לא גזירה משמיים – כיצד להתמודד בצורה טובה עם דיכאון?

לא גזירה משמיים – כיצד להתמודד בצורה טובה עם דיכאון?

למרבה הצער, דיכאון אינו מצב נפשי נדיר בימינו. אחוז ניכר ביותר מהאוכלוסייה הבוגרת סובל בשלב כלשהו בחיים מדיכאון ברמה זו או אחרת, והסיבות עשויות להיות שונות ומגוונות. מאחר ומדובר בתופעה נרחבת ומוכרת ביותר, גם שיטות האבחון והטיפול הן רבות, יעילות ומעודדות. זו נקודה שחשוב להכיר גם כן, ולדעת כי במידה ואתם או אדם הקרוב אליכם סובלים מדיכאון, כמעט תמיד ניתן בהחלט להתמודד בצורה טובה ופרודוקטיבית עם המצב.

 כיצד ניתן ומומלץ להתמודד עם דיכאון בצורה יעילה וטובה? אין כמובן תשובה אחת חד משמעית אשר מתאימה לכולם ובכל מצב, אך כן ישנן כמה דרכים עיקריות אשר נותנות מענה לרובם המכריע של המקרים.

אבחון ושיחה עם אנשי מקצוע כשלב ראשון

על מנת לטפל בדיכאון באפקטיביות, צריך קודם כל לאבחן את המצב ולהבין מה בדיוק אנחנו מרגישים ועם מה אנחנו מתמודדים. קיימות רמות שונות של דיכאון אשר משפיעות בצורה שונה על ההתנהלות ועל חיי היומיום. אנשים הסובלים מדיכאון קליני, למשל, צריכים להתמודד עם מצב חמור ואקוטי יחסית אשר מצריך טיפולים מסוגים ספציפיים, ולא מסוגים אחרים. גם מקור דיכאון והסיבות השונות המזינות ומקיימות אותו רלבנטיים כמובן, ואלו יבוררו במסגרת טיפול ושיחה עם אנשי מקצוע.

במידה ואתם מרגישים כי כל זה רלבנטי עבורכם או עבור אדם הקרוב אליכם, הצעד המתבקש הראשון שיש לעשות הוא לפנות לאנשי מקצוע ולאבחן את המצב בצורה מקצועית יותר. ניתן לקבל הפנייה דרך רופא המשפחה או לפנות ישירות למטפל/ת אלו או אחרים, לצורך התייעצות ראשונית. רק וודאו כי אתם פונים לאיש מקצוע מוסמך ואמין, ולא לכל מי שמנסה לפרסם ולשווק את עצמו כמטפל..

התאמת טיפול מתאים לדיכאון

לאחר שמאבחנים בצורה מקצועית יותר את המצב ומגיעים להבנה טובה יותר של סוג ורמת הדיכאון מהם אנו סובלים, ניתן יהיה להתקדם אל עבר התאמת טיפול אשר יתאים ספציפית עבור מקרה זה. קיימות שיטות טיפול רבות ושונות לדיכאון, כל מקרה והטיפול (או תמהיל הטיפולים) המתאים ביותר עבורו.

כמעט תמיד טיפול קבוע ושבועי באמצעות שיחה עם איש מקצוע מהווה חלק מטיפול מוצלח בדיכאון, בין אם במסגרת של פסיכותרפיה ובין אם במסגרות ליווי אחרות. עבור מקרים חמורים יחסית, דוגמת מטופלים הסובלים מדיכאון קליני, מתאימים פעמים רבות גם טיפול תרופתי. כאשר המקרה חמור וקיצוני במיוחד כך שנראה כי נשקפת סכנה לחייו של המטופל או כי הוא נמצא במצב פסיכוטי, ייתכן והטיפול הנכון יכלול גם אשפוז פסיכיאטרי.

בכל מקרה, החלק החשוב ביותר שעלינו להקפיד לעשות (הן בתור הסובלים מהדיכאון והן כמלווים של אנשים קרובים שסובלים מדיכאון) הוא לפנות לקבלת עזרה. ליצור קשר עם אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש לצורך אבחון והתאמת טיפול. ברגע שעשינו זאת, כבר הלכנו את הצעד החשוב ביותר אל עבר הדרך לריפוי. התמדה בתהליך המלווה באופן צמוד על ידי אנשי מקצוע תבטיח כי גם אנחנו נוכל לצאת מהדיכאון, ולעלות בסופו של דבר חזרה על המסלול לחיים בריאים ומאושרים. לא להתייאש!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*