פרוייקט 929: תנ"ך ביחד

פרוייקט 929: תנ"ך ביחד

מיזם 929 יתקיים זו השנה השנייה במוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד.

המיזם מזמין כל אחד להיות חלק מקהילה רחבה של לומדים בארץ ובעולם ולגלות מחדש את התנ"ך ומה שיש לו להציע לנו כיום.

מדי שבוע יתקיים במוזיאון קבוצת לימוד, בהנחיית ד"ר חיות, מנהל מרכז הרצוג, לדיון וקריאה בפרקי קריאה מהתנ"ך.

המוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן, החל מ 2/11/2015, ימי שני, 19:30-18:00.

929 (על שם 929 פרקי התנ"ך), הוא מיזם ראשון וייחודי בארץ שמזמין אתכם להיות חלק מקהילה רחבה של לומדים בארץ ובעולם שמייסדים מנהג יהודי-ישראלי חדש: קריאת התנ"ך מראשיתו ועד סופו, במתכונת של פרק ביום. קוראים את הפרק באתר המיזם ומדברים על זה ברשת, בקבוצות לימוד ובמפגשים.

הטקסט התנ"כי הוא מכונן וחשוב שסיפוריו וקווי המחשבה שלו מהדהדים בחיינו עד היום. כספר, הוא מדהים בעושרו: מהנה, הרפתקני ונוגע ללב, וגם רצוף סתירות, מעורר מחשבה ושנוי במחלוקת.

אחת לשבוע, במשך כל השנה, תתכנס במוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן קבוצת לימוד קטנה ואינטימית, לדיון והעמקה בפרקי קריאה מהתנ"ך. המפגשים יונחו ע"י ד"ר חיות, מנהל מרכז הרצוג, ובשיתוף מרצים אורחים.

לשנת תשע"ו נלמד נביאים ראשונים ואחרונים. נקרא על גבורתם של השופטים, על הימים בהם לא היה מלך בישראל. נשמע על ירידתו של בית עלי ועלייתו של שמואל, נתלבט האם רוצים אנו במלך ונלווה את מלכותו המהוססת של שאול ואת עוז רוח של דוד. נלווה את דוד בחטא בת שבע ובעונש ונתפעל מחוכמתו של שלמה ומנפילתו. נמשיך אל הממלכה המפולגת – ישראל ויהודה ונכאב את כאב החורבן של שתי הממלכות. נכיר את תנועת הנבואה, את עוצמת חזונם של ישעיהו ירמיהו יחזקאל ועמוס ואת המהפכה המוסרית שנשאו בפיהם.

המיזם מתקיים כחלק מתכנית עירונית להעמקת הזהות היהודית, בשיתוף עם המחלקה לאסטרטגיה בעיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי.

עלות מפגש: 20 ₪.

המוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן, רח' השייטים 16, אשדוד. לפרטים והרשמה: מירה לוי, רכזת פרויקטים – 08-6224789/99.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*