מתכוננים לקיץ- כל ההכנות הנדרשות בעסק לנהיגת קיץ

מתכוננים לקיץ- כל ההכנות הנדרשות בעסק לנהיגת קיץ

בדומה להיערכות לנהיגת חורף, שכוללת בדיקה מקיפה של הרכב, תקינות הצמיגים, מערכת החשמל, התאורה, מנגנון פיזור האדים והערפל, המגבים ואלמנטים נוספים, לצד הדרכה ומודעות לשינוי תרבות הנהיגה והתאמתה לתנאים סביבתיים, גם הקיץ מביא אתו אתגרי נהיגה הדורשים היערכות של הנהג ושל הרכב.

החום הכבד, הקרינה, הכבישים הלוהטים, כמו גם הנטייה הטבעית לצאת ולטייל יותר בקיץ, מה שמגדיל את שעות הנהיגה ואת הסיכונים הכרוכים בה, מחייבים שינוי בהרגלי הנהיגה, מודעות וטיפול נכון ברכב, לנסיעה בטוחה.

התייעצנו עם מכללת משא בטוח המעבירה מגוון הדרכות בטיחות לארגונים ולחברות, בכלל תחומי הבטיחות בעבודה, לרבות הדרכות נהגים, וקיבלנו מספר טיפים ודגשים לנהיגת קיץ בטוחה, הן עבור הנהגים הפרטיים והן עבור הנהגים בארגון שזהו עיסוקם העיקרי:

 

  1. הרכב– עם הכניסה אל עונת הקיץ חשוב לבדוק את תקינות הרכב, בדגש על בדיקת צמיגים שחשוב לבצע בתדירות קבועה בכל כשבועיים ימים. הצמיגים הם החלק ברכב שבא בחיכוך ישיר עם הכביש, כאשר כבישי האספלט השחורים שעומדים חשופים אל מול קרינת השמש העוצמתית, סופגים חום ומגיעים לטמפרטורה גבוהה במיוחד. לחץ אוויר תקין בצמיגים יביא להקטנת החיכוך ולמניעת אירועים דוגמת התפוצצות של צמיג בזמן נסיעה, שעשויים להוביל לתאונות. מומלץ לבצע גם בדיקות למערכות האוורור והמיזוג, להקלה על עומס החום ולשיפור איכות הנסיעה עבור הנהג.
  2. נהיגה בביגוד מותאם– יש להימנע מנהיגה בכפכפים, סנדלים או נעליים שאינן כרוכות סביב הרגל ועשויות להיתקע או להסתבך בדוושות. מומלץ לנהוג בחולצה בעלת שרוולים להקטנת החשיפה לשמש, בעיקר עבור נהגים שעיקר העיסוק שלהם הוא נהיגה, ולהקפיד על שימוש במשקפי שמש למניעת קרינה ישירה וסנוור.
  3. מנוחה והתרעננות- החום הכבד והריכוז הנדרש בנהיגה ממושכת גורם לעייפות ולתגובות איטיות יותר, וחשוב במיוחד לבצע הפסקות קבועות להתרעננות, חילוץ עצמות, שטיפת פנים ושתיה של משקה קר, קפה או כל משקה אחר המסייע בשמירה על ערנות לבחירת הנהג.
  4. נסיעות משפחתיות- נסיעה עם ילדים עשויה מאתגרת, ובמסגרת הטיולים וחופשות הקיץ נדרשת לא אחת התגודדות של המשפחה כולה בחלל הקטן שמציע הרכב לאורך זמן ממושך. במטרה להימנע מרעש, מריבות או כל מה שעשוי להסיח את דעת הנהג מומלץ לתכנן מראש ולהביא אמצעי תעסוקה לילדים לנסיעות ארוכות, החל ממשחקים ומסכים ועד למשחקי דרך שיהפכו את הנסיעה לחוויה. חשוב לתכנן את שעות הנסיעה ככל הניתן לשעות בהם הילדים נינוחים, לכלול הפסקות התרעננות ושירותים ולהצטייד בחטיפים או כריכים.
  5. ציוד– מומלץ להותיר את הרכב פנוי ככל הניתן מציוד זרוק שאינו מקובע או חגור, לאכסן ציוד בתא המטען ולהותיר את הרכב מרווח ובטוח מפני מפגעים שעשויים לעוף ממקומם בזמן עצירת פתע או תאונה ולהגביר את עוצמת הנזק.
  6. לא שוכחים ילדים ברכב– בכל נסיעה עם ילדים חשוב במיוחד להגביר את המודעות לסכנת הילדים הנשכחים ברכב, לא להשאיר ילד לבד אף לא לדקות ספורות, וליצור קישור ותזכורת אישית באמצעים שונים, דוגמת: השארת התיק האישי דרך קבע במושב האחורי, מתן הטלפון האישי לילד, פיתוח הרגלים דוגמת פתיחה וטריקה של דלת אחורית בכל סיום נסיעה- גם כאשר הנהג לבד. קישור כזה הופך לחלק משגרת הנהיגה ועשוי להציל חיים.

מכללת משא בטוח מעמידה לרשות חברות וארגונים הדרכת נהיגת קיץ מקיפה, הכוללת את כל המידע הנדרש לנהג, התקנות והעזרים- לנהיגת קיץ בטוחה, תוך התאמה אישית לצרכי החברה על פי כמות הנהגים, אופי עבודתם, סוג כלי הרכב ועוד.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*