כמה רחוק יילכו החרדים / טור דיעה

כמה רחוק יילכו החרדים / טור דיעה

כשמדברים על שלום עם הפלשתינאים כולם אומרים שאין פרטנר, מה שלא ניתן וכמה רחוק שלא נלך הם רוצים אותנו בים ואם אפשר כמה שיותר עמוק.

באותה נשימה, ולא, אני לא משווה בין החרדים לפלשתינאים אבל אני בהחלט משווה את השיטה. מה באמת רוצים החרדים ומתי הם יגידו תודה, ככה אנחנו מרוצים, יותר לא תשמעו מילה מאיתנו… גם זה לא יקרה בטח לא בחיינו אנו.

14,000 חרדים הגיעו מכל קצוות המדינה להפגין נגד פתיחת המרכז המסחרי ״ביג פאשן״ בשבת. זה כמובן אחרי שאיימו לפרוש מהקואליציה, להחרים את הביג פאשן, ונסיון מאורגן לחסל את הרשת ע״י פגישה עם כל בעלי המניות שחלקם חרדים ומשתייכים לחצרות. לא הלך. מהקואליצייה היה ברור לכל בר דעת שהם לא יפרשו, ילד לא מוותר על חדר בחנות ממתקים, חרם צרכני איך לומרלא ממש הרתיע את מנהל המכירות של H&M ונסיון החרם הכלל ארצי הוכיח שזה לא מספיק עסקי לפרק, גם לא בשם השבת, מה נשאר? הפגנה.

בשביל 14,000 מקבלי פקודה מדובר ב״אפטר״, נסיעה לאשדוד, תפילה המונית, הרב אומר שזה מציל את השבת יאללה, הרי המשכורת לא נפגעת . יאללה אשדוד.

אף אחד מהם לא חושב על אותו יהודי, שחוזר מהעבודה ומתעכב עוד חצי שעה, או זה שמאחר לפגישה שאולי תכניס לו ולמשפחתו עוד כמה אלפי שקלים, על השוטרים שביום חמסין עושים שעות נוספות וכמה זה עולה לנו, משלמי המיסים. זה לא מעניין.

איך בכלל הגענו למצב ש-20% משפיעים בצורה כל כך משמעותית על אורח חייהם של 80%? ועד כמה יימתח החבל הלא סובלני לפני שייקרע ויביא למלחמת אחים.

הם יודעים להפגין, ולהפגין אחדות, מכאן כוחם, הם מחזיקים בכח הפוליטי של ההחלטה את מי למנות לראש עיר הם ימליכו והם יורידו כי הם, מבלי ללמוד שיעור אזרחות מנצלים את הדמוקרטיה בצורה משכנעת וזוכים לכח שהוא לא ריאלי בכלל ביחס למספרם בעיר.

אבל ליבי לא על מה שהם מקבלים וכמה ישיבות בונים להם, ופה ההבדל, האם מישהו מכם ראה פעם חילוני נכנס לרובעים ולאזורים החרדיים עם בידורית ב״פול ווליום״ ועושה רעש, האם איזה חילוני בכלל עובר באיזורים המוכרזים חרדיים?

באיזו זכות יכולה הקהילה החרדית בכלל לתבוע את סגירתו של ה״ביג פאשן״ בשבת? הוא לא קרוב אליהם, הוא לא קרוב לכלום, מדובר פה בחריגה רצינית בהתערבות בחיי העיר וניפוץ ה״סטטוס קוו״ שגם כך מוגזם, מהלכים כאלה מלבים את היצרים ומוציאים שדים שהיו חבויים, קללות ואיומים ברשתות החברתיות ושנאת חינם שמופצת ללא הכרה ולכל דורש, והרבנים הגדולים שמצטטים פסוקים מאחדים ומצד שני ממרידים בכוחם הרב, קחו אחריות, קחו מה שמגיע לכם ואל תנסו לשנות את העולם, העובדות לא היו ולא יהיו לטובתכם, לא משנה כמה אתם טובים בהפגנות וכמה אתם באים להצביע, ישראל היא מדינה דמוקרטית, היא מדינה יהודית ולא מדינה דתית, בינתיים בכל אופן. הפילוג שנוצר בין החרדים לחילונים יהפוך בסופו של יום, שהחבל הדק ייקרע ל-2 מדינות ל-2 עמים. למרות שמדובר על פניו באותו עם.

מאת: דוד קקון – עורך האתר

 

hk

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*