פיצוי לפי מקדם של 75 אחוז לבעלי העסקים באשדוד לחודשים 11-12

פיצוי לפי מקדם של 75 אחוז לבעלי העסקים באשדוד לחודשים 11-12

ועדת הכספים בכנסת אישרה השבוע: פיצוי לפי מקדם של 75 אחוז לבעלי העסקים באשדוד על חודשים נובמבר- דצמבר

המאמצים העירוניים נשאו פרי, ובעלי העסקים יפוצו גם על החודש האחרון של 2023. הם יוכלו לבחור את הפיצוי על פי הירידה בהכנסות או בתשלום של 520 שקל ליום עבור כל עובד שנעדר בשל הוראות מערכת הביטחון

בשורה לבעלי העסקים באשדוד: ועדת הכספים של הכנסת אישרה את הארכת תקנות הפיצוי לעסקים ביישובי הספר וביישובי האזורים המיוחדים בדרום ובצפון, הזכאים לפיצויים מוגדלים נוכח הפגיעה הגדולה בהם בעקבות המלחמה. על פי ההחלטה, עסקים באזורים המיוחדים בצפון ובדרום שהיו זכאים לפיצוי מלא באוקטובר (החל מ-7 בחודש), יהיו זכאים לפיצוי מקדם בשיעור 75 אחוז מגובה המחזור בחודשים נובמבר ודצמבר.

בנוסף, נקבע כי בעלי עסקים בכל הארץ יהיו זכאים לפיצוי במסלול "שכר" בגין שכר ששילמו לעובדים שנעדרו ממקום העבודה מפני שפונו מביתם בהחלטת ממשלה. פיצוי זה יינתן עד סוף פברואר או עד תום תקופת הפינוי – המוקדם מבניהם, ויעמוד על תשלום של 520 שקל ליום עבור כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון.

הגשת התביעה לפיצויים במסלולים שהוסדרו תיעשה דרך המערכת המקוונת של רשות המסים שתיפתח בקרוב, והודעה על כך תימסר בקרוב. יש לציין כי תנאי מוקדם להגשת תביעה הוא הגשת דו"ח ניכויים ודו"ח תקופתי למע"מ לחודשים נובמבר ודצמבר 2023.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הודה ליו"ר הקואליציה בכנסת, אופיר כץ, על ייצוג עמדות הרשויות באופן נחוש ועקבי, וליו"ר ועדת הכספים משה גפני על העלאת הפיצוי בדצמבר מ-61 אחוז כפי שהציע האוצר ל-75 אחוז: "העירייה כולה רתומה וקשובה למצבם של הסוחרים, ופועלת כל העת כדי שמלחמת חרבות ברזל לא תפגע בהם כלכלית. כפי שעשינו בחודשים הקודמים, גם כעת נעמיד לרשותם את אנשי הרשות בעלי העסקים בליווי אישי של האגף לתעשייה ותעסוקה בלשכת ראש העיר לטובת מימוש הזכאות שלהם לסיוע".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*