משרד היברידי היא מלאכת מחשבת של תכנון ועיצוב של משרד דינמי וגמיש. משרד שמשלב בתוכו גם מרחבים פתוחים וגם מרחבים סגורים וצריך שיהיה בו שילוב של אלמנטים קלאסיים ושל אלמנטים חדשניים גם יחד.

קווים מובילים של עיצוב משרדים היברידיים – ריהוט

עמדות עבודה – במשרד היברידי ניתן לראות פחות עמדות עבודה קבועות ויותר חללי עבודה מעוצבים משותפים.
כמתכננים ומעצבים את פינות העבודה צריך לקחת בחשבון שיש עמדות שמאוישות כל פעם ע"י עובד אחר.
זה אומר, בין השאר, שמידות השולחן יהיו קטנות יותר ממה שנהוג במשרד לא היברידי כי לא יהיה בו מקום לאחסון חפצים אישיים במגירות למשל.
אולם, יש לתכנן ולעצב שולחן עבודה שיתאים לכל עובד ממוצע.

עמדות עבודה במודל Plug & Play – עובד יכול להגיע למשרד, לחבר את המחשב הנייד שלו לעמדת העבודה ולהתחיל את יום עבודתו.

העובד גם יכול לעבור במשך יום העבודה בין עמדות העבודה השונות במשרד בהתאם לצורך שלו באותו הרגע. בכל מקום שיגיע אליו – הוא יוכל להתחיל שוב לעבוד ללא קושי.

כיסא – על המעצב להשקיע מחשבה בסוג הכיסא שהוא מתכנן לפינות העבודה. למרות שפינות העבודה אינן אישיות במשרד ההיברידי, עדיין יש רצון לשמור על נוחיות העובד ולתמוך בבריאות הגב שלו.
לכן, על המעצב לבחור בכיסא שהינו וורסטילי לשינויים והתאמות לממדי גוף שונים של עובדים, כדי שכל אחד יוכל להתאים את הכיסא למידותיו ולצרכיו.
מדובר על: יכולת תמיכת הכיסא בגב, התאמת הידיות וגובהן יחסית לשולחן, יכולת לשנות את זווית המושב, כיוונון המשענת וכדו'.

מחיצות ניידות בין עמדות העבודה כדי להקטינן או להגדילן – תכנון מחיצות ניידות מחומרים קלים וברי תזוזה שיוכלו לחלק את חלל החדר ופינות העבודה לפי הצורך הקיים באותו הרגע.
ניתן להשתמש במחיצות כדי להקטין את החלל או להרחיבו – אם לצרכי עבודה משותפת, או עבור עובדים המעוניינים ביותר פרטיות ושקט בעת עבודתם.
או למשל – אם ביום מסוים יגיעו למשרד יותר עובדים שירצו לנהל יחד סיעור מוחות ניתן יהיה להושיבם יחד.

עיצוב לוקרים מרכזיים – לצורך אחסון חפצים אישיים ניתן לעצב לוקרים שיהיו מרוכזים במקום מסוים במשרד וישרתו את כל העובדים.
מעמד כזה של לוקרים יכול להיות גם אינטרפרטציה לעיצוב ייחודי וחדשני שיוסיף לנראות של המשרד.

עיצוב תאורה – עיצוב כמה שיותר פתחים לכניסת אור טבעי מבחוץ, המוסיף הרבה לתחושת הרווחה של העובד לפי כל המחקרים שנערכו בנושא.
כמו כן ניתן לתלות גופי תאורה מיוחדים גם לצרכים אסתטיים וגם להוספת תאורה בשעות היום ולחיזוק התאורה בשעות החשיכה.

 

עיצוב עם "תחושה של בית" – מכיוון שהעובדים התרגלו לעבוד בבית, אחד הקווים המובילים בעיצוב משרד היברידי הוא יצירת אווירה ביתית גם בתוך המשרד.
המעצב משתמש באלמנטים כגון: שטיחים, כריות, ספריות, צמחיה ירוקה, עיצוב פינות ישיבה לשיחת רעים ולמקומות עבודה לא פורמליים, פריטי נוי וכדו'.

"כשמדברים על עיצוב ולייף סטייל יש מגוון של דעות, מגוון של קונספטים, כל אדריכל והחתימה העיצובית שלו. נוסיף לכך את הטכנולוגיה שצועדת קדימה כך ניחשף למגוון עצום של עיצובים חדשניים ונחווה חללים מעוצבים אחרת לגמרי ממה שהורגלנו" מסכמים אלונה ואייל טרנר את המפגש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*