מרכיבים פאזל בעיניים עצומות

מרכיבים פאזל בעיניים עצומות

פארק אשדוד ים נבחר לשמש כמרכז לפעילות נגישה עבור חברי הקהילה עם צרכים מיוחדים. מאז הקמת המרכז והתאמתו לצרכי הקהילה, לא פוסק המרכז מליזום פעולות מיוחדות ויצירת מסגרות חדשות החושפות אוכלוסיות שונות לצרכיהם של האוכלוסיות עם הצרכים המיוחדים. השבוע התארחו עובדי הביטוח הלאומי בפארק ונהנו מכל רגע.

פארק נגיש, בניהולו של נמרוד קריספל, ממשיך להפתיע ולהפיק פעולות מגוונות בהן הוא חושף את צרכיהם של האוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בפני קבוצות שונות בקהילה. תכניות הפארק מציעות בכל פעם דרכים ויוזמות מיוחדות ומארח בפארק מגוון קבוצות העומדות בקשר עם בעלי הצרכים המיוחדים.

השבוע ערכו פעילי קהילה נגישה אירוע הסברה ל-70 עובדי סניף אשדוד של הביטוח הלאומי, בשיתוף פעולה עם הפארק הנגיש בפארק אשדוד ים, תוך שהחברים עוברים התנסות חווייתית הממחישה את אורח החיים היומיומי של האוכלוסיות המטופלות על ידם. "אפילו מזג האוויר נרתם לטובת יום ההדרכה והאיר לנו פנים" אומרים בקהילה הנגישה.

עובדי הביטוח הלאומי הגיעו לאתר כשהם מלווים במנהלת הסניף, ומיד החלו בפעילות. העובדים התחלקו לארבע קבוצות:  שתי קבוצות עברו התנסות בכיסאות גלגלים וניסו את מתקני הפארק הנגיש בהדרכתו של נמרוד קריספל, ושתי הקבוצות האחרות שמעו את סיפוריהם של אלי סבן ועמק עמרמי – פעילי קהילה נגישה, שגם הדריכו אותם בנושא נגישות השירות.

בתחנה הבאה, במסגרת פעילות מאתגרת, הם חוו באופן ממשי את הקושי איתו מתמודדים אוכלוסיות אלה. כאן היה עליהם להכין סלט פירות בידיים קשורות ולהרכיב פאזלים בעיניים מכוסות. "היתה זו התנסות חווייתית שהמחישה לנו את הקושי היומיומי של האוכלוסיות הללו, וכידוע אין טוב יותר מהשתתפות מעשית בפעילות שכזו" אמר אחד העובדים וביטא למעשה את מה שעבר בראשם של יתר העובדים.

כל העובדים עברו חוויה דומה כאשר הם מתחלפים ביניהם ומבצעים את המשימות שהוטלו עליהם, נחשפים לאפשרויות הפעילות שמציע הפארק הנגיש ולומדים על צרכיהם של האוכלוסיות המיוחדות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*