מונג'רו – תרופת ההרזיה שמשגעת את העולם

מונג'רו – תרופת ההרזיה שמשגעת את העולם

היא כבר זכתה לשם "תרופת ההרזיה היעילה ביותר בעולם", חוקרים אומרים עליה כי "אנחנו המומים מהתוצאות" והמטופלים לא מפסיקים להתלהב. הכירו את מונג'רו – זריקת ההרזיה שצפויה להגיע לישראל ולעמוד בחזית מהפכת התרופות להורדה במשקל. לאחרונה קיבלה התרופה של חברת אלי לילי אישור לטיפול בשני סוגי סכרת וע"פ המחקרים היא מסייעת למטופלים להפחית כ-16% ממשקל גופם. תוצאות מרשימות ביותר אשר מחזקות את האפקט היעיל של טיפול תרופתי בהשמנה, הן בקרב חולי סוכרת והן בקרב מטופלים ללא סוכרת שסובלים מהשמנה.

מונג'רו – מה יש בה?

מונג'רו היא זריקה הרזיה הכוללת חומר פעיל בשם טירזפטייד, המהווה נגזרת סינטטית של ההורמון הטבעי GIP, בשונה מתרופות הרזיה אשר מחקות את ההורמון GLP-1, כמו וויגובי למשל. מונג'רו משתייכת למשפחה חדשה של תרופות בהן החומר הפעיל משפיע על קולטנים מסוג GIP בגוף, מגביר את הפרשת האינסולין מתאי הלבלב ובכך מסייע באיזון רמות הסוכר בדם. בנוסף, קיים קשר בין ההורמון לתהליכי חילוף החומרים בגוף, הגברה בשריפת קלוריות והפחתה בצריכת מזון. כלומר מונג'רו פועלת במספר מנגנונים משולבים ובהם:

  • האטת קצב התרוקנות הקיבה ממזון
  • הגברת הפרשת אינסולין מהלבלב
  • הפחתת הסוכר שמשתחרר מהכבד אל הדם

שילוב המנגנונים הוא שהופך את מונג'רו לתרופה יעילה כ"כ, שע"פ מחקרים חדשים הובילה מטופלים ללא סוכרת להשיל יותר מ-20 קילוגרמים ממשקל גופם בתוך 17 חודשים. מונג'רו הראתה ירידה משמעותית גם בקרב חולי סוכרת, שנחשבים לאוכלוסייה עם קושי גדול יותר להוריד במשקל. מדובר בהפחתת משקל באחוזים גבוהים יותר מהתרופות הקיימות כיום בשוק העולמי לטיפול בהשמנה ובאחוזים קרובים לניתוחים לקיצור קיבה ללא שום צורך בפרוצדורה כירורגית.

 

איך משיגים מונג'רו?

מונג'רו ניתנת בארה"ב למטופלים על גיל 18, בעלי BMI 30 ומעלה או 27 ומעלה עם גורם סיכון נוסף הקשור בהשמנת יתר. כאשר התרופה תגיע לישראל היא תצטרף לסל תרופות ההרזיה אשר נמצא בשימוש בארץ ומסייע למרפאות לטיפול בהשמנה לאפשר למטופלים טיפול יעיל ומבוקר להפחתה במשקל.

במרכז הרפואי ד"ר רז מברכים על המחקרים החדשים אשר מצטרפים לשורה של מחקרים מרשימים שפורסמו על התרופה מונג'רו. כיום מטפלים במרכז בשורה של תרופות אשר מאושרות לשימוש בישראל, כאשר אחד היתרונות הגדולים של ד"ר רז הוא ביצוע שילובים בין תרופות הפועלות במנגנונים שונים, לטובת העצמת אפקט הטיפול והפחתה בתופעות לוואי. מונג'רו תאפשר הרחבה של מגוון התרופות וטיפול במנגנון חדשני, יעיל ובטיחותי.

עם זאת, חשוב לזכור כי גם מונג'רו צריכה להינתן ככלי נוסף במסגרת תוכנית טיפול מקיפה לטיפול בהשמנה. טיפול בתרופה לבדה סביר שלא יציג את התוצאות לעיל, אלא במסגרת שינוי כולל באורח החיים, המשלב גם טיפול תרופתי זמני. הטיפול באמצעות מונג'רו ילווה בפיקוח צמוד של ד"ר רז, תוך זמינות 24/7 של המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה. את תהליך הטיפול מלוות הדיאטניות של המרכז, אשר מסייעות למטופלים לבצע התאמה תזונתית ושינויים בהרגלי החיים, אשר יאפשרו להם לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. ובינתיים זכרו את השם – מונג'רו יכולה להיות תרופה מצילת חיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*