נובמבר הסוער – שיא של 20 שנה

נובמבר הסוער – שיא של 20 שנה

ביממה אחת, בפרקי זמן שונים, ירדו כמות משקעים גדולה יותר מהמוצע השנתי לחודש נובמבר לפי השירות המטאורולוגי, רק שלוש פעמים ב-75 השנים האחרונות הייתה התחלה קיצונית יותר לחורף מאשר זה של 2014. מדובר בפתיחת החורף הגשומה ביותר מאז שנת 1994. אשדוד, העיר החמישית בגודלה ובתוכה צירי תנועה רבים פנימיים וחיצוניים, צולחת בהצלחה רבה את הימים הגשומים והקיצוניים ביותר ב-20 השנים האחרונות. זאת בזכות הכנות מוקדמות ועבודה מסביב לשעון שבהם הצליחו כל זרועות העירייה לשמור על 99.7 אחוז שגרה (ע"פ נתונים ורישומים של המוקד העירוני תוך ציון השעות), למרות המשקעים העצומים, שכמותם לא היו 20 שנה בחודש נובמבר ושעלו על כל הציפיות. על פי נתוני המוקד העירוני, מתחילת החורף ירדו באשדוד 237 מ"מ גשם, מתוכם 182 מ"מ במערכת החורפית הנוכחית. בהשוואה לממוצע השנתי העומד על 430 מ"מ גשם, מדובר בכמות מרשימה שהיא למעלה ממחצית המשקעים השנתית.

פרט ל-4 צירים שבהם הייתה אסופת משקעים לפרק זמן קצר מאוד, לא נרשמו אירועים חריגים ששיבשו את שגרת החיים באשדוד. בעירייה מציינים כי מדובר ב-0.3 אחוז בלבד, שבהם הייתה אסופת משקעים לפרק זמן קצר מאוד, וגם אלו טופלו בפעילות אינטנסיבית ובשליטה ראויה להערכה של עובדי העירייה אשר הצליחו לפתוח את הציר במהירות רבה תוך שהם מאפשרים את חידוש הזרימה אל תוך הקולטנים. "אשדוד הגדולה מרושתת בכבישים ובדרכים אלטרנטיביות, ונהגים על ציר הרצל מצאו להם דרכים חלופיות לאותו פרק זמן קצר, דבר שהקל עלינו את הטיפול בציר" אומרים בעירייה. תחילת הסערה ימי שלישי ורביעי המוכנות העירונית החלה עם תחזית מזג האוויר אשר התריעה בפני סערה שעומדת להיכנס לאזורנו. בעיריית אשדוד פעלו בהתאם לתוכניות הקיימות להתמודדות עם מזג אוויר קיצוני, פרשו את חמ"ל החורף והחלו לעבוד באופן רצוף לאורך כל שעות היממה. הסופה נכנסה ביום שלישי בערב ואיתה גשמים ורוחות חזקות, ובערים רבים בארץ נראו רחובות מוצפים לפרקי זמן ארוכים, מכוניות תקועות שנזקקו לסיוע וחילוץ אנשים שנקלעו לסכנה.

במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי, עמלה העירייה בכל רחבי העיר כך שתושבי אשדוד יתעוררו בבוקר ויוכלו להמשיך ולנהל את שגרת החיים, למרות מזג האוויר הקיצוני, לקחת את ילדיהם לגנים ולבתי הספר ולצאת ליום עבודה רגיל. ביום רביעי אחה"צ, לקראת השעה 15:00 ועד 17:30 לערך, נכנסו שברי הענן הגדולים ביותר, ביומיים של סערה רצופה. השמיים נצבעו אפור שחור, ממטרים כבדים החלו לרדת ללא הפסקה בעוצמות שלא היו כמותן כבר 20 שנה, וביממה האחרונה נרשם שיא משקעים עם 83 מ"מ גשם. "עד עתה ירדו בחודש נובמבר, יותר מ-200 מ"מ גשם כאשר הממוצע השנתי לחודש נובמבר הינו 66 מ"מ כמעט פי 4" אומרים בעירייה. בשעות הגשם האינטנסיביות, נחסמו 4 צירים בשל אסופת מים שהצטברה בקטע של 700 מ'. אנשי מינהלת הרובע, עובדי מינהל התפעול, המוקד העירוני והביטחון העירוני, התייצבו מיד בכל מקום שנדרשו לו ופעלו במהירות לפתיחת הקטע שנחסם. במוקד העירוני מסכמים ואומרים כי הלילה עדיין יתכנו ממטרים קלים אך בסה"כ "המערכת הנוכחית עברה אותנו ואנו נכנסים כעת לסוף שבוע רגוע ונעים יותר". ניתן אם כן לחזור לשגרה ולהיערך למערכת החורפית הבאה. בעיריית אשדוד מברכים על גשמי הברכה ומשבחים את העובדים אשר גילו אכפתיות ומחויבות מלאה, תוך שהם מבצעים את המשימות בדבקות וברמה מקצועית ראויה לכל שבח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*