מתדלקת תובעת כ-200 אלף ₪ מתחנת סד"ש

מתדלקת תובעת כ-200 אלף ₪ מתחנת סד"ש

ח', תושבת אשדוד, מתדלקת בתחנת הדלק סד"ש בשדרות בני ברית באשדוד תובעת כ-200 אלף שקלים מחברת סד"ש ומחברת הראל המבטחת אותה, לאחר שהחליקה על כתם שמן בדרכה לתדלק מכונית.

בכתב התביעה שהגישה לבית משפט השלום בקרית גת באמצעות עו"ד דותן לינדנברג , נטען כי לפני 8 שנים, בקיץ 2008 עת צעדה בין מסלולי התדלוק בתחנת הדלק בדרכה לתדלק רכב, החליקה על גבי נוזל שמנוני, דבר שהביא לפגיעה ברצועת שורש כף היד ממנה היא סובלת עד היום.

מומחה שמינה בית המשפט קבע כי ח', כיום בת 34, סובלת עד היום ממגבלה בטווח התנועה של היד וקיימת אפשרות כי המהלך הנפילה נגרם קרע ברצועה. המומחה העריך את נכותה ב-2.5 אחוזים לצמיתות. זאת בנוסף לנכות זמנית בשיעור שבין  30-50 אחוזים במהלך החודשיים שלאחר התאונה.

בא כוחה עו"ד דותן לינדנברג העוסק בנזקי גוף טען בכתב התביעה כי על פי הפסיקה  נקבע כי על תחנת דלק מוטלת חובה מוגברת למניעה ולצמצום סכנת ההחלקה למינימום על ידי נקיטת אמצעים ראויים וסבירים. לדוגמא:  ניקיון התחנה והסרת המפגעים,  הצבת אחראי מיוחד לניגוב המסלולים, כך שהמתדלק לא יצטרך להתמודד עם מספר מטלות גם יחד. זאת לצד  אספקת אמצעים לניקוז נוזלים או  מתן נעליים בעלי סוליה מונעת החלקה וזאת במיוחד מאחר שמעצם טבען של הפעילויות השוטפות בתחנה כוללות הן עיסוק בדלקים, שמנים וחומרי סיכה למיניהם, דבר הטומן סיכונים מוגברים להחלקה.

לטענתו בשל מגבלותיה המתדלקת תתקשה גם בעתיד בניהול משק ביתה ובביצוע פעולות הכרוכות בהפעלת ידה הימנית השלטת, כמו עריכת קניות ונשיאת מצרכים, ניקיון הבית, הזזת רהיטים, תליית כביסה, שטיפת כלים והיא תצטרך סיוע מבני משפחתה.

חברת סד"ש  וחברת הביטוח ביקשו לדחות או למחוק התביעה על הסף בן היתר בטענה כי תחנת דלק אינה סביבה סטרילית , עובדי התחנה נדרשים להיזהר, אין קשר בין מצבה הגופני לתאונה ואם יש קשר כזה, התאונה קרתה באשמתה המלאה של המתדלקת.

המתדלקת השתכרה פחות מ-5,000 לחודש ביום התאונה ועו"ד לינדנברג מבקש לפצות אותה בכ-200 אלף שקלים בגין הפסדי שכר עד גיל 67, עזרת צד ג', כאב וסבל, הוצאות רפואיות והפסדי פנסיה עתידיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*