מדברים מהבטן – תערוכות, הרצאות, סדנאות ו…אוכל

מדברים מהבטן – תערוכות, הרצאות, סדנאות ו…אוכל

במסגרת 60 שנה לאשדוד, חגיגת "מדברים מהבטן" שתכלול תערוכות, הרצאות, סדנאות ו…אוכל. תרבות האוכל שזורה בהיסטוריה של אשדוד והיא חלק מאבני היסוד של העיר – השווקים, מסעדות מיתולוגיות, מנות דגל, אוכל ביתי ממגוון הקהילות החיות בעיר, הכל מעלה ניחוחות נוסטלגיים שלהם חלק גדול מפני העיר כיום.

האירועים ייתנו במה של כבוד לפן הקולינארי של אשדוד מהקמתה ועד לימינו, דרך חיבורים של אמנות הבישול עם צילום, קולנוע והאנשים שעשו את אשדוד למקום מיוחד מבחינה קולינארית

"מדברים מהבטן" יתקיים בין התאריכים 4-12 בדצמבר במונארט, מרכז תרבות, "מוזיאון הפלשתים" ע"ש "קורין ממן" ו"בבית אריה קלנג" באשדוד.

האירוע חוגג לאשדוד 60 דרך תרבות האוכל של העיר והמקום שהיא תופסת בה, עם מגוון אירועים, תערוכות, הרצאות וסדנאות.

"מבשלים אמנות באשדוד" – תערוכה

אוצרים: דן לב ועילית אנגל
פתיחה: יום ראשון, 4.12.16 בשעה: 18:30 בבית אריה קלנג
נעילה: 5.3.16

צילום – ציור –  בישול בהשראת Colorfood

Garlic1

התערוכה עוסקת בחיבור המרגש בין צילום, אמנות ובישול ומביאה לידי ביטוי מחשבות, חלומות, חוויות, רגשות, ניחוחות וטעמים הקשורים באשדוד. תערוכה ייחודית המשלבת דמיון, יצירתיות וחדשנות. התערוכה תכלול 90 יוצרים משלושה תחומים: צלמים, אמנים ובשלנים (30 מכל תחום) ותשקף את העושר האמנותי והתרבותי המאפיין את העיר אשדוד כפי שהם באים לידי ביטוי בעיני האמנים היוצרים.

במסגרת הפרויקט נבחרו 30 מוקדים מרכזיים בעיר אשדוד. 30 צלמים, 30 אמנים ו30 בשלנים הגרילו כל אחד לוקיישן ממגוון האתרים הנבחרים באשדוד. הצלמים הנציחו את הלוקיישן בדרכם האישית דרך עדשת המצלמה. האמנים הוזמנו לחבור לצלמים, לצייר או לפסל את הלוקיישן בהשראת הצילום ולהביא את אשדוד, כפי שהם רואים אותה, לכדי ביטוי יצירתי. הבשלנים הוזמנו לחבור לצלמים ולאמנים ולייצר מתוך עולמם מנה מיוחדת שתצולם ותוצג בתערוכה.

'העולם צועד על קיבתו' – הפסיכולוגיה של המזון בתרבויות העולם"

מפגש קולנועי טעים במיוחד.

סרט והרצאה על אוכל בהנחיית המרצה והצלם האתנוגרפי, דני ינאי
יום שלישי, 6.12.16 בשעה: 11:00 במרכז מונארט
מחיר:  30 ₪     להזמנת כרטיסים: 08-8545130/1

המזון, וגם היעדרו, מהווה גורם מניע לאנושות, לא פחות מסקס או כסף… הרצאה מרתקת, הבוחנת את הפסיכולוגיה של המזון, בדרך מקורית, משעשעת ובעיקר מעוררת תיאבון!  דני ינאי, מרצה, צלם ונוסע הרפתקן, מסתובב בעולם 3-4 חודשים בשנה ומתעד תרבויות, דתות, עמים ופולחנים. הוא מגיש מופעי מולטימדיה מבדרים ומעשירים על תרבויות העולם, ברוח אנתרופולוגית. מונארט, מרכז תרבות

טועמים פסוקים

סדנא מיוחד המפגישה בין התנ"ך למטבח

יום חמישי, 8.12.16 בין השעות 19:00-21:30 במוזיאון הפלשתים ע"ש קורין ממן
מחיר: 77 ₪ בהרשמה מוקדמת ו97 ₪ ביום הסדנא.  להזמנת כרטיסים: 08-6224799

פארק-עד-הלום-אפרת-אספה-(1)

סדנא מיוחדת המפגישה בין התנ"ך למטבח: נעיין במקורות המקראיים ונכין סעודה בהשראת הטקסט, ביחס לאקולוגיה וקיימות. בהנחיית השף דורון רוטברג ואורלי קנת- מרצה לתנ"ך ועוסקת בנושאי אקולוגיה וקיימות.

'אוצרים בשוק ב'- תערוכת צילום

הפתיחה החגיגית במעמד ראש העיר ומכובדים תתקיים ביום שישי, 9 בדצמבר בשוק אשדוד

תערוכת צילום מיוחדת בה לוקחים חלק אמנים מתחום הצילום, בעלי הדוכנים בשוק ובעלי החנויות הוותיקים בשוק ב' בעיר. שוק ב' הינו השוק הראשון שנפתח באשדוד והאופי המיוחד שלו קוסם לאנשים רבים. בתערוכה יוצגו 40 צילומים בשחור לבן כדי להדגיש את הפן האמנותי של התערוכה. כל בעל דוכן (ה"אוצר") יבחר את התצלום שיוצג על קיר מול הדוכן שלו או לחילופין בחנותו. אוצרת: יעל ויזל

'בטעם של פעם'

סיפורים אשדודים וארוחת ערב מפוארת בהנחיית השחקנית אודיה קורן ובניהולה האומנתי של אילנית סוויסה, ילידת העיר
יום שני, 12.12.16 בשעה: 20:00 במרכז מונארט
מחיר:  65 ₪     להזמנת כרטיסים: 08-8545130/1

אודיה קורן1

בערב נציין 60 לעיר אשדוד ונעלה על נס את תרבות האוכל של העיר מאז הקמתה ועד לימינו. את הערב המקורי תנחה השחקנית והסטנדאפיסטית אודיה קורן בניהולה האומנותי של היוצרת אילנית סוויסה ילידת העיר. בערב נגיש סיפורים  כ"ארוחת ערב מפוארת" שתורכב מחמש מנות – כל מנה תוגש עם קורטוב נוסטלגיה בזילוף געגוע למה שהיה פה. טעמים שהיו ונשכחו, מסעדות שהוקמו אי שם בשנות ה50 ועדיין מהוות מוקד משיכה לעולים מכל רחבי הארץ. מנות דגל מופלאות מפעם , נופים וריחות שנצרבו בזיכרון והפכו לאבני יסוד בהקמת העיר. סיפורים עליהם גדלנו, צלילים שבישרו על איש הקרח ועל מוכר הנפט שהביאו את מה שצריך כדי לבשל . נצייר בעזרת המרואיינים שיגיעו תבנית נוף מולדת, נשמע את האנשים והנשים שהפכו את אשדוד למקום מיוחד מבחינה קולינרית ובלעדי החלום שחלמו והגשימו לא הייתה נראית העיר כפי שהיא נראית היום. בין לבין יוקרנו סרטוני וידאו שיכללו קטעים מארכיונים ישנים, יושרו שירים מפעם בעיבוד עכשווי ואי אפשר יהיה לסיים את הערב ללא טעימה קטנה ומתוקה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

  1. Pingback: מזל טוב אשדוד!

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*