משהו טוב עובר על התזמורת האנדלוסית…

משהו טוב עובר על התזמורת האנדלוסית…

סל תרבות ארצי: "ניראה שמשהו טוב עובר על התזמורת האנדלוסית בשנים האחרונותאלו דבריה של רות אלבג מנהלת ועדות הרפרטואר בסל תרבות ארצי שבשרה לתזמורת על כך שעברה את בחינות ועדת הרפרטואר. "אני שמחה לבשר לכם שהתזמורת עברה בהצלחה רבה את כל הפרמטרים עם המון מחמאות". בשורה זו פתחה את השבוע במשרדי התזמורת האנדלוסית.

זהו הישג נוסף לתזמורת האנדלוסית . השבוע נתבשרה התזמורת על הצלחתה לעבור את מבחני ועדת הרפרטואר של סל תרבות מטעם משרד החינוך. משמעות הדברים היא שהתוכנית החדשה של התזמורת לילדים תוכל להשתלב בכל בתי הספר והגנים ברחבי הארץ.

התזמורת עברה את הבחינות כבר בפעם הראשונה ואין הדבר מובן מאליו. התוכנית עוסקת במוסיקה האנדלוסית ובחשיפה של כלי הנגינה המיוחדים של התזמורת. הקונצרט שם זרקור על הכלים וזאת דרך בובות מיוחדות ומדהימות שנבנו במיוחד. בהפעלת הבובנאים ג'רום ארוש, דותן אלעד ותומר אלשטיין וזאת יחד עם השחקן רועי קקון והפייטן אליה מויאל שנעו על הבמה בין שירה למשחק. .

את הקונצרט הובילה המנצחת סיון אלבובן חור. שהובילה במיומנות את הדמויות השונות וניווטה בין המוסיקאים לשחקנים ואף השתתפה במשחק.

"התוכנית בובה של תזמורת" מצטרפת לתוכניות הנוספות לילדים תחת פעילותה של התזמורת וזאת תחת פרוייקט הדגל "האנדלוסית לילדים" , הפרוייקט ביוזמתה של איריס חליפה מנהלת המחלקה החינוכית של התזמורת מקדם את המוסיקה והפיוט בקרב הילדים ובני הנוער. וזאת בליווי מקצועי של הפייטן מני כהן. איריס וצוות התזמורת מנסים שוב ושוב ללכוד את תשומת ליבו של הילד ולחשוף אותם למורשת ניפלאה שעוברת מדור לדור וזאת בתוך עולם תחרותי וחשוף לתרבויות שונות.

"לראות האת ההורים, את הסבא והסבתא מגיעים לקונצרט של האנדלוסית יחד עם הילדים זה אחד המראות המרגשים ביותר בפעילות התזמורת" אומר יעקב בן סימון מנכ"ל התזמורת, " אנו רואים חשיבות רבה מאוד בפעילות זו ועושים מאמצים רבים להמשיך ולקדם את תוכניות הילדים וזאת בסיועה של החברה העירונית לתרבות שפועלת לקדם את התוכנית בקרב ילדי אשדוד.

REDMAIL

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*