עפים על אשדוד

עפים על אשדוד

מפעל הפיס מקיים זו השנה השניה את פרויקט "עפים 2" שנועד לקרב ילדים ובני נוער אל המחול האומנותי ולרפרטואר המחול הישראלי. שלושה מופעים, פרי עבודתם של יוצרים צעירים שזכו בתחרות המקדימה, יגיעו לאשדוד ויוצגו בפני תלמידים והורים בבית יד לבנים. אשדוד נבחרה בשל הצלחת פרויקט אחר שהתארח באשדוד, שעסק במוסיקה הישראלית. הצלחה גוררת הצלחה!

מחול אומנותי ורפרטואר המחול הישראלי עשיר ומגוון מאוד, אלא שלא תמיד הוא זוכה לחשיפה הראויה בקרב הציבור. אוהבי המחול יספרו לכם על במות ראוותניות, תפאורות ענק, תלבושות מיוחדות, כוריאוגרפיה מדהימה ורקדנים מקצוענים שממלאים את הבמה בתנועה ובתכנים מרתקים. ואילו העוסקים במלאכה עצמה ישמחו להתבשר שהנאה זו תהיה מנת חלקם של עוד רבים בציבור.

מפעל הפיס, במסגרת התוכניות החינוכיות והקהילתיות שהוא מקדם, יצא בקול קורא והזמין יוצרים להשתתף בתחרות "עפים 2" שנועד לקרב ילדים ובני נוער למחול אמנותי ולהעשיר את רפרטואר המחול הישראלי המקורי לילדים. לתחרות נגשו כארבעים יוצרים מגוונים אשר הגישו יצירות מחול מקוריות שטרם הוצגו על במות לקהל, ושהן מתאימות לאוכלוסיית הילדים ובני הנוער, כאשר כל יוצר שייבחר לקחת חלק בפרויקט, יזכה בסך 100 אלף ₪, שנועדו להפקת היצירה והעלאתה בבכורה על הבמה.

אשדוד נבחרה לשמש כעיר המארחת במחוז דרום, עליה יעלו היצירות בהופעת בכורה, וזאת בזכות העובדה שאשתקד אירחה את פרויקט החשיפה למוסיקה ישראלית, אשר זכה להצלחה רבה.

 

על חברי הוועדה האמנותית לבחירת המשתתפים בפרויקט נמנו:

גבי אלדור יו"ר הועדה, מבקרת וחוקרת מחול, במאית, כוריאוגרפית, שחקנית ומנהלת אמנותית.

יאיר ורדי יוצר תיאטרון, בימאי, פרפורמר, אוצר ומעצב תאורה.

רוני פינקוביץ מנהל אמנותי, תיאטרון "המדיטק" בחולון.

רננה רז רקדנית, כוריאוגרפית ושחקנית.

היוצרים שנבחרו בפרויקט "עפים 2" הם:

נון טרופו או בית ספר למזג אוויר של היוצר: גיא גוטמן.

כתם, כתר, קטשופ, אהבה של היוצרת: מאיה לוי.

בארץ הפוטנציאל האינסופי של היוצרת: שרונה פלורסהיים.

 

היצירות שהוגשו מיועדות לגילאים 3-8 או 9-12 או 13-16, באורך של 30 דקות לפחות, והן תעלינה בימים 1-3/3/15, אחה"צ, בבית יד לבנים. אל המופעים יגיעו תלמידים והורים מבתי הספר בעיר, לפי קבוצות הגיל כאמור.

עיריית אשדוד ומינהל החינוך מודים לשיתופי הפעולה עם מפעל הפיס, הפועל להנחלת התרבות הישראלית לילדי ישראל, ושמחה לארח את פרויקט עפים 2 באשדוד.

פרטים ומידע נוסף אודות הפרויקט, באתר מפעל הפיס: www.pais.co.il

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*