עם הילדים: לאן לטייל בקיץ?

עם הילדים: לאן לטייל בקיץ?

החופש הגדול הוא זמן מצוין לקחת את הילדים לטיול של יום או יותר ברחבי הארץ – לשלב חוויה, גיבוש משפחתי והזדמנות ללימוד ייחודי

שלומית דרור

הרבה הורים נאנחים בחרדה כאשר הם חושבים על החופש הגדול – הילדים בבית משועממים, הורים שעושים כמיטב יכולתם לשעשע וכמה כבר אפשר לשבת בבית ועדיין להחזיק את הילדים מבלי לגלוש לעולם של עיניים מזוגגות מביטות-לא-מביטות במסכים מרצדים? יש אפשרות אחרת, ואפילו לא צריך להגיע לצורך כך לנמל התעופה בן גוריון. מספיק להצטייד בכמה דברים בסיסיים; חטיפים, שתייה, מפות לדרך, לא לשכוח לוודא שיש לכם ביטוח חובה וביטוח מקיף לרכב בתוקף, כמה רעיונות ואפשר לצאת לדרך ולבלות יום, אולי גם יותר, בטיול למקומות מעניינים – כי החופש הגדול זו לא רק מטלה, זו גם הזדמנות לחוויה.

הזכרנו ביטוח חובה ומקיף לרכב, ובואו לרגע נדבר על ההבדלים בין השניים. ראשית, ביטוח חובה כשמו כן הוא – חובה. הוא מכסה פציעות שעלולות להגרם בתאונה – של הנהג, הנוסעים ואפילו הולכי הרגל. מה שביטוח חובה אינו מכסה זה את הנזקים לרכוש. אם הרכב נפגע ויש רק ביטוח חובה – אין שום כיסוי ועלות התיקון המלאה של הרכב תחול אך ורק עליכם, סכומים שיכולים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. קחו בחשבון כי בחופש הגדול נוסעים יותר ולעתים גם מוסחים יותר בגלל הילדים במושב האחורי. כדאי להצטייד בביטוח מקיף וחובה, אפילו אם זה רק לתקופת הקיץ הגדול – אך לא רק.

חמת גדר והתנינים

לרב כאשר חושבים על הצפון חושבים על מים: כנרת, ירדן, דן, בניאס, חצבאני נחלים מפלים ומעיינות אבל בצפון יש לא רק את אלו – יש שם גם תנינים. אליגטורים אמריקאים, תניני יאור אפריקאים, גביאלים הודיים וקיימנים מדרום אמריקה – את כולם אפשר לפגוש, ללא חשש, בחוות התנינים בחמת גדר. אחד היתרונות המובהקים של חמת גדר הוא השילוב בין דברים שהילדים יתעניינו בהם, ואטרקציות למבוגרים שבחבורה. לצד מעיינות תרמו דינמיים חמים, ספא מפנק ותותחי מים אשר מרגיעים את הגוף והנשמה ועושים להורים טוב, לילדים יש נקודות עניין משלהם במקום – חוות התנינים והזדמנות פז לראות ולחוות את הזוחלים הקטלניים הללו מקרוב ובאופן בטוח. בנוסף, קיים גם מתחם הספלאש – בריכות קרירות, פארק מים ומגלשת אקסטרים ספיראלית (מגיל עשר ומעלה). תוכלו לאכול במקום ולבחור בין פיצות ומאפים חלביים בקפה אגם ובין שניצל, המבורג או צ'יפס בגריל אגם ליד הבריכות – והכל במתחם מושקע אחד.

חוות האלפקות

לא חייבים לנסוע צפונה כדי לבקר במקומות מרתקים. קחו לדוגמה את חוות האלפקות שעל הר הנגב ליד מכתש רמון. יום ביקור בחווה יספק לכל המשפחה חוויה מרתקת במהלכה תוכלו ללמוד להבדיל בין אלפקה ללאמה, להאכיל את האלפקות והלאמות במזון שתרכשו במיוחד לכך בכניסה, או לתת ללאמה אישית שתוצמד אליכם לסייר ולסחוב עבורכם את כל מה שתביאו איתכם לפיקניק מושלם בנקודת תצפית מושלמת – שירות אישי כמו שרק לאמה יודעת לתת. ביקור בבקתת האבן במקום יעניק לכם הפוגה עם כוס קפה או גלידה, ואפשרות לילדים להצטרף לסדנאות מרתקות וחווייתיות בנושא צמר האלפקות או להצטרף לטיול מצוקים רכוב על גבי סוסים המתאים גם לחסרי ניסיון – וזה לא הכל. בשלושת סופי השבוע הראשונים של אוגוסט, תוכלו להצטרף לחוויה מוסיקלית קסומה ולילית – טו באב, מטר מטאורים או שמים זרועים כוכבים, הבחירה היא שלכם. מזרון תקבלו אבל אל תשכחו להצטייד גם בבגדים חמים, לילות מדבריים יכולים להיות קרירים. מופעי הקיץ המוזיקאליים משלבים מוסיקה וטבע, שמים ורוגע ואפילו הפוגה למדורה וקפה במהלך הלילה. במקום אפשרות גם לנפוש מספר ימים בצימרים, סוויטות מתחם היורטים, הדום או הסטודיו לקבוצות.

מכתש ומצפה רמון – לילדים וגם למבוגרים

חוות האלפקות ממוקמת ליד מכתש רמון אבל המכתש עצמו הוא חוויה בפני עצמה. במקום ישנם לא מעט טיולים קצרים שמתאימים במיוחד לילדים: המנסרה הוא שיטוט קצר של עד שעה באתר גאולוגי על גבי גשרון עץ שנועד לשמור על האבנים המיוחדות כאן, באתר החולות צבעוניים – אבן רוח מים – ישנן בריכות שניתן לטבול בהן וכמובן חולות בשלל צבעים באתר מחצבה משוקם. ממרכז המבקרים אפשר לצאת לסיור בטיילת של מכתש רמון ואולי אף לפגוש יעל בדרך, או לצאת לסיור בפארק לפיסול מדברי שעל שפת המכתש ליד מלון בראשית ולצפות ב-22 הפסלים הסביבתיים עם או בלי ליווי של אפליקציית ניווט עצמאית שגם הילדים ישמחו לגלות, ואם אתם מגניבים ממש ועם תעוזה לנסות דברים חדשים – הצטרפו לסדנת קרקס לילדים מגיל 6 ועד מבוגרים שפועל במקום – הכירו את כלי הג'אגלינג השונים והתנסו בחוויה ייחודית ויוצאת דופן על רקע המדבר מלא ההוד או בקרו בבול באמצע ותלמדו איך לירות בחץ וקשת במטווח הקשתות

בזמן השהות במצפה רמון, כדאי לשלב ביקור ברובע דרך הבשמים הסמוכה, ואולי להצטרף לסדנת אומנות בסטודיו של אסתר או לצד שתיה בקפה גלריה אומה ואם אתם רוצים קצת הפוגה מתכנון – אתם מוזמנים גם לפנות לנעם שלו, איש העקרבים, שישמח לארגן טיולים ופעילויות טבע והישרדות מכל הסוגים לכם ולילדים – מהדלקת אש עם מקל גופרית ויצירת להב לחיתוך סלט מאבן צור ועד סיור עקרבים עם פנסים אולטרה סגולים בפאתי המכתש.

פארק המצפה התת ימי באילת

אם אתם מתכננים נופש באילת, אל תוותרו על ביקור בפארק המצפה התת ימי – המקום מתחדש ומציע חוויות רבות חדשות למבקרים. במקום מתחמים שונים – מגדל המצפה התת מימי, עולם הכרישים, עולם הצבים, שונית ים סוף, דגי המעמקים – כל אחד עם שעות האכלה משלו, פעילויות, ייחוד וקסם. אולם קולנוע ייחודי וחדש, האקווה דום, יכיר לכם מקרוב את עולמם של לוויתנים גדולי סנפיר – בגודל טבעי בקולנוע תלת ממד, 360 מעלות, הראשון מסוגו בעולם. כאן, תוכלו להרגיש ממש כמו צוללנים שיוצאים לחוויית צלילה של פעם בחיים עם הענקים הידידותיים.

בעולם הכרישים תלכו במערת זכוכית, ממש באמצע האקווריום הענק, בין עטלפי ים וחתולי ים, זנבתנים, פטישנים ועוד מיני כרישים. בעלי תעודת צלילה ותעוזה יוכלו אף להצטרף לחוויה קרובה יותר – צלילה של ממש עם הכרישים. בשולי המתחם ישנו גם עולם אינטראקטיבי של משחקים דיגיטליים שיכניס אתכם לכל מה שקשור לעולמם של הכרישים. באקשן סנטר תוכלו גם לצאת לדייב אין ללא בלוני חמצן במיכל צבי הים וחתולי הים – אפילו לילדים מגיל 8 שיודעים לשחות, או לצאת לשנרקל בבריכה הפתוחה מגיל 6 – כל אלו בליווי מדריך צולל מוסמך.

כרטיס הכניסה תקף לשלושה ימים, אז אין צורך למהר ולראות הכל ביום אחד – אבל כדאי לבדוק מראש את מי מאכילים, איפה ומתי, לתכנן את הביקור ולא לשכוח את חנות המזכרות ואולי אפילו לגלות פנינה באחת הקונכיות.

לונדע ופארק הילדים בבאר שבע

לחולון יש את מוזיאון הילדים, ברחובות וחיפה יש מוזיאונים למדע ובבאר שבע יש את לונדע – מוזיאון ראשון מסוגו בארץ, חדשני ואינטראקטיבי לכל המשפחה. במוזיאון שמונה מרחבי ידע ושני שטחי חוץ גדולים ובכולם מייצגים ומתקנים שכל אחד מהם עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו: אמנות ומוזיקה, זזים קטנים, זזים גדולים, משאבים, רגשות, רואים עולם, שפות, תיאטרלי, החצר ומרפסת פעילות. יש לתאם הגעה מראש ולזכור שהנעליים נשארות בחוץ. הפעילות מתאימה מאד לילדים בגילאי 2-12 – קיר טיפוס, משחקי תחפושות והופעה, מבוך לייזר, אתגרי ניהול זמן וכסף ועוד.

אם אתם באזור אל תוותרו גם על ביקור בפארק הילדים למרגלות הלונדע  – שישים דונם של מדשאות, מתקני משחק ייחודיים ומגוונים, אמפי, מפל, אומגה, אי ועליו אוניית פיראטיים, שבילי אופניים, שבילי הליכה ואגם ענק עם ברווזים ודגי נוי.

החופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת לגיבוש משפחתי, לקחת פסק זמן משחיקת היומיום, ולבלות יום מהנה עם הילדים בו כל אחד מבני המשפחה יזכה בכוחות מחודשים והתרעננות לקראת השגרה, שתבוא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*