סיירת הנגישות של מקיף ד' בדקה נגישותם של עסקים בעיר

סיירת הנגישות של מקיף ד' בדקה נגישותם של עסקים בעיר

האחר הוא אני: סיירת הנגישות של מקיף ד' בדקה נגישותם של עסקים באשדוד

תלמידי סיירת הנגישות של מקיף ד' בליווי של כ-10 בעלי מוגבלויות סיירה ברובע הסיטי באשדוד ובדקה הנגשת עסקים קטנים לבעלי מוגבלויות תחת הכותרת "חנות קטנה ונגישה". הפעילות בהובלת אוסנת סעדון רכזת החינוך החברתי במקיף ד' ובשיתוף קרן פרץ רכזת המעורבות, הייתה חלק מפעילות מקיפה של מקיף ד' בנושא "האחר הוא אני" ויום הנכה הבינלאומי.

קרן פרץ, רכזת מעורבות חברתית: "חברנו לעמית וולפמן רכזת קהילה נגישה באשדוד כאשר התלמידים נפגשו במשך חודש עם פעילים בעלי מוגבלויות ונחשפו לקשיים ובמקביל ליכולת שלהם להתגבר עליהם. רוב בעלי העסקים שיתפו פעולה ותוך כדי סיור התברר כי נגישות היא לא רק דרכי גישה עד לחנות, אלא גם למשל גובה הדלפק ורוחב המעברים בתוך החנויות". לדברי פרץ במהלך השנה הסיירת תצא לסיורים נוספים.

פעילות האחר הוא אני במקיף ד', כללה השנה סדנת ציור בפה ורגל עם האומנית הנכה יוספה אלמוג,  חבורת הד מבית הספר הקליטה את השיר "שווים" עם תלמידי בי"ס עלומים מהחינוך המיוחד, באוהל איכות חברה ואהבת לרעך כמוך התקיים הייד פארק בנושא "הגעת עובדים זרים לארץ". בנוסף נפתחה תערוכה בנושא ואהבת לרעך כמוך, תלמידים צפו  במופע "גלגל במעגל" במסגרתה נכים על כיסאות גלגלים רוקדים לצד רקדנים מקצועיים והתלמידים נפגשו עם ח"כ קרין אלהרר שהיא בעלת מוגבלויות. במסגרת הפעילות בנושא, תלמידים מהמקיף חילקו עגלות שוק לבתי קשישים, תחנת הרדיו של מקיף ד' השמיעה ביום שידורים מיוחד שירים נגד גזענות והוצא לאור עיתון מיוחד בנושא מלחמה בגזענות והאחר הוא אני.

אוסנת סעדון הרכזת החברתית של המקיף: "במסגרת שבוע ואהבת לרעך כמוך קיימנו מפגשים מסוג אחר שיאפשרו לתלמידים להיחשף למגוון פעילויות בנושא, מפגשים אלו אפשרו לתלמידים לקיים שיח מעמיק המאפשר לכול אדם למצוא את מקומו בעולם" האחר הוא אני – "זו בשורה, תפילה, תקווה וחלום".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*