אשדוד חוגגת פסטיבל Méditerranée

אשדוד חוגגת פסטיבל Méditerranée

Méditerranée אשדוד: הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון, 6-11 ביוני 2015.

למעלה מ- 150 אמנים מוזיקאים, אנשי קולנוע ושפים מובילים יארח השנה הפסטיבל הבינלאומי מדיטרנה אשדוד החוגג שלוש שנים לקיומו. הפסטיבל יתקיים בין ה- 6 ל-11 ביוני ויתפרס על שבעה מתחמי הופעות ואירועים:  אמפי אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, בית יד לבנים, "טברנה יוונית" בבית החייל, כיכר המשכן, מוזיאון אשדוד לאמנות ו- מרכז מונארט. כל אורחיו של הפסטיבל הם ממדינות אגן הים התיכון וההפקות המוצגות בו הן הפקות מקור ייחודיות ומסקרנות המשלבות אמנים ישראלים מובילים בתחומם עם אמנים והרכבים בינלאומיים ויוצרים פסיפס מוסיקלי מרתק ומרגש.

הפרויקט של עידן רייכל מארח את Antonoi Zambujo (פורטוגל) ו Marinah (ספרד) סולנית להקת Ojos de Brujo בהפקה בינלאומית מיוחדת לפסטיבל מדיטרנה, טומטיטו (ספרד) מגיע בפעם הראשונה לישראל עם המופע “Soy Flamenco”, טנאסיס פוליקאנדריוטיס במופע הוקרה לענקי הזמר היווני סטרטוס דיוניסיו וסטליוס קאזאנג'דיס (יוון), שיתוף פעולה מיוחד בין אומנים ישראלים, ספרדיים וערבים בהפקתו של חוויאר לימון (ספרד) במופע – "Promesas De Tierra"  אורח מיוחד דיוויד ברוזה, שלומי שבת והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד חוברים לראשונה בקריירה ארוכת שנים למופע משותף ונדיר דוד ד'אור ושלמה בר והברירה הטבעית מחזירים לבמה את המופע המצליח והמרגש "דוד ושלמה" וחוגגים 20 שנה לעלייתו לבמות במסגרת ערב מחווה לשלמה בר, LasFlamencas בשיתוף פעולה מיוחד וחד-פעמי עם זמר הפלמנקו  Diego Guerrero, מזמרי הפלמנקו הבולטים כיום בספרד, ובליווי הגיטריסט Ricardo Moreno, האומן יינון מועלם שחי ויוצר בטורקיה  במופע "קפה עמאן" מארח את נסיכת הזמר היווני ארטי קטימה (יוון & ישראל, טורקיה), אנטוניו זמבוחו (פורטוגל) אומן הפאדו המצליח במופע סולו חדש ועוד.

RycardoMoreno (1728x2000)

לצד המוסיקה יעסוק הפסטיבל גם בעולמות הקולנוע, הקולינריה והאמנות של מדינות אגן הים התיכון. תשעה סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים מובילים יוקרנו באולמות גלובוס באשדוד (סמוך למתחם הפסטיבל) וברחבה שבין המתחמים יפעל מתחם קולינרי עשיר הנותן במה לקולינריה הים תיכונית של אשדוד ומארח בפסטיבל האוכל הים תיכוני, חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר, עם מנת הדגל של כל אחת מהן. לצד המסעדות, ייהנו המבקרים משוק ססגוני ובו דוכני אווירה וקונספט, בר משקאות אותנטי, מתחם  יווני מרענן, עם אבטיח קר ובולגרית כמיטב המסורת היוונית. במת הדגמות של שפים,  פינות צילום לילדים ועוד. בלב המתחם הקולינרי  תפעל במה פתוחה עם מופעים לציבור הרחב. כמו כן, תוצג תערוכת אמנות במוזיאון אשדוד לאמנות שעסוק בנושא הים התיכון באמנות הישראלית.

ראש העיר ד"ר לסרי: "אני גאה על מעמדה של אשדוד כעיר מובילת תרבות. פסטיבל מדיטרנה תופס את מקומו על מפת הפסטיבלים הבינלאומית בזכות מקוריות, איכות האמנים, מגוון הסגנונות הריחות והטעמים. אני מזמין אתכם לבוא ולקחת חלק בחוויה שמענגת את כל החושים בפסטיבל מדיטרנה באשדוד".

אתר הפסטיבל: www.medifestival.co.il. לרכישת כרטיסים: www.mishkan-ashdod.co.il,טלפון 08-9568111.

הפקת הפסטיבל – מנכ"ל: מוטי מלכא; מנהל אומנותי: דודו זרז'בסקי;: יועץ אמנותי תחום המוסיקה : שמעון פרנס; יועץ אמנותי תחום הקולנוע: משה איבגי;  תחום אמנות-תערוכה: נעמי אדר-הופמן; תחום קולינרי: אידי ישראלוביץ', מפיק ראשי: אבי חן; מפיקה בפועל: אלינור שחם; הפקה קולינרית: אלי לוי, מפיקת תחום הקולנוע: סיגל ראש; מיתוג ופרסום: הלל פרטוק, מנכ"ל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד: יעקב בן-סימון; עיצוב: סטודיו שי חיון; מכירות ושיווק: אביתר ביטון.

פירוט המופעים:

הפרויקט של עידן רייכל

הפרויקט של עידן רייכל מארח את Antonoi Zambujo מפורטוגל ו- Marinah מספרד בהפקה בינלאומית מיוחדת לפסטילב מדיטרנה.

REICHEL

הפרויקט של עידן רייכל, שכבש במות בכל העולם והינו המופע המצליח בישראל, מגיע לפסטיבל מדיטרנה בהפקה בינלאומית מיוחדת ומארח שני אמנים מובילים ממדינות הים התיכון:

Antonoi Zambujo (פורטוגל) – זמר פאדו בעל קול מלאכי המשלב ג'אז עם בוסה נובה ו – Marinah (ספרד) סולנית להקת Ojos de Brujo שמביאה סגנונות מוסיקאליים המושפעים מתרבות ומסורת עתיקה לצד מוסיקה עכשווית.

למעלה מעשור שהפרויקט של עידן רייכל נחשב לתופעה מוסיקאלית ייחודית חוצת גילאים ומגדרים. במסגרת הקריירה המפוארת, שיתף פעולה עם אמנים מובילים מהעולם בניהם: אלישיה קיז, אינדיאה ארי, פטריק ברואל, אנדראס שול, מרתה גומז ורבים אחרים שלקחו חלק באלבומי הפרויקט ובהופעות בארץ ובעולם. פעילותו האומנותית של רייכל הפכה לנכס בכל בית בישראל ובקרב קהל אדיר מעבר לים.

בהפקה מיוחדת לפסטיבל מדיטרנה יארח הפרויקט של עידן רייכל את Antonoi Zambujo ו- Marinah לחוויה בלתי נשכחת של חגיגה מוסיקאלית בניצוחו של רייכל.

יום חמישי 11.6.15 בשעה 20:30 אמפי אשדוד.

Tomatito – "Soy Flamenco"

המופע הפותח את פסטיבל מדיטרנה – טומטיטו יופיע לראשונה בישראל במסגרת פסטיבל מדיטרנה אשדוד במופע “Soy Flamenco”. ואליו תצטרף קבוצה של מוזיקאים צעירים ומוכשרים שנבחרו בקפידה ומביאים את הרוח הצוענית אל הבמה. ביחד עם הקהל הם יחלקו את הקסם של הפלמנקו במופע שובה לב, קצבי ומלא תשוקה.

José Fernández Torres הידוע בכינויו טומטיטו, החל את קריירת הסולו שלו כנגן גיטרה חשוב ומרכזי בתחום הפלמנקו לאחר מותו של הנגן האגדי Camarón de la Isla, אותו ליווה במשך שנים רבות. גישתו הייחודית המשלבת סגנון נגינה מסורתי ועכשווי הדגישה את הרגישות המוזיקלית הבלתי מתפשרת שלו וכוחו כאומן לפרשנויות מוזיקליות רבות.

אישיותו הכריזמטית ומחויבותו העמוקה להמשיך ולפתח את תחום הפלמנקו – הביאו אותו להכרה בינלאומית לא בתחום המוזיקה אלא גם בתחומי הקולנוע, התיאטרון והאומנות. טומטיטו זכה בחמישה פרסי גראמי, כשהאחרון שבהם על אלבומו הלטיני "Soy Flamenco". טומטיטו שיתף פעולה עם מספר רב של אמנים מכל העולם ביניהם פאקו דה לוסייה, אלטון ג'ון, פרנק סינטרה, עומר פארוק ועוד. הוא השפיע ועדיין משפיע על דור שלם של אמנים צעירים.

José Fernández Torres “Tomatito”- GUITAR,Cristóbal Santiago Fernández "El Cristi”- GUITAR, Simón Román Montero Simon Román – CANTE ,Santiago Cortiñas Barrul Kiki Cortiñas – CANTE, José David Paniagua González David Paniagua – DANCE, Israel, Suárez Escobar El Piraña – PERCUSSION

יום שני 8.6.15 בשעה 21:00 משכן לאמנויות הבמה אשדוד.

שלומי שבת והתזמורת האנדלוסית אשדוד

לראשונה מופע משותף של שלומי שבת יחד עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. מופע מקורי לכבוד הפסטיבל עם מיטב שיריו של שלומי שבת ובהם: בגלל הרוח, יש לך, היידה, מתוקה שלי, טרפטוני, מלדיטה לונה, אבא, ועוד.

SHLOMI SHABAT

המפגש של העיבודים האנדלוסיים המיוחדים למופע זה, עם הרכב של 40 נגני התזמורת האנדלוסית וכמובן שלומי שבת, כל אלה מבטיחים לנו חגיגה מוסיקלית בין כל צלילי אגן הים התיכון.

מנצח: מיכאל וולפה, יועץ מוסיקלי: יורם אזולאי.

יום שלישי 9.6.15 בשעה 20:30 אמפי אשדוד.

טנאסיס פוליקאנדריוטיס

טנאסיס פוליקנדיוטיס במופע הוקרה לענקי הזמר היווני "סטרטוס דיוניסיו וסטליוס קאזאנג'דיס".

טנאסיס פוליקנדיוטיס, מנגני הבוזוקי הטובים בעולם מגיע להופעה בישראל. פוליקנדיוטיס הלחין והקליט למעלה מ- 1000 שירים ועבד עם מובילי המוזיקה היוונית בעולם ביניהם מנוס חג׳ידקיס, ננה מושקורי, דיוניסיו, פריוס, קאזאנג'דיס, מרינלה פולופולוס, דולצ'ה פואנטז, פאקו פאנה ועוד רבים וטובים.

במופע חד פעמי בפסטיבל מדיטרנה, יחד עם הזמר סטליוס דיויסיו בנו של סטרטוס האגדי שלו כתב טאנסיס להיטים רבים, עם הזמרת מריה ספירופולו ובן טיפוחיו הישראלי אסי יחיאל, לו הפיק טנאסיס דיסק שיצא לאור ביוון וזכה להצלחה רבה, ובליווי להקה בת 7 נגנים ישראלים ויוונים –  יבוצעו להיטי הענק של סטליוס קאזאנג'דיס וסטרטוס דיוניסיו .

לאומנים היוונים יחברו נגנים ישראלים: קלידים: אהרוניקו קאמיגרוב, תופים: אלי בן שושן, בוזוקי: צפי שלמה, גיטרה חשמלית: יאיר הרלינג, גיטרה אקוסטית: יוני הרלינג, בס: עודד גולדשמידט

יום שלישי 9.6.15 בשעה 21:00 משכן לאמנויות הבמה אשדוד.

António Zambujo

אומן הפאדו הפורטוגלי António Zambujo במופע סולו – "Rua da Emenda".

300dpi_AntonioZambujo_2012_Gonçalo F Santos (2000x1333)

זמר פורטוגלי, בעל קול המשלב עידון מדהים המחוייב למסורת שירת הפאדו לצד חלוץ חדשני בנגיעות של ג'אז מגניב מעורב עם בוסה. קול הקטיפה שלו מנצנץ על פני המוזיקה החושנית, מלווה עצמו בגיטרה מזמין אותנו לרסיטל לפאדו וגיטרה Zambujo שר פאדו עם קול של מלאך, קול של חמימות יוצאת דופן ויופי.

יום שלישי 9.6.15 בשעה 20:30 בית יד לבנים.

Javier Limon

javier 2 (2000x1334)

"Javier Limon – "Promesas De Tierra – הפקה מיוחדת לפסטיבל מדיטרנה. שיתוף פעולה בין אומנים ספרדיים, ישראלים וערבים. אורח מיוחד: דיוויד  ברוזה.

BROZA

חוויאר לימון, מפיק מוזיקלי בינלאומי ונגן גיטרה מוכשר, מציג מסע לאחור בזמן, תוך שהוא חוקר את הצלילים שיצרו את עולם הפלמנקו.

שורשי אומנות הפלמנקו אבדו עם הזמן ובמופע חד פעמי זה הם מקבלים ביטוי וגוונים חדשים באמצעות שיתוף פעולה חד פעמי בין אומנים ספרדים וישראלים מוכשרים.

המופע יגע בכל הגוונים של מוזיקת הפלמנקו: החל מהמוזיקה הספרדית המקורית, דרך המוזיקה הערבית שהינה מרכיב בלתי נפרד מההיסטוריה של חצי האי האיברי, דרך הקצב והמלודיות של מורשת המוסיקה האנדלוסית, עד הפלמנקו הצועני והקשר למקורות ההודים/האינדיים של האומנות, היכן שהמוזיקה הייתה חלק בלתי נפרד מחיי האנשים במשך דורות.

Javier Limón: spanish guitar, Antonio Serrano: harmonica, Genara Cortes: flamenco singer, Tal Rubinstein: flute player, Tal Even-Tzur: piano player , Noa Ben Shushan: singer , Adam Ben Ezra: upright bass player, Gilad Dobrecky: percussionist , Fadel Manna- violin player

יום רביעי 10.6.15 בשעה 21:00 משכן לאמנויות הבמה אשדוד.

Las Flamencas

Las Flamencas בשיתוף פעולה מיוחד וחד-פעמי עם זמר הפלמנקו  Diego Guerrero, מזמרי הפלמנקו הבולטים כיום בספרד, ובליווי הגיטריסט Ricardo Moreno.

lasflamencas1 (1939x2000)

הרכב הפלמנקו הייחודי Las Flamencas פועל מזה כשנתיים על טהרת היצירה הנשית: חברותיו הינן יוצרות עצמאיות, מהמובילות בתחומן בארץ, אשר יוצרות מרחב של אחווה ודיאלוג נשיים דרך שפת הפלמנקו. במופע שנוצר במיוחד לפסטיבל "מדיטרנה" חוברות LasFlamencas לאמנים בולטים בסצנת הפלמנקו העכשווית – הזמר Diego Guerrero והגיטריסט Ricardo Moreno – ומציגות את החיבור והדיאלוג בין הכוח הנשי לנוכחות גברית, כפי שהיא מגולמת בקולו המחוספס והייחודי של Diego Guerrero.

חלקו הראשון של המופע יכלול קטעים מסורתיים לצד חומרים חדשים ומקוריים שיבוצעו על-ידי LasFlamencas. לחלק השני יצטרפו הזמר Diego Guerrero  והגיטריסט Ricardo Moreno ויציגו קטעים שנבנו במיוחד לפסטיבל '"מדיטרנה".

Diego Guerreo – זמר, מוסיקאי ומפיק מוזיקלי. אמן בולט בתחום הפלמנקו ובזרם הפלמנקו הלטיני בפרט. מוביל את ההרכב "El Solar De Artistas" אשר מופיע בפסטיבלים בספרד ובעולם, וזוכה להצלחה רבה. מנהל את הפרויקט המוסיקלי "Diego Guerrero Flamenco Jam" במדריד, אשר מארח בכל שבוע את מיטב המוסיקאים ורקדני הפלמנקו. משתף פעולה גם עם אמנים מחוץ לז'אנר הפלמנקו, דוגמת עידן רייכל.

אתי גורי – שירה, נועה דרזנר –  גיטרה, גל מאסטרו – קונטרה בס, מעיין דוארי – כלי הקשה, ורה גורנשטין – כינור, אדוה ירמיהו – ריקוד, כוריאוגרפיה ופאלמאס

אמנים אורחים: Diego Guerrero – שירה, Ricardo Moreno – גיטרה

יום רביעי 10.6.15 בשעה 20:30 בית יד לבנים.

יינון מועלם

יינון מועלם האומן הישראלי החי ופועל בטורקיה מארח את נסיכת הזמר היווני ארטי קטימה במופע Café Aman.

yinon1

המלחין ואמן כלי ההקשה ינון מועלם החי ויוצר באיסטנבול מארח את נסיכת הזמר היווני ארטי קטימה למסע מרתק למוזיקת הרמבטיקו והמוזיקה התורכית של תחילת המאה העשרים, דרך פיוטי ירושלים ועד מוזיקה מקורית עכשווית של מועלם וקטימה.

ינון מועלם: כלי הקשה, שירה ועיבודים מוזיקליים, מומין ססלר: קאנון ועיבודים מוזיקליים, ג'אן ססלר: צ'לו, קוסטס באטציוס: בוזוקי, גיטרה, חגי ביליצקי:  קונטרה בס, מנוליס קוטוריס: כינור, ישי אפטרמן: כלי הקשה, ארטי קטימה: שירה וסנטורי

יום חמישי 11.6.15 בשעה 20:30 בית יד לבנים.

"דוד ושלמה"

"דוד ושלמה" חוגגים 20 שנה למופע המשותף לדוד ד'אור, שלמה בר והברירה הטבעית במסגרת מופע מחווה לשלמה בר.

מפגש מרתק בין שני אמנים ייחודיים בנוף התרבות הישראלי, אשר החיבור המיוחד שלהם אל השורשים היהודיים-ישראליים בא לידי ביטוי במלוא עוצמתו בשיתוף הפעולה המרגש ביניהם על הבמה. המופע "דוד ושלמה" עלה לראשונה בשנת 1995 ונמשך כשלוש שנים בהן התקיימו מאות הופעות בפני קהלים גדולים בארץ ובעולם.

ZEEV STEIN

המופע תועד בדיסק בשם "דוד ושלמה" שמכירותיו הגיעו לפלטינה. הדיסק הפך להיות אחד הפרויקטים החשובים המתועדים בקלאסיקה הישראלית וממשיך להיות מוצר מבוקש בחנויות המוסיקה לאורך כל השנים.

במופע המשותף סוחפים שלמה בר ודוד ד'אור את הקהל בכוח אהבתם הבלתי רגילה לתרבות הישראלית-יהודית באמצעות שיריהם האהובים והמוכרים כמו: אצלנו בכפר טודרא, שמור על העולם, ילדים זה שמחה, תפילה, קול מהשמים, אל תשליכני, שער הרחמים ועוד.

ההערכה והידידות ארוכת השנים בין דוד ד'אור לשלמה בר והברירה הטבעית יוצרת חוויה מוסיקלית מלאת רגש, שמחה וקצב, נשמה, מקצועיות ואותנטיות אשר הופכת את המופע לחוויה מוסיקלית סוחפת ובלתי נשכחת.

משתתפים במופע: דוד ד'אור – שירה, שלמה בר – שירה , דרבוקה, מנשה ששון – סנטור פרסי, אליהו דגמי – גיטרה, אילן אביב – גיטרה בס, ניר סרוסי– כינור, יעל אופנבך – כלי הקשה.

יום חמישי 11.6.15 בשעה 21:00 משכן לאמנויות הבמה אשדוד.

טברנה יוונית

טברנה יוונית עם שמעון פרנס – השירים, הסיפורים, הריקודים, הטעימות והלגימה

מידי ערב עם תום המופעים הגדולים יפתח הפסטיבל את שעריו לטברנה יוונית קטנה, אינטימית ואותנטית עם טעימות קטנות ומשקה, שבה יארח שמעון פרנס להקה יוונית מאתונה. הקלאסיקה היוונית האהובה של מוסיקת הבוזוקי, מיטב השירים של היוצרים היוונים המובילים, הרמבטיקו ועוד – כל זאת לצד הסיפורים ותרגומי השירים. הנחייה: שמעון פרנס

Michalis Pantelias – singer/guitar player ,Giannis Labrakis – bouzouki player, Thanassis Kelepouris – accordion play

שלישי- חמישי 9-11.6.15 בשעה 22:30 בית החייל יד לבנים.

חגיגה  קולנועית

תשעה סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים מובילים ממדינות אגן הים התיכון יוקרנו בבתי הקולנוע של גולן גלובוס באשדוד.

חגיגה קולנועית של סרטי אגן הים התיכון מאלגי'ר, צרפת, ספרד, ישראל, מצרים, טורקיה, יוון וגאורגיה. כל אלו ילוו באירועים מיוחדים – הקרנות בכורה חגיגיות בהשתתפות היוצרים, הקרנת חוץ תחת כיפת השמיים במתחם הפסטיבל של הסרט הספרדי "שלגייה "- עיבוד ספרדי לאגדת האחים גרים, חוויה קולנועית בסרט אילם שחור לבן עם מוסיקת פלמנקו וקלאסית. מפגשים עם היוצרים והקהל לאחר ההקרנה  וערב מיוחד המוקדש כולו למצב החברתי הכלכלי הקשה שפקד את יוון דרך עיניהם של יוצרי קולנוע מובילים ביוון במקבץ סרטים קצרים  בהגשת משה איבגי ואורחים מישראל ויוון.

אירוע הפתיחה יהיה בהקרנת בכורה חגיגית לסרט האלג'יראי: "הגברים מאוראן ", דרמה היסטורית המתרחשת עם תום מלחמת העצמאות באלגי'ר. הבמאי האלגי'ראי ליס סאלם משחק גם בתפקיד הראשי בסרט את דמותו של ג'אפר החוזר כגיבור מלחמה לעיר הולדתו  ושם מתחולל הקרב האמיתי בחייו האישיים. הסרט מעלה שאלות פוליטיות, חברתיות ותרבותיות על החברה האלג'יראית  והקשר שלה עם צרפת עם תום המלחמה.

כולנו אוהבים להיזכר בגעגוע בטקס קבלת השבת בימים בהם שידר ערוץ 1 את הסרט הערבי של  יום שישי. סרט  דוקומנטרי ישראלי חדש (בשיתוף פסטיבל דרום) "סרט ערבי" של הבמאים אייל שגיא ביזוואי ושרה צפרוני המגלה את העושר והעוצמה של הקולנוע המצרי. אנו חוזרים בסרט לכוכבים של הסרטים המצריים, למוסיקה ולעלילות המפותלות ולרגע שבו חלקנו את אותם גיבורי תרבות עם כל עמי המזרח התיכון.

מיוון, מקבץ של שבעה סרטים קצרים. מבט קולנועי עכשווי ומטלטל של יוצרים מובילים ביוון על המשבר הכלכלי והחברתי החריף שפקד את יוון. אנו נערוך דיון לאחר ההקרנה בהגשת  משה איבגי ואורחים נוספים.

נופי הנגב מהווים כרקע  ליומיום הקשה של הבדואים בסרט "שקופים" בסרטו העלילתי של מושון סלמונה המביא את סיפורים של צעירים מהדרום שכמו נידונו לחיים של מבוי סתום בישראל.

מצרפת דרמה קומית ע"פ הספר רב המכר המצליח "הדברים שאני רוצה" של הבמאי דידייה לה פשר .סיפורה של ג'וסלין בעלת חנות סידקית בעיירה קטנה בצפון צרפת שזוכה בלוטו בפרס של 19 מיליון יורו. את הזכייה היא שומרת בסוד, האם הסכום הזה יוכל למלא את הרשימה של כל הדברים שהיא רוצה?

"שלגייה" סיפור האגדה של האחים גרים בגרסת סרט אילם שחור לבן . פאבלו ברגר הבמאי כינה את סרטו-"מכתב אהבה שקט לקולנוע האירופאי". גרסת שלגייה בסרט הספרדי היא חוויה קולנועית ומוסיקאלית יוצאת דופן המובאת בשחור לבן ,ללא מילים , מלווה במוסיקה ספרדית – פלמנקו וקלאסית. עוד מישראל הסרט הדוקומנטרי "כמעט חברות" המביא את סיפורן של שתי ילדות הנפגשות און ליין: האחת מגוש קטיף והשנייה ילדה ערבייה מלוד. מגאורגיה הסרט "אי התירס" זוכה פרס מונפלייה 2014 לסרט הטוב ביותר. סרט פיוטי, כמעט חרישי, משל פשוט ואלגנטי על הקשר בין האדם לטבע  והסרט העלילתי "אהוב אותי" מטורקיה ואוקראינה – דרמה קומית שנונה  מלאת  הומור והפתעות.

יועץ אמנותי: משה איבגי, מפיקה: סיגל ראש.

אירועי תרבות במוזיאון אשדוד לאמנות

במוזיאון אשדוד לאמנות תוצג תערוכה: "ים – יבשה" הים התיכון באמנות הישראלית.

אוצרים: יובל ביטון, רוני כהן-בנימיני. אירוע פתיחה חגיגי יתקיים במוצ"ש 6.6.15 בשעה 21:00.

בסמוך לפתיחת פסטיבל מדיטרנה, תיפתח במוזיאון אשדוד לאמנות תערוכה מקיפה שתבקש לבחון את הופעתו של הים התיכון באמנות הישראלית העכשווית החל משנות השמונים של המאה הקודמת.

ראשיתה של התרבות הישראלית בתרבות הציונית המתחדשת שהתפתחה לחוף הים התיכון. תרבות זו הציבה לרוב, כמעט מימיה הראשונים, כפי שמראה המחקר, עמדה של זרות ביחס לים ואף של התכחשות אליו. עמדה זו המשתקפת בספרות, באמנות, ובתוצרי התרבות המקומית המרכזית, קשורה בשיח הציוני ובסיפור העל המכונן אותו. בשיח זה, שעיקרו סיפור ההגירה של העם היהודי מגולה לגאולה, הים נתפס לרוב כגשר, כשלב מעבר במסע לציון – אל הטריטוריה היבשתית המוגדרת, כאתר של סכנות ופחדים שאינו נושא משמעות משל עצמו, או לכל היותר כדימוי רומנטי הקשור בנוף המקומי – תמונת ראי של היבשה, נופיה וקשיי ההתיישבות בה.

בעשורים האחרונים, כפי שנבקש להראות בתערוכה זו, ניתן לזהות שינוי ביחס זה כפי שהוא משתקף בהופעתו של הים ביצירות אמנות מקומיות. נוכחותו של הים והופעתם של סמלים, מיתוסים ודימויים מן ההיסטוריה של האמנות הקשורים בו, בולטים בצילום, בציור, ובעבודות וידיאו מאז שנות השמונים של המאה הקודמת ועד היום. שנים אלו בעולם, היו שנים של אכזבה והתפרקות מן הפרדיגמות של המודרניזם הטהרני והעמידו את הפוסט-מודרניות כאופציה תרבותית של ריבוי, שפע, עודפות, פלורליזם ורלטיביזם. ואילו בארץ, היו אלו שנים שבאו בעקבות שבר ופרדה מן הרעיונות שעמדו בתשתית החברה הישראלית ואפיינו עד אז את השיח הפוליטי, החברתי והתרבותי בישראל. שנים של שינוי האתוס הישראלי הציוני והפיכתו לאתוס מערבי, צרכני, תקשורתי, הם גם שנות פריצתו של שדה אמנות תוסס וצעיר שראשיתו בבני הדור הראשון למדינה.

בתערוכה זו נבקש לבחון את הופעתו של הים התיכון ביצירות אמנות שנעשו בתחומי מדיה שונים משנים אלו ועד היום, כשיקוף של מהלכי העומק המניעים את הזהות המקומית וכתמונת ראי של התרבות הישראלית העכשווית.

במוזיאון אשדוד לאמנות יתקיים "פואטיכאן": מפגש ספרות, שירה, קולנוע, מוסיקה ואמנות פלסטית. יום שלישי 9.6.15 החל משעה 18:00 במוזיאון אשדוד לאמנות.

זוהי השנה השנייה שבה יתקיים אירוע ה"פואטיכאן," ערב אינטלקטואלי משותף למוזיאון אשדוד לאמנות ולמכללת ספיר במסגרת פסטיבל  מדיטרנה – פסטיבל בינלאומי למוסיקה, קולנוע וטעמים ממדינות הים התיכון. באירוע  ישתתפו בו מרצים ממכללת ספיר וכן סופרים, משוררים, אנשי קולנוע ויוצרים מתחום המוסיקה.

ה"פואטיכאן" יעסוק גם השנה בנושאים בה תעסוק התערוכה ים – יבשה שתפתח ב-6 ביוני   במוזיאון אשדוד לאמנות באוצרותם של יובל ביטון ורוני כהן בנימיני.

ים- יבשה הינה תערוכה המבקשת לבחון את הופעתו של הים התיכון ביצירות אמנות שנעשו בתחומי מדיה שונים משנות ה- 80 של המאה העשרים ועד היום, כשיקוף של מהלכי העומק המניעים את הזהות המקומית וכתמונת ראי של התרבות הישראלית העכשווית.

אירוע הפואטיכאן, ירחיב את היריעה וייקח את העיסוק בביטויים לנושא הים לתחומי יצירה נוספים ולהיבטים תרבותיים מגוונים. באירוע נתייחס לרבדים העמוקים הנמצאים מעל פני השטח ומתחת לו ונבחן כיצד הם באים לידי ביטוי בכל אחד מתחומי האמנות השונים-  הספרות, השירה, הקולנוע, המוסיקה והאמנות הפלסטית.

המפגש נועד לקהל מגוון ורחב, הוא יהיה קליל ומכוון לקהל יעד נרחב ולא רק לקהל אקדמי.

במסגרת ה"פואטיכאן", תהיינה הרצאות בזק, של 10 דקות כל אחת, שיציגו בצורה מאירה ומתומצתת את אחד ההיבטים הנדונים ומפגשים אישיים בקבוצות קטנות: בהם ידון הנושא המוצע מול קהל מצומצם, תוך עידוד דיון. כמו כן הערב יכלול כיבוד קל והופעה מוסיקלית.

פסטיבל האוכל הים תיכוני

הפסטיבל, נותן במה לקולינריה הים תיכונית של אשדוד ומארח בפסטיבל האוכל הים תיכוני, חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר, עם מנת הדגל של כל אחת מהן:

"אידי דגים" עם מנת הדגל פילה ברבוניה על מצע פירה אפונה. "וינו דל מאר" עם מנת הדגל סביצ'ה דג-ים בשילוב בצלצלי שאלוט, כוסברה, בצל ירוק, פלפל צ'ילי קצוץ על מצע צנונית וקרם סלק, בתיבול שמן זית ולימון. "אלדין בשדרה" עם מנת הדגל פילה דג קוד מטוגן על מקל לצד  צ'יפס ארטישוק. "סינטה" עם מנת הדגל רול סינטה- נתח סינטה במילוי עלי רוקט, פלפל אדום ובצל ירוק, בליווי רוטב סילאן ביתי עם נגיעות שום קונפי,פלפלים בצבעים ובצל ירוק . על מצע של פירה תפוחי אדמה. "פסקדו" עם מנת הדגל אמפנדס – כיסון בטיגון קריספי, במילוי דג ים וירקות שורש, לצד מטבל איולי יווני.

לצד המסעדות, ייהנו המבקרים משוק ססגוני ובו דוכני אווירה וקונספט עם מגוון תבלינים ותערובות תה, מגשי בקלוואה, כנאפה, חלבה ומלבי משטחי אגוזים מקורמלים ומלוחים דוכני זיתים וחמוצים.

פעילויות נוספות יוצעו לקהל המבקרים והן: בר משקאות אותנטי במיוחד: אוזו אורגינל, ערק, סנגריה ספרדי, לימונצ'לו, גראפה, קאמפרי ובר יינות ישראלי, מתחם  יווני מרענן, עם אבטיח קר ובולגרית כמיטב המסורת היוונית. במת הדגמות ובה שף מכל מסעדה ידגים מנה ים תיכונית שכל אחד יוכל להכין בבית. פינות צילום לילדים, עם קאט אאוטים מדליקים במיוחד.

מתחם הפסטיבל ייבנה ממתחמי ישיבה אופייניים לתרבויות השונות של מדינות אגן הים התיכון. כחלק מהשוק הססגוני שייצור אווירה חמימה ונעימה, תבנה שדרת דוכנים אותנטית עם כלי בית וחפצי נוי מעוצבים.

המתחם יהיה פתוח בימי הפסטיבל, שלישי-חמישי, 9-11 ביוני בין השעות 18:00-23:00 והכניסה חופשית.

" MEDITERRANEE SHOWCASE STAGE"

פסטיבל מדיטרנה גאה להציג לצד מופעי הפסטיבל השונים חשיפה של הרכבים המובילים היום את היצירה החדשה והעכשווית בז'אנר מוזיקת העולם הבמה ממוקמת בכיכר המשכן לאומנויות הבמה – במתחם הפסטיבל מדי ערב יופיעו שתי להקות שנבחרו במיוחד. בימי שלישי- חמישי 9-11.6.15 . ההופעה הראשונה תתקיים בשעה 19:30 והשנייה בשעה 21:30.  המופעים פתוחים לקהל הרחב.

SUMSUM BAND

סומסום, להקה צבעונית ומגוונת, מוזיקה צוענית ים תיכונית, ההרכב פעיל משנת 2008, כבר הופיע על במות רבות ברחבי העולם עם ביקורות פשוט מעולות וסוחפות. בהרכב 6 נגנים – כינור | קונטרה באס| סקסופון/נשיפה | בוזוקי/מיתרים | כלי הקשה | שירה.

Hoodna Afro Beat Orchestra

ההודנא אפרוביט אורקסטרה היא תזמורת "דרום תל אביבית" בת 14 נגנים שמנגנת מוזיקה מקורית ברוח האפרוביט, אפרו-פאנק ואתיו-ג'אז. הרקעים המוזיקליים המגוונים שמהם מגיעים חברי ההרכב יוצרים חטיבת קצב יציבה וממושמעת וגרוב עשיר ובלתי מתפשר שמעליו נפרשת רשת יפהפייה של חטיבת כלי נשיפה מהודקת.

Bint El Funk

בינת אל פאנק – מוזיקה ושירה בתימנית מקורית בעיבודיים פאנקיים – הרכב מיוחד מאוד בן 8 נגנים בוגרי תואר במוסיקה שלמדו ביחד.

לירון עמרם והפנתרים

אינדי ים תיכוני – לאחרונה כובש במות רבות עם ביקורות מצוינות כולל כניסה לפלייליסט גלגלצ – שירה תימנית בעיבודים אינדי ים תיכון.

רבעיית עדן הולן

המופע מציג את הפרויקט של עדן המורכב הן מחומריה המקוריים והן מסטנדרטים בעיבודים של ההרכב, בהם היא יוצרת סגנון מוסיקה ייחודי שמקורו בג'אז ובפיוז'ן עם השפעות ברזילאיות, אתניות ומקצבים אפריקאים מסורתיים מהאי. בהרכב מנגנים נגני ג'אז בינלאומיים מובילים בתחומם והשירה היא בשפות: צרפתית, עברית, קריאולית ואנגלית.

בשנתיים האחרונות הופיעה עדן בפסטיבלים בינלאומיים ידועי שם בקורסיקה, מדגסקר(אפריקה), צרפת, גרמניה ואי הראוניון שבאוקיאנוס ההודי.

לזמרת עדן הולן לא חסרה מקוריות: ג'אז, מוסיקה אוריינטלית, מוסיקה קריאולית מהאיים בשילוב טקסטים ולחנים אוטוביוגרפיים שלה. קשה לדמיין תערובת יותר מיוחדת מזו… (JAZZ MAGAZINE, Nouvelle vague, צרפת 2012).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*