מצטיינים בניהול עצמי

מצטיינים בניהול עצמי

מינהל החינוך צבר לעצמו עד כה לא מעט פרסים ותעודות הוקרה במגוון תחומים, החל מנושאים פדגוגיים, מורים מצטיינים ותלמידים מצטיינים ועד לפרס החינוך היישובי. השבוע הם צרפו אל האוסף המרשים הזה פרס נוסף – רשות מצטיינת בניהול עצמי.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי התכבד השבוע בעוד פרס הצטיינות לאשדוד – רשות מצטיינת בניהול עצמי לשנת 2015. מכתב על כך הוא קיבל מגב' אתי סאסי, ראש מינהלת ניהול עצמי במשרד החינוך אשר מבשרת לו כך: "אנו שמחים לבשר כי אשדוד נבחרה כרשות מצטיינת בניהול עצמי לשנת 2015, וזאת לאור התנהלות טובה של הרשות ובתי הספר בפן הכלכלי-תפעולי, לרבות העברה סדירה של סל התלמיד, דיווחים סדירים של בתי הספר והמלצתה של הממונה על ניהול עצמי מחוזי".

ניהול עצמי הוא מהלך ארצי של משרד החינוך שמטרתו ליצור אוטונומיה ניהולית בבתי הספר. למעשה, כל בתי הספר נמצאים בהליך זה, מי יותר ומי פחות, והוא היה כרוך בהליכים מאוד מורכבים להבניית תקציבים, הכשרת מזכירות, כתיבת ספר נהלים, הגשת תוכניות להפעלה ובקרה על יישומם וכיו"ב.

אריה מימון, ראש מינהל החינוך, מציין כי נושא זה עמד על סדר יומו של המינהל למראשית המהלך והיה חשוב למערכת העירונית כי היא תיושם הלכה למעשה בכל מוסדות החינוך. "רחל רוזנברג ומרים שרביט, חשביות במינהל החינוך, ומנהלי בתי הספר עשו עבודה מצוינת בהבניית הנושא והטמעת התהליכים כך שמערכת הניהול העצמי תשיג את ייעדיה ותשמש כלי חשוב בקידום המערכת" אומר הוא ומפרגן לכל מי שנתן ידו להצלחת ההטמעה.

במינהל החינוך מסבירים כי מדובר במעערכת מורכבת המחייבת תיאום בין כל הגורמים, יצירת ממשקי עבודה נכונים ומעבר חלק לשיטת עבודה עצמית, מבלי שאלו יפגמו במערכת הניהולית המסורתית. "ברוב הערים בארץ זה די צולע, מה שמעצים את ההישג ואנו שמחים שמשרד החינוך העניק לנו את תעודת ההצטיינות ופרגן לנו על ההצלחה" אומרים הם.

ההכרזה על הצטיינות בניהול עצמי הינה הכרזה רשותית, כלומר העיר זוכה להכרה ברמה העירונית, מה שמדגיש את ההישג הן בעבודת בתי הספר עצמם והן בדרכי העבודה שבין מינהל החינוך למוסדות החינוך. על כך הודה ראש העיר לראש מינהל החינוך ולצוות עובדי המינהל, לגזבר העירייה וצוות החשבים המלווים את המינהלים בכלל ואת מינהל החינוך בפרט ואת המנהלים ומינהלני בתי הספר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*