כל מה שחשוב לדעת על כסאות בר

כל מה שחשוב לדעת על כסאות בר

דלפקי בר הפכו לפריט נחשק מאוד גם מחוץ למסעדות ולפאבים. בפרט אפשר למצוא אותם במטבחים מודרניים, כשהם מאפשרים לבני הבית לשהות יחד במטבח בנוחות ומשמשים גם לצורך חציצה בין המטבח לסלון מבלי שיהיה צורך לבנות קיר. דלפקי הבר מהווים חלק בלתי נפרד גם מעיצוב משרדים מסוגננים, כשלמשל אפשר למקם אותם על הגג כך שהעובדים יוכלו ליהנות מהנוף וגם מחברה נעימה במהלך יום עבודה אינטנסיבי. לצד כל דלפק בר נדרשים כסאות, ובכתבה זו תמצאו מידע רלוונטי לגביהם.

הגובה של כסאות בר סטנדרטיים

כסא בר סטנדרטי מגיע בגובה של 65 ס"מ. הגובה הזה הופך את הכסא למתאים להצבה לצד דלפק בגובה של כ-90 ס"מ, ולמעשה גם אם הדלפק נמוך בכמה סנטימטרים או לחילופין גבוה יותר, עד כמטר, הכסא יאפשר ישיבה נוחה וגישה אופטימלית לכל מה שמונח על הדלפק. כמו כן אפשר למצוא כסאות מתכווננים לבר, כלומר כאלה שאפשר להרים ולהוריד ולהתאים לכל דלפק.

סוגי כסאות הבר

כסאות הבר נחלקים למספר סוגים בהתאם למאפיינים שלהם. כך למשל ישנם סטולים – כסאות בר ללא משענת, למקומות שבהם מועדף העיצוב המינימליסטי. אופציה שנייה היא כסאות עם משענת גב שמספקת עוד תמיכה, אם כי חשוב להדגיש שדווקא כסא ללא משענת מחייב במקרים רבים ישיבה נכונה יותר ולכן יציבה מיטבית. כמו כן תוכלו לבחור כסאות לדלפק בר עם משענת לידיים.

כמה כסאות אפשר להציב ליד בר?

הרוחב של כסא בר הוא 40-45 ס"מ, בנוסף יש כמובן צורך במרווח מסוים בין כסא לכסא, ולכן לצד דלפק ברוחב של מטר אפשר להציב 2 כסאות, ואם הדלפק הוא ברוחב של 1.5 מטר אפשר למקם לצידו 3 כסאות. כשרוצים דלפק ולצידו 4 כסאות בר הרוחב המינימלי הוא 2.2 מ', ובמידת האפשר כדאי גם לבנות דלפק ברוחב 2.5 מ' כדי שהכסאות יוצבו באופן מרווח.

עץ או מתכת?

החלטה נוספת שצריך לקבל כשקונים כסאות בר היא לגבי החומר שממנו הם עשויים. שתי האופציות המומלצות הן עץ ומתכת, וליתר דיוק אלומיניום. העץ מקנה לכסאות הבר מראה קלאסי, ובנוסף זהו חומר גלם שתמיד מפזר סביבו אנרגיות נעימות מאוד – של חוסן וגם רוך, של הרמוניה עם הסביבה ושל שורשיות. ישנם כסאות עץ בגוון בהיר וגם כאלה בגוון כהה שמשדרים יוקרה מנצחת.

האלומיניום הוא חומר גלם פרקטי להפליא. מצד אחד, משקל קל, ומצד שני, חוסן רב. בנוסף הוא עמיד לחלוטין למים, בניגוד לעץ שעלול להתעוות אם הוא נחשף באופן קבוע לרטיבות או לחות. כסאות בר מאלומיניום יכולים להגיע בגוון מתכתי כסוף שמייצר מראה עכשווי, ואפשר גם לצבוע אותם בגוונים שונים. בזכות מנעד האפשרויות הרחב ניתן להעניק לחלל שבו מוצבים הדלפק והכסאות כל מראה רצוי ובפרט להבטיח הרמוניה נעימה לעין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*