ערוכים לסערה ונוהגים בזהירות

ערוכים לסערה ונוהגים בזהירות

תחזית מזג האוויר לימים הקרובים מבשרת על סערה חזקה שתגיע לאזורנו ותימשך עד ליום חמישי. בעירייה נערכים למערכת חורפית סוערת הכוללת גשמים ורוחות חזקות, ואולי גם ברד. צוותי העירייה והיחידות התפעוליות כבר השלימו את היערכותן. מומלץ גם לתושבים להיערך בהתאם. העיקר שהנהגים ייסעו בזהירות ובמקרה של הצפה – לא להיכנס למים ולא להסתכן.

סוף השבוע האחרון היה גשום מאוד אך היה זה פרומו מתון למה שמצפה לנו בימים הקרובים. לאחר ההפוגה הקלה ביום שני והאתנחתא בכמות משקעי הגשם, מבשרים לנו החזאים כי החל מיום שלישי אחר הצהריים יכנסו רוחות ערות מלוות באובך וירידה נוספת בטמפרטורות, ובשעות הערב תכנס לאזורנו מערכת חורפית בעוצמה רבה. ובלשונם: ״אנו צופים סערה חזקה עם רוחות בעוצמה של עד 100 קמ"ש ובכמויות נכבדות של גשם. שיא המערכת ביום רביעי במהלך היום״ והם משערים ש״ביום חמישי בבוקר המערכת עוזבת אותנו לסוף שבוע קר אך בהיר״.

כעת, לאחר שהתחזית הסוערת תפסה את עיקר החדשות בימים האחרונים, הגיע זמן ההערכות ובעירייה השלימו את ההכנות לסערה הגדולה. במינהל התפעול שבו לרענן את ההוראות ולבדוק שכל היחידות פועלות בהתאם לנהלים. המשמעות היא: טיפול בעצים או ענפים שעלולים לקרוס, דרישה מקבלנים לחזק גדרות באתרי בניה, פינוי גזם וגרוטאות וניקוי רשתות הניקוז, דאגה לדרי הרחוב והעמדת צוותי כוננות בימים המועדים לסערה – מיום שלישי ועד חמישי בבוקר, ועוד. המוקד העירוני יעבור בימים אלה למתכונת עבודה מתוגברת כשסיירת המוקד תעבוד במשמרת לילה. כך גם אנשי השיטור המשולב והפיקוח העירוני. המוקד העירוני יעמוד בקשר ישיר עם חברת החשמל ועם קבלני התאורה לטיפול מיידי ברמזורים ונפילת תאורה.

בישיבה שקיים הבוקר ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, אליו הוזמנו מנהלי כל היחידות התפעוליות ונציגי הכוחות שישולבו בנוהל כוננות החורף, ביקש הוא לערוך תאומים אחרונים בין היחידות ולוודא שכל יחידה השלימה את הכנותיה לסערה. רוטנברג: "הערכת המצב נערכת כעת, הכי קרוב למועד התחזית, על מנת להיות מדויקים מבחינת התחזית" אמר והגדיר את מטרת ההערכות: "המשך שגרת החיים ותגובה מהירה לאירועים הנגזרים מהסערה". בשלב זה ביקש לשמוע את היערכותן של כל היחידות.

מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי שיבח את ההיערכות וציין בסיפוק רב את המענים שנתנו מנהלי היחידות, איש איש בתחומו. "אני משוכנע שעלינו מדרגה ואנו ערוכים לסערה" אמר וביקש לתת מענים גם למצבים קיצוניים ביותר כמו עליית הנחל על גדותיו, אף על פי שאין מדובר הפעם בתחזית אפשרית למזג אוויר קיצוני. מנהל המוקד מר דוד דבש, האחראי על ניהול המערכת בסערה, הציג תחזית סוערת במיוחד. "רוחות עד 100 קמ״ש כבר מהערב, גשמים וכנראה מכת ברד" אמר וציין כי המוקד נערך בכוחות מתוגברים כתגובה לתרחישים אפשריים.

דגש מיוחד יושם על הכוננות לסגירת צירים בעת הצורך. העיקרון: שמירה על צירים פתוחים ככל שניתן, פינוי רכבים במקרה הצורך וטיפול במי שנתקע בדרך. הצירים בעלי הפוטנציאל הם: רח' שבי ציון-שד' הרצל (צפון ודרום), ציר החוף, רח' מיכקשווילי, לידו, שד' יצחק הנשיא-שד' ויצמן, שד' משה דיין-שד' עובד בן עמי, שד' ירושלים-שד' הפרחים, רח' המעפילים (צפון ודרום) ושד' בני ברית בקטע הסמוך לתחנת הדלק.

בתוך כך הודגש כי גם ברמה הפרטית יש להתכונן לסערה וכל אדם נדרש להיערכות מתאימה – הוא ובני ביתו. פיקוד העורף דאג אף הוא לרענן את ההמלצות שלו לציוד שרצוי שיהיה זמין בכל בית ויצא בפרסום לרשימת הציוד הדרוש (מצ״ב).

ובאשר לנהגים. אלו מתבקשים לנהוג בזהירות ובתבונה: בחורף – נוהגים עם אורות ובמהירות המתאימה לתנאי הדרך, שומרים מרחק ומונעים עצירה פתאומית וסכנת החלקה, מרוכזים בנהיגה ונותנים תשומת לב להולכי הרגל. מומלץ שלא להיכנס לשלוליות ולא לנסות ולחצות מקומות מוצפים. מי שנתקע שיעמוד בצידי הדרך ויאפשר המשך תנועת רכבים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*