משיקים את הארכיון העירוני לתולדות אשדוד

משיקים את הארכיון העירוני לתולדות אשדוד

הארכיון העירוני החדש של אשדוד הוא ראשון מסוגו בישראל: מעתה אין צורך להגיע למשרדי הארכיון, אלא אפשר יהיה לקבל רשומות מוזמנות, ישירות למייל האישי. קבלו את הארכיון הדיגיטלי של אשדוד – עוד מוסד חשוב לאשדוד!

לפני שנים אחדות החלה עיריית אשדוד בהקמת ארכיון עירוני לריכוז מידע היסטורי על העיר. הפרויקט נקטע בשלב כלשהו עד שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי החליט לחדשו לפני חודשים אחדים, והטיל את המשימה על ד"ר משה דרור – מנהל הארכיון. ראש העיר גם נענה לבקשתו של ד"ר דרור, להשיק בעיר ארכיון דיגיטלי על מלא. האתגר היה גדול ומשמעותי כי על אף שאין דוגמה לכך במקומות אחרים בארץ, ראש העיר החליט להרים את הכפפה ולעודד את המהלך. כך נולד הארכיון הדיגיטלי הראשון מסוגו בישראל.

מול השיטה לפיה נאלצים מזמיני פרטי-מידע להגיע פיזית למשרדי ארכיונים, על מנת לצפות ו/או לקבל רשומות למיניהן, השיטה באשדוד שונתה ושודרגה. בארכיון לתולדות אשדוד ניתן לאתר מידע מכל מחשב ומכל טלפון חכם – בקלות ובנוחות מרבית, ולקבלו בחזרה לדואר האלקטרוני. בארכיון החדיש, חומר דיגיטלי רב: פרוטוקולים, התכתבויות, פרסומים, תצלומים, מפות, כרזות, סרטים ועוד. בין החטיבות המנהליות של הארכיון ניתן לאתר אוספים אישיים של ותיקי העיר ושל אחרים, רשומות של מוסדות ציבור, ארגונים קהילתיים, מפעלים שפעלו בעיר ועוד.

 

מסיבת עיתונאים בה הוצג אתר הארכיון

 

מטבעה, העבודה בארכיון אינה מסתיימת לעולם והיא מצויה כל העת בפעילות מואצת במטרה לרכז את סיפור התפתחותה של העיר הצעירה והדינמית – אשדוד. עובדת היותו של הארכיון העירוני לתולדות אשדוד פורץ דרך וייחודי בשיטת הנגשת המידע הרב שבו לציבור, אינה היחידה. עובדה נוספת ולא פחות מעניינת היא זו שרוב העבודות לאיתור, מיון, עיבוד וחשיפת המידע – מבוצעות בעזרתם של מתנדבים אשר נבחרו לכך בקפידה רבה ואשר בזכותם השיטה מתאפשרת.

אז איך השיטה עובדת?

נכנסים לאתר הארכיון, מאתרים רשומות רצויות, מזמינים אותן ומקבלים אותן למייל. ככה, פשוט וקל. כתובת האתר היא: www.arc-ashdod.com.

זקוקים לעזרה?

מתקשרים לטל' 08-9383334 (בימים א'-ה' בשעות 08:30-13:30) ומקבלים סיוע מעובדי הארכיון.

הארכיון העירוני לתולדות אשדוד הושק היום במסיבת עיתונאים וחשף בפניהם חומרים מרתקים אודות העיר, תוך שד"ר דרור מציג בפניהם את אפשרויות החיפוש ויירוט החומרים שבארכיון. ראש העיר ד"ר לסרי, הציג את חזונו ואת משמעותו של הארכיון העירוני בשימור תולדותיה של העיר ובהצגת מקורות מידע לכל מבקש. "הארכיון מספר את סיפורה של אשדוד, נותן כבוד לבניה ובוניה של העיר ומציג מידע, חומר, פרויקטים ותוכניות שמלווים את אשדוד בכל שנותיה", אמר ראש העיר וציין כי הארכיון מתאים לכל מי שמבקש ללמוד על עברה של העיר או שמבקש לערוך מחקר או עבודה אקדמית. בין אם זה ילד, נערה, סטודנטית, תושב העיר או כל אדם שמתעניין בעירנו.

בתוך כך, ד"ר דרור קורא לתושבי העיר ולמוסדותיה להעביר אליו חומרים ועדויות הקשורים לייסודה, גידולה והתפתחותה של אשדוד. בכך, יגדל אוסף הפריטים לטובת חוקרים וציבור המתעניינים בתולדות העיר. החומרים שיתקבלו בארכיון יעברו מיון והפריטים שייבחרו, יישמרו בארכיון, לעד.

מזל טוב אשדוד!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*