לעיריית אשדוד דרוש: מחלץ פילים

לעיריית אשדוד דרוש: מחלץ פילים

קשה להתעלם מכמה מבני נדל״ן מוזנחים המכונים בז׳אנר הנדל״ני ״פילים לבנים״ העומדים נטושים בעיר שכל מטר בה שווה מליונים, בעוד המלחמה מתרכזת במע״ר דרום או בקרקע כזו או אחרת עומדים באשדוד מבנים שלמים , נטושים על שטחים עצומים ובמשך שנים.

בדמיוני ראיתי משרה של עובד בכיר בעיריית אשדוד, מבין עניין שמוציא את עצמו מהמשרד ואומר: ״פילים לבנים, לא בעיר שלי״, יוצא כל בוקר וחוזר הביתה רק אחרי שהוא יודע שהוא התקרב לפיתרון.

ידועה גם לנו העובדה שמדובר אולי בנכסים פרטיים, או בנכסים מעוקלים או בבעיות משפטיות כאלה או אחרות אחרת ברור לכולנו שהם לא היו פילים ובטח לא לבנים, כאן בדיוק נכנס הצד היצירתי שיוצא מהקופסא ומוצא פיתרון.

לא חסרות דוגמאות שזה כן הצליח למרות שזה לקח פי 10 מהזמן הנדרש אבל מלון ליאונרדו עומד היום ומשדרג את העיר (נכון שזה עלה לנו מליונים אבל מה עדיף?) והמשכן לאמנויות הבמה ששינה את חייה התרבותיים של העיר גם הם עמדו במשך שנים למי ששכח עד שבא מישהו והחליט לקדםלהתקדם.

מדובר ביוזמה, לא יותר מזה, אין צורך בלהרחיב עד כמה זה מסובך כי אנחנו יודעים, אבל, וכאן יש אבל גדול אם יהיה בן אדם מוכשר אחד, ולא חסרים כאלה באשדוד שיקום כל בוקר במהלך שנת 2015 וזו תהיה משימתו היחידה, סביר להניח שכולנו מסכימים שהבעיה תיפתר, לפחות רובה.

אז איפה יש פילים לבנים באשדוד אתם שואלים?

קניון אשדוד – עשרות אלפי מטרים מרובעים, מטר מהים עומדים כבר למעלה מעשור, אין לאף מושג מתי בפעם האחרונה מישהו נכנס לראות את מצבו הפנימי ונכרת השקעה מטורפת בשיפוץ, שווי הנכס מוערך במליונים רבים ונראה כי ייעוד יצירתי יכול להשתלם לכל הצדדים, שוב מדובר ביוזמה.

בנין אלרוב סנטר – הבניין הכי הייטקי בעיר עומד שומם עם 5 קומות של 5,000 מטר כל אחת, הבניין עומד שומם כבר למעלה מעשור ולא רק שאין היי טק באשדוד גם הדבר היחיד שנראה כמו הייטק עומד שומם, לבעלים, אלפרד אקירוב זה כנראה לא מפריע אבל לנו זה ממש מפריע בעין.

akirov
בניין אקירוב אלרוב סנטר – 5 קומות ריקות כבר למעלה מעשור

קאנטרי רובע יג׳ כאן זה ממש צורם, מדובר בפרוייקט השייך לקבוצת עיריית אשדוד או יותר נכון לחברה לפיתוח אשדוד שהחליטה להפסיק את העבודה שהיתה אמורה עפ״י השילוט להסתיים ב-2006 כמו שאתם מבינים אם זה יקרה ב2015 כולנו נגיד יפה תודה.

בניין המכרזים בחוף לידו הותיקים שביננו זוכרים אותו כבניין המכרזים של ההוצאה לפועל, קניון ההזדמנויות שעבד שנה ועוקל בעצמו, המבנה המכוער יושב על שדרה שבעתיד תקום בה בתי מלון, קרוב לקו המים, כרגע משמש בעיקר כקיר פרסום לנחמן מאומן.

08_big
בית המכרזים – עומד נטוש למעלה מעשור, מתחם מנרב – אלפי מטרים נטושים


minrav
מתחם מנרב – אלפי מטרים מרובעים נטושים

לא הזכרנו את ״אולמי דקל״ ברובע ד׳, ״בית לזרוס״ ברובע ב׳', מתחם מנרב ועוד מס׳ מבנים ברובעים שונים שאיש אינו יוד ע מתי יושמשו אם בכלל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*