מה עשה מולייר במקיף ד'?

מה עשה מולייר במקיף ד'?

כולנו אוהבים לצחוק אבל להצחיק זו משימה לא פשוטה. במגמת התיאטרון של מקיף ד' עשו מחווה למולייר, המחזאי הצרפתי שכתב לא מעט קומדיות קלאסיות, והפיקו ערב מרתוני שכולו שיר הלל לקומדיה ולמחזאי. מותר למחוא כפיים.

מגמת התיאטרון של מקיף ד' העלתה ערב יוצא דופן באיכותו. תחילתו במשימה שהוטלה עליהם במסגרת יחידת הלימוד "קומדיה" והמשכה בערב מחווה למחזאי הצרפתי הנודע, מולייר, שהותיר לנו לא מעט קומדיות המככבות עד היום על במות העולם.

"תלמידי המגמה למדו לאחרונה על הקומדיה, יחידת לימוד במסגרת לימודי התיאטרון, ובמסגרת זו החליטו לקיים ערב הלל לקומדיות של מולייר" אומרת מנהלת בית הספר גב' יהודית ביטון בהרבה מאוד גאווה ורגשי כבוד לתלמידיה.

ההפקה היוצאת דופן באיכותה כללה את כל המרכיבים שעושים את התיאטרון לחוויה מהנה, החל מבחירת החומרים, כתיבה והתאמה, המחזה ובימוי, משחק ותנועה ועד לעיצוב התפאורה, התלבושת והמוסיקה. עולם שלם של עשייה המציב בפני התלמידים אתגרים לא מבוטלים קודם שעולה מסך התיאטרון.

תלמידי המגמה (שכבה י"א), שהיו אחראים כאמור על כל הפרויקט, התחלקו לקבוצות וכל קבוצה בחרה קומדיה אחת של מולייר והתמודדה איתה. הם נעזרו כמובן בבעלי מקצוע על מנת להבטיח כי הבמה תיראה ותומחז על פי תפישת עולמם הבימתית תוך שהם נעזרים גם בידע והניסיון המקצועי לבניית הדמויות והבלטת כישרון המשחק, לעיצוב התלבושות והתפאורה וגיבוש המוסיקה. את קטעי הקישור הקומיים חיברו התלמידים בעצמם כדי לייצר ערב שיש בו שלמות רעיונית.

נחום ישראלי (רכז המגמה): "לא קל לעשות קומדיה. לא קל להצחיק. התלמידים עבדו קשה במיוחד לקראת הערב הזה, שהוא מעין מסורת בית ספרית של הפקת ערב קומי אחד בשנה. אני גאה בהם מאד על הצלחתם". ואכן יש במה להיות גאה שכן התלמידים הופיעו 3 פעמים אל מול אולם מלא וזכו למחיאות כפיים נלהבות של קהל ההמונים ובעיקר מהביטויים הנרגשים על הרמה שהציגו.

"מגמת התיאטרון של מקיף ד' מציינת 22 שנים של פעילות חינוכית מדהימה והיא עדיין מרגישה שהיא צעירה, דינמית ומלאת חיים" אומרת גב' ביטון ובטוחה כי תלמידיה ימשיכו לייצר ולהפתיע בעוד ועוד אירועים ייחודיים ומוצלחים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*