עוברים דירה? אורזות קרטונים? תזכורות חיוניות לעוברים בית.

עוברים דירה? אורזות קרטונים? תזכורות חיוניות לעוברים בית.

לפני זמן לא רב חיפשתי דירה. במהלך חיפושי, הגעתי לדירות מיוחדות במינן, שתיים מהן יוצאות דופן ויש הסבר ללמה:

הראשונה היתה דירה בת חמישה חדרים שחולקה לשתי דירות עם קיר גבס. בחצי שראיתי בליווי מתווך חביב היה חדר סלון קטן, חדר שינה אחד עם חלון לחדר השינה האחר, וחדר השינה האחר עם חלון לחניה. מהסלון יש חלון, אבל כשהזזתי את הווילון שלו, אז גיליתי את הנוף שבעצם היה השכן של החצי השני של הדירה. השכן ישב ועישן במרפסת הכביסה שלו, שהייתה בעצם הנוף של הסלון שליי, והוא היה נחמד ושאל "קאק דילה?" עניתי "חרשו ספסיבה" והמתווך סגר את הוילון. הבנתי מה קרה פה- חצי הדירה שאני ראיתי, היה כנראה החצי של הילד שפחות אהבו בירושה, אז לא נתנו לו חלונות.

 

 

הדירה השניה היתה בבניין שנתקע בו התמ"א. בעל הבית אמר לי רגע לפני שפתח את הדלת- "הדירה היתה של חמותי, מאד אהבנו אותה" אמר ובילבל אותי, כי את מי מהן אהב? את הדירה או את החמות? הוא פתח את הדלת לבית עמוס בפרטים, בגדים, כלים במטבח ובכיור (במצב תקין מלשון תיקן) ומלא חפצים מפוזרים. הזמן כאילו עצר מלכת, הדירה של חמותו היתה כאילו והיא נפטרה חלילה ליל אמש. "היא הלכה לעולמה לפני שנתיים וקצת ורצינו לדעת מה עושים כי היה בלאגן לאישתי. בכל אופן, כל זה שלך, ומה שלא תרצי- תזרקי. סך הכל 4,100 על 4 חדרים בלי מעלית זה סביר. הלוואי שהיה פינוי בינוי והיינו גומרים עם זה".

 

הדירה השניה לאחר פינוי החפצים האישיים של החמות, אילוסטרציה

 

ההצעה לא קרצה לי, וקיוויתי שלא אמרתי בקול את מה שעבר לי בראש (אדוני, אתה צריך פה חברא קדישא, לא פינוי בינוי), אבל מסתבר שאמרתי בקול. הדירה כמובן ירדה מהפרק, ואני לא זוכרת איך הוצאתי את עצמי מהסיטואציה. לשמחתי הוא לא גר בעיר.

מה שכן, הבנתי עד כמה מבולבלים ומיואשים עוברי הדירות מהחיפושים המתישים, וכמה חשוב ויעיל בפרט לשוכרים – להכין מעין מדריך שיזכיר מה לעשות כשעוזבים דירה וכשנכנסים לדירה אחרת.

חוץ מזה, מדריכים זה דבר טרנדי. אז מה צריך לדעת כשעוברים דירה?

  1. לוודא שאתם עומדים בתנאי היציאה מהדירה- צבע, תיקונים, ורהיטים אם יש שאינם שלכם. וידוא של כל אלה יביא למניעת אי נעימויות ויציאה חלקה מהדירה הישנה.
  2. צלמו מונים- עם יציאתכם ומסירת המפתחות בחזרה לבעל הבית בלבד, צלמו את מוני החשמל, המים והגז. זה יעזור לכם ברמה הקריטית לסעיף 3.
  3. היום הכל דיגיטלי, סיימו התקשרויות עם הגופים השונים שעימם באתם בתקשורת והם אינם עוד רלוונטים לכתובת הישנה: חברת החשמל, יובלים (מים), ארנונה (עיריה) וגז.
  4. ודאו כי לא נותרו לכם יתרות תשלום במקומות שחפור עליהם בסעיפים 2 ו3.
  5. רגע לפני כניסתכם לדירה עליה חתמתם בשעה ברוכה, בקשו את המפתח כמה ימים לפני על מנת לערוך סיור ולוודא תקינות חשמל, מערכות המים וכמובן- דוד שמש ומים חמים מהברז.
  6. מומלץ לתאם מתקינים למיניהם טרם המעבר- תקשורת ואינטרנט, תמי4 ושלל מכשירי המים למיניהם, ואם אפשר אז נסו פשוט לוודא שהכניסה לבית החדש תהיה כמה שיותר חלקה, כדי שחמישים אחוז מהתסכול יעבור.
  7. חמישים אחוז תסכול לא יעבור, עד שתסיימו לפרוק קרטונים.

אין פתרון לסעיף 7. לעבודה, ומזל טוב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*