סופר צעיר בהשראת עגנון

סופר צעיר בהשראת עגנון

ליאור שמיר, תלמיד כיתה י' במקיף ג', זכה בשבוע שעבר במקום השלישי בתחרות כתיבה שמארגן בית עגנון, המעודד תלמידים לכתוב ולהציג את עבודותיהם היצירתיות בהשראת הסופר הלאומי ש"י עגנון.

"דומם ישבתי לפני הספר והספר התיר פיו וגילה לפני דברים שלא שמעתי מעולם. וכשהייתי יגע מן הלימוד חשבתי מחשבות הרבה. וזו אחת מהן, לפני כמה דורות כתב חכם ספר והוא לא היה יודע על אותו אדם שיושב כאן ולבסוף כל דבריו נמצאים מכוונים לו". (ש"י עגנון, אורח נטה ללון)

מידי שנה בית עגנון מפרסם קול קורא ובו בקשה לשלוח שירים, סיפורים, דיאלוגים, מונולוגים, מסות או פוסטים, עד 500 מילה, בעקבות סיפור של עגנון. מאות בני נוער מרחבי הארץ ומחו"ל שולחים יצירות מפרי עטם, שנכתבו בעקבות יצירת עגנון, ורבים מהם מגיעים לטקס החגיגי המתקיים מידי שנה בבית עגנון. חבר השופטים מורכב לרוב מחברי צוות והנהלה של בית עגנון, מאנשי חינוך ותרבות, ומסופרים ומשוררים.

ליאור שמיר תלמיד כיתה י' בביה"ס מקיף ג', זכה ביום ג' האחרון במקום השלישי בתחרות כתיבה בהשראת עגנון. "ליאור כתב יצירה בהשראת סיפורו של ש"י עגנון: האדונית והרוכל, יצירה שנלמדה בכיתה" אומרים בבית הספר ומברכים את ליאור על הזכיה ועל הכבוד שהנחיל לבית הספר.

מתוך היצירה : "…  אני שונאת את החיוך שנעלם לי, את היופי שאוזל לי, את הזיכרון שמעוות לי הכל. אני שונאת את הלילה פה, את המיטה. אני שונאת איך שהמצעים מסודרים, איך שהכרית מרופדת, איך שאני מפחדת לישון בה…"

את הפעילות ליוותה מחנכת הכיתה והמורה לספרות אסנת גיל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*