מהות מסכמת היום את חודש המודעות הלאומי למאבק בהתמכרויות

מהות מסכמת היום את חודש המודעות הלאומי למאבק בהתמכרויות

במהות מסכמים היום את חודש המודעות הלאומי למאבק בהתמכרויות במהלכו קיימו מגוון הרצאות, סדנאות וימי עיון לאוכלוסיות השונות בנושא מניעת התמכרויות תחת המסר העיקרי "סמים בצל המלחמה" חומרים משני תודעה בתקופה של לחץ וטראומה.

מטרתו של חודש זה, היא להעלות את המודעות וליצור שיח קהילתי, עירוני וארצי אודות השימושים השונים בחומרים פסיכו אקטיביים. מידי שנה אנו עדים לצערנו לתופעות א-סוציאליות בכללן, תופעות של סמים ואלכוהול.השנה התווסף מצב הגורם לחרדה, לחץ וטראומה – מלחמה. בעתות דחק כמו זו שאנו נמצאים בה, רבים פונים לחומרים ממכרים במטרה להקל, ולו במעט, על המצוקה הרגשית והנפשית. על אף ההקלה הזמנית שמספקים חומרים כמו אלכוהול, תרופות הרגעה ושינה, קנאביס ואחרים – קיים חשש ששימוש מופרז עלול לפגוע לאורך זמן במרכיבים הגופניים, המנטליים, הרגשיים והחברתיים של חוסן ובכך לפגוע בהחלמה הטבעית מאירועים טראומטיים.

במהות פועלים רבות באמצעות מענים מקיפים ומניעתיים, תוך מתן מענה בכלל ימות השנה לכלל בני המשפחה במעגלי פרט, משפחה וקהילה. אלו בכללותם מונעים את היווצרות התופעה תוך מתן טיפול ושיקום במידת הצורך.

בהקשר זה, במהות מאמינים ששיח משמעותי מהיר ובזמן מידיי תוך העברת מסרים חד משמעיים ישפיע. לפיכך, הורים, מטפלים ומערכת החינוך נושאים בתפקיד חשוב בתמיכה בבני נוער אשר עסוקים ללא הרף בחיפוש ובחקירה של זהותם העצמית, של הזולת ושל העולם סביבם. ככל שנסייע להם לפתח מערכת משמעות מכוונת עתיד שתספק מסגרת , ותאפשר התמודדות מול הקושי ונתמוך בה באופן פעיל, יקטן הסיכון שהחיפוש שלהם יוביל לשימוש בחומרים פסיכואקטיביים ולהתמכרות.

 

 

לשם העברת מסרים חשובים אלה במהות קיימו החודש מגוון אירועי שיא:

ועדות סטטוטוריות הדנות בנושא הסמים בצל הלחימה אשר שימשו את מחבלי החמאס בטבח הנורא ועל מתבגרים במציאות הנוכחית- השלכות והשפעות.

בתחום חינוך מניעה והסברה התקיים יום העיון "סמים בחזית" שכלל סדנת מדיטציה והרצאה מקצועית בנושא השלכות השימוש בסמים על מערכות הגוף השונות כולל ההתמכרות לתרופות ועל עליית השימוש בהם בקרב הציבור, ועל חומרים משני תודעה שהיו בשימוש בקרב מחבלי החמאס. כמו כן התקיים סמינר עמיתים באופן מקוון וכלל לראשונה את כל מחוז דרום שבו לקחו חלק באופן ייחודי החינוך הממלכתי והממלכתי דתי, בסימן של אחדות משותפת. מעל 30 בתי ספר לקחו חלק בסמינר וכ- 478 תלמידים ותלמידות מכל המחוז בדגש על בתי הספר אשר מתקשים לקיים שגרה רגילה בשל המצב.

בתחום העולים קיימו הרצאות ומפגשים לנוער עולה במתכונת לא שגרתית בה בני הנוער לקחו חלק , שאלו שאלות והתקיים דיון פעיל בנושא על סכנות השימוש בסמים ואלכוהול וכיצד להימנע מהחלטות פזיזות בנושא, ולהגן על עצמם ועל חבריהם.

במגזר החרדי התקיימה סדנת מניעה לנוער בנושא התמודדות במצב לחימה והרצאה לנשים בנושא התמודדות בין בני זוג במצבי חירום.

באשפוזית "דולפין" קיימו מפגש ציון דרך מרגש מאד בהשתתפותם של מטופלים ובוגרים נקיים מסמים המהווים את האור הגדול למטופלי האשפוזית.

במהות מודים לכל מי שתרם להעלאת נושאים חשובים מאין אלו לסדר היום העירוני והציבורי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*