כימיה בשימוש המשטרה

כימיה בשימוש המשטרה

ביום שני, 29.2, יצאו תלמידי כיתות ט'4, ט'5 ו- ט'3 לתחנת המשטרה באשדוד, שם עברו הרצאות על שימוש בכימיה בחיי היום יום במשטרה.

ראשון, הרצה לתלמידים מפקד התחנה, המפקד דבר עם הילדים על DNA ועל הדרך לזהות את חומצת גרעין זו אצל כל אדם ואדם,  על עבירות פליליות בשימוש הסמים והאלכוהול, על טיפול המשטרה בנושאים אלה ואחרים ועל ממצא חדש שמפתחים – טביעת אוזן. לאחר מכן, הלכו התלמידים אל המז"פ (המחלקה לזיהוי פלילי) שם למדו על טביעות אצבע, כאשר לכל אדם טביעת אצבע משלו, והדרך היחידה להוריד טביעה זו היא לחרוך את עור אצבעותיו (או לשים כפפות…), דרכים לזהותם ושיטות כרומוטוגרפיה לזיהוי חומרים כימיים בזירה, ואף ראו ציוד מקצועי של חוקר זירות פשע.

אחרי כן, התאספו התלמידים בחניה של המשטרה, וצפו ברובוט של חבלנים, אשר נועד לפוצץ או לדקור חפצים חשודים, ומטעני חבלה.

robot

ולבסוף הגיע שוטר מיחידת הכלבנים והראה לתלמידים את כלבי המשטרה מאיה ובאקי בפעולה, השוטר החביא מקל ובתוכו בדים ספוגים בריח סמים במקומות שונים, ונתן לכלבים לחפש אחר הריח. החיפוש התאפשר באמצעות תופעת הדיפוזיה (= פיזור של חומר מריכוז גבוה לריכוז נמוך ע"מ ליצור שוויון ריכוזים).

התלמידים למדו מושגים רבים מעולם הכימיה כגון חומצות גרעין, דיפוזיה, כרומוטוגרפיה ועוד… התלמידים חזרו לאחר יום מהנה לבית הספר והמשיכו את הלימודים כרגיל. לסיכום : הכימיה משמשת אותנו בתחומי חיים רבים, ונוכל לפגוש אותה גם במקומות שהיינו הכי פחות מצפים לפגוש אותה.

* תודה מיוחדת לגב' אסנת כהן, אימו של יוספי כהן מכיתה ט' 4

שלי קרבצ'נקו ואופיר נורני

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*