כסא גלגלים וציוד שיקומי

כסא גלגלים וציוד שיקומי

מצאתם את עצמכם מול הצורך בבחירת ציוד שיקומי. אם אתם קונים, אתם בוודאי צריכים, ואם כך מוטב להיכנס מעט לעובי הקורה, ולהכיר מעט טוב יותר את סוגי הציוד שממתין לכם שם בחוץ. לא רק כסא גלגלים, הכרות עם הקטלוג יכול לעזור לכם בשתי דרכים עיקריות:

  • למצוא את הציוד הספציפי שאתם מחפשים – ולדעת מה האפשרויות בתוך אותו ציוד
  • לזהות ציוד אחר שיכול להיות שלא חשבתם עליו, וכך לקבל השראה על דרכים נוספות להקל ולעזור לאדם בחיי היום-יום

המגוון הרחב של הטכנולוגיות והיכולות של כיסאות הגלגלים השונים ושאר הציוד השיקומי המודרני מאפשר לעיתים התאמה הרמטית של הציוד לאדם. לא עוד כסאות גלגלים גנריים, כעת יש לכם מגוון אפשרויות שעלול להפתיע אתכם, ולטובה.

הציוד ההכרחי והייחודי לבעלי מוגבלות תנועתית:

  • כסא גלגלים – ההמצאה הזו בהחלט שינתה את כללי המשחק בכל הנוגע לאנשים בעלי מוגבלות תנועתית, אך מאז המצאתו ועד היום הוא עבר הרבה מאוד גלגולים. זה התחיל בכיסא פשוט עם 4 גלגלים, והגיע עד כדי כיסאות רובוטיים אשר אוספים נתונים אודות המשתמש, כולל מדדים בריאותיים כמו דופק, טמפרטורה וכיו"ב. מה שמאוד חשוב עבורכם זה לוודא כי הכיסא מתאים לצרכים שלכם, כמו למשל כסא מתקפל, קל משקל, או בכלל כסא להעברה, עם או בלי תומכות לרגליים, שמאפשר שינוי זווית לשכיבה, וכיו"ב.
  • הליכונים – ממקל ההליכה הפשוט "של סבא", לפחות בדור הקודם, שהיה פשוט מקל עץ, הגענו כיום למקלות הליכה ארגונומיים עם יכולת כיוונון והתאמה לגובה ולנוחות מרבית. הרבה מעבר לכך, כיום ישנם הליכונים טכנולוגיים שמתאימים גם למקרים בהם ישנו צורך להישען על האמות, והליכונים שיקומיים כולל ציוד ייחודי לילדים, ממאמן זחילה לתינוקות זוחלים, ועד הליכונים עם תמיכה אחורית לגב לילדים.
  • ציוד סיעודי למקלחת – מעבר לתנועה, יש גם מצבים סטטיים (יחסית) הדורשים התייחסות באמצעי שיקום וציוד לבעלי מוגבלות תנועתית. מוצרים אלו מתפתחים לאורך השנים, והרבה חידושים נוספים להם בכדי להפוך אותם לנוחים יותר לשימוש, ומתאימים יותר למצבים ספציפיים. דוגמאות לכך אפשר לראות בעזרים כגון מנופי הרמה או מתקני הרמה לאמבטיה, או ציוד סיעודי שונה למקלחת, כמו ידיות אחיזה נוחות, שרפרפים, הגבהה לאסלה, וכיו"ב.

לצאת מהבית למרות המגבלות – קלנועיות

קלנועיות הן פיתרון מעולה לכל מה שקשור לכיסוי מרחקים גדול יותר מאשר כמה מטרים בודדים בבית. מדובר בכלים עמידים וחזקים, יציבים וקלים לשימוש, שמאפשרים לאדם הסובל ממוגבלות תנועתית להסתובב בחוץ, במידת המגבלות, בצורה בטוחה ונוחה.

בעוד שהקלנועיות הישנות, וגם חלק מהדגמים שאפשר להשיג היום, הן כלים כבדים ולעיתים מגושמים, כיום ישנן קלנועיות חשמליות איכותיות, ואפילו מתקפלות, וקלנועיות קלות במיוחד שניתן לשנע ממקום למקום לטיולים וביקורים הרחק מהבית, אפילו עד כדי כלים עם אישורי טיסה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*