מועדון חברתי חדש לעולים מכל העדות

מועדון חברתי חדש לעולים מכל העדות

"אנחנו בישראל" – מועדון חברתי לבני נוער בגילאים 14-18 מכל העדות, הוא שמו של פרויקט חדש המשותף למשרד הקליטה ולמחלקת קליטה של עיריית אשדוד. מטרת הפרויקט: איחוד ושילוב בין כל קהילות העולים הנמצאות באשדוד, שבירת סטיגמות וצמצום פערים חברתיים תוך כדי הכרות וחשיפה לשוני וליופי התרבותי של כל עדה, סיוע לבני נוער עולה בהסתגלות בארץ.

תחילת המיזם היה עם קבוצת מדריכי נוער צעירים, נציגי עדות יוצאי אתיופיה, חמ"ע ואמל"ט, העונים לשמות חולייטה זרמוגליו, נטלי אישטו, מארק קיריצ'נקו וקרינה רביקוביץ'. לצעירים אלה הפועלים בהתנדבות, יש ראש פתוח, הם יצירתיים מאוד, בעלי מוטיבציה ומלאי מרץ לתרום והם אשר גבשו את תכנית הפעילות, לאחר שישבו על המדוכה, דנו והתלבטו, נפגשו עם כל קהילה בנפרד ולבסוף יצאו לדרך עם המיזם החדש.

כך, סוף סוף, אחרי הכנות רבות ולאחר שחוו חוויה משותפת והכירו טוב יותר  בטיול שערכו לבית גוברין, הגיעה המפגש הגדול, הראשון והמשותף, שנערך ב-30/11 בבית העולה "איתן", להשקת התכנית. באירוע זה השתתפו ונשאו דברי ברכה סגן ראש העיר והממונה על הקליטה מר ולדימיר גרשוב ומנהלת המחלקה לעלייה וקליטה גב' דניאל שמלב.

הצעירים הכינו פרזנטציה וכל קבוצה הציגה קטע אמנותי שלה. מיוצאי אתיופיה הופיעה להקת "סחלב", מבין דוברי הרוסית הציגה להקת "קשת" ולאחר מכן התקיימה שיחת מעגל כשעל החברים היה להתמודד עם השאלה המרכזית: מה זה להיות ישראלי? תשובות רבות ומגוונות הונחו על שולחן הדיונים אך דבר אחד היה משותף ונכון לכולם: להיות ישראלי – זה להרגיש שייך לחברה, לתרבות, לשפה.

במפגש עצמו השתתפו בני הנוער וסיפרו מה הציפיות שלהם מהפרויקט. מה שברור הוא שמדובר בפרויקט מאוד גמיש אשר יכול להתאים את עצמו לצרכי המשתתפים. 

ולדימיר גרשוב, סגן ראש העיר והממונה על קליטה, מציין: "אנחנו בישראל" – הוא פרויקט של רכז המחלקה ולדימיר איידלשטיין, שנועד לתת מענה לנוער עולה במצבי משבר כפול: גם גיל ההתבגרות, גם עלייה למדינה חדשה עם קשיי הסתגלות חברתיים, שפתיים, לימודיים" והוסיף "הקמת מסגרת עוטפת ומעניינת לבני נוער – זו המטרה שלנו לטווח ארוך."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*