פעילים למען הקהילה

פעילים למען הקהילה

מינהלות הרבעים מייצרים עבור ציבור התושבים מגוון שירותים שיקלו על איכות חייהם. בשבוע שעבר הם ערכו כנס בעל חשיבות ערכית ופרקטית, והפגישו את התושבים עם שתי עמותות הפועלות בתוך ולמען הקהילה. עמותת ידיד והמרכז לתעסוקה עירוני. מי שהגיע למד על זכויותיו ועל הדרכים למימושם. שווה!

פעילי מנהלות הרבעים וציבור תושבים רב התאספו באולם הכנסים של מנהלות הרבעים ובאו להאזין לשתי הרצאות חשובות של שני גופים הפועלים באשדוד, וגם אם בשלב הזה אינם מוכרים דיים לציבור תושבי הרובע ההיחשפות לקיומם עשויה לסייע רבות לציבור התושבים. רכזי הקהילה במינהלות הרבעים, הכתירו את הכנס בשם "פעילים למען הקהילה", המעיד על הרכב האוכלוסייה אשר זומנה והגיע אל הכנס ובהם פעילי מנהלות הרבעים, ציבור מתנדבים למען הקהילה ותושבי ברובע שאכפת להם ומוכנים להתגייס למען הקהילה. קהל זה הגיע כדי לשמוע וללמוד על שני הגופים הללו, עמותת ידיד והמרכז לתעסוקה עירוני, ואפשר שבבוא העת ישתלמו בעצמם ויסייעו לאחרים.

עמותת ידיד – הינה עמותה ארצית הרואה עצמה כמרכז סיוע ועזרה למימוש הזכויות בקהילה, פועלת ומסייעת לציבור התושבים כמעט בחינם. נציגי העמותה מייצגים את תושבי הקהילה מול גופים גדולים וחזקים מהם ומסייעים להם במימוש זכויותיהם. "הציבור לא מודע תמיד לזכויותיו ולאפשרויות העומדות להם" אומרים במינהלות הרבעים ומציינים כי הסניף המחוזי של עמותת ידיד יושב באשדוד (רח' רבי עקיבא 13) ומשרת את תושבי אשדוד ואת תושבי הסביבה מאשקלון בדרום ועד ראשון לציון בצפון. בסניף העמותה יושבים עורכי דין, עובדים סוציאליים ומתנדבים המסייעים לתושבים שמתקשים לעמוד מול גופים ומוסדות גדולים ותמורת סכום סמלי לפתיחת תיק בלבד, הם מעניקים את שירותיהם לציבור הפונים.

שיתופי הפעולה עם עמותת ידיד מתבקשת וטבעית משום שבשתי המסגרות ניתנים שירותים לשיפור איכות חיי התושבים וקידום הקהילה. לעמותת ידיד חשוב שהתושב יקיר אותם ואת סל השירותים שהם יכולים להעניק לו, כך שהקשר עם מינהלות הרבעים מחבר אותם אל התושב באופן ישיר.

מר רן מלמד, סמנכ"ל העמותה שבא במיוחד מירושלים, הגיע לכנס יחד עם גב' איריס שרפר, מנהלת הסניף באשדוד, ופרש את משנתה של העמותה בפני ציבור המשתתפים. הוא הדגיש את חשיבות הקשר עם עיריית אשדוד, מנהלות הרבעים ומנהלת הקהילה בעיר וסיפר כי לעמותה יש מטרה עתידית להכשיר פעילים שישבו כנציגים בתוך מנהלות הרובע, יקבלו קהל אחת לשבוע וינסו לנתב ולכוון את הבאים לעמותת ידיד או לכל גוף אחר שיכול לסייע להם.  

מרכז תעסוקה עירוני – המרכז פועל במסגרת המנהל לשירותים חברתיים והוא מסייע לתושבים לשוב למעגל התעסוקה. גב' ניגאר כהן מנהלת המרכז, יחד עם הילל מימון ושלי מור יוסף, הציגו את פעילות המרכז ואת הבעיות בהם הם נתקלים בעבודתם מול תושבים שלא נמצאים במעגל התעסוקה וכיצד המרכז מסייע להם לשוב למעגל העבודה בדרכים שונות, הן ע"י כתיבת קורות חיים והן ע"י הכשרות מקצועיות. במקרים מסוימים המרכז מקשר בין תושבים לחברות ומפעלים.

הכנס אשר אורגן ע"י רכזי הקהילה במנהלות הרבעים, יחד עם ראשי מנהלות הרובע בעיר, היה מוצלח ביותר וזכה לשבחים מציבור המשתתפים. הכנס הבא שיתקיים בתחילת חודש יולי יעסוק בנושא איכות הסביבה וכבר אפשר להירשם אליו דרך מנהלות הרובע או מנהלת קהילה בטלפון 08-6725516.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*