כתום זה החום החדש

כתום זה החום החדש

בהתאם למדיניות החדשה של המשרד להגנת הסביבה, עיריית אשדוד תסיט את פחי האשפה החומים שיועדו להפרדת פסולת (יבשה ורטובה) לאזורי התעשייה בעיר. המתקנים הכתומים שיוצבו בעיר נועדו לאיסוף פסולת אריזות.

תושבי אשדוד נדרשו עד כה להפריד בין פסולת אורגנית לבין פסולת יבשה, תוך שימוש בכלי אצירה ייעודיים בצבע חום שהוצבו בסמוך לביתם. אשדוד היא העיר הגדולה בישראל שהשיקה את מיזם הפרדת פסולת לשני זרמים של המשרד להגנת הסביבה ועשתה זאת בכל רובעי המגורים בעיר. כעת, לאור שינוי מדיניות הממשלה והמשרד להגנת הסביבה, הוחלט כי פחי הפרדה אלה יוסטו לאזורי התעשייה בעיר. פחים כתומים חדשים שיוצבו ברחבי העיר, נועדו לאיסוף פסולת אריזות בלבד!

מיזם הפרדת הפסולת לשני זרמים (יבש ורטוב), שהחל לפני כשלוש שנים, היה בשעתו פרויקט ארצי של הממשלה, כשרשויות מקומיות שהפעילו את הפרויקט בשטחם, תוקצבו על ידי המשרד להגנת הסביבה. אשדוד ניצלה היטב את שיתוף הפעולה עם המשרד להגנת הסביבה ובמסגרת הפרויקט, חידשה העירייה תשתיות רלוונטיות והעלתה את נושא הניקיון ואיכות הסביבה על סדר היום הציבורי. בתוך כך נבנו מסגרות של פעילים, נאמני ניקיון ושיתוף ציבור בעלי מודעות גבוהה לנושאי סביבה ואיכות החיים העירוניים.

כיום, לאור שינוי מדיניות ההפרדה, הוחלט על הפסקת הפרדת הפסולת באזורי מגורים בעיר והעברתה לאזורי התעשייה. פעילות העירייה לשמירה על איכות הסביבה תימשך כבעבר, תוך שיתוף ויישום מדיניות המשרד להגנת הסביבה, ובימים הקרובים מתכננת העירייה לאסוף את הפחים החומים מרחובות העיר ותציב מתקנים כתומים לאיסוף פסולת אריזות.

מהעירייה נמסר כי "המעבר למחזור האריזות על ידי הצבת המתקנים הכתומים ברחבי העיר, יציב את אשדוד בשורה אחת עם הרשויות הגדולות בארץ. כבר היום, אשדוד רושמת נתוני מיחזור מרשימים כך שהמהלך החדש יביא להמשך התייעלות במערך הטיפול והפינוי של האשפה בעיר, כמו גם, יישור קו עם המדיניות החדשה של המשרד להגנת הסביבה".

עוד אומרים בעירייה: "אשדוד הובילה בארץ את תכנית ההפרדה במקור והעירייה מודה לכל תושבי העיר שלקחו חלק באתגר הסביבתי של הפרדת הפסולת. אין לנו ספק כי נמשיך ונוביל גם במהלכים הבאים תוך שיתוף פעולה מלא של הציבור".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*