ייבא סמים והפיץ בבית ספר

ייבא סמים והפיץ בבית ספר

"עוסק זעיר" ייבא סמים ברשת האפלה והפיץ בבית ספר באשדוד.

היחידה המרכזית (ימ"ר) מרחב לכיש בפיקודו של סנ"צ יגאל קלימיאן עצרה בשבוע שעבר צעיר בן 18.5 תושב אשדוד בחשד כי ייבא סמים מסוגים שונים מאתרי אינטרנט באמצעות הרשת האפלה ("דארקנט"). את הסמים שרכש באמצעות המטבע הממוחשב "ביטקוין" הפיץ על פי החשד בקרב חבריו ובבית הספר בו למד. מעצרו של החשוד הוארך בבית משפט השלום באשקלון במספר ימים וביום ה' תגיש נגדו פרקליטות מחוז דרום כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בגין המיוחס לו. סנ"צ יגאל קלימיאן "משטרת המחוז הדרומי ומרחב לכיש תמשיך לאכוף בתחום הסמים כולל שימוש בפעולות מגוונות הן כנגד המשתמשים והן כנגד הסוחרים, המייבאים והמפיצים".

תחילתה של הפרשה במשלוח חבילה שהגיעה לנמל התעופה בן גוריון לפני כחודש וחצי ועוררה את חשדם של הבודקים. בבדיקת תכולתה התברר כי מדובר בסמים מסוג מריחואנה. מאחר ופרטי הנמען, שמו וכתובתו הצביעו על תושב אשדוד הועברה חקירת המקרה לחוקרי מחלק התשאול בימ"ר לכיש בפיקודו של רפ"ק משה קליין. מחקירת הפרשה, במהלכה הגיעו אל אותו הנמען חבילות סמים נוספות, עולה כי הצעיר ייבא בשלושה עשר מקרים שונים סמים מסוגים שונים בהם מאות גרמים של חומר החשוד כסם מסוג חשיש ומריחואנה, בולים של סמים סינתטיים בכמות גדולה וכן סמים סינתטיים נוספים האסורים בשימוש וסחר על פי פקודת הסמים. עוד עלה כי החשוד למד את תהליך ייבוא הסמים לאחר שיטוט נרחב ולימוד מעמיק בנבכי רשת האינטרנט. את הסמים רכש החשוד באתרים באמצעות הרשת האפלה המכונה "דארקנט" או "דיפ וויב". המשתמשים ברשת זו הם אנונימיים, קשה מאוד לנטר את מי שגולש בה, סוחר בה ומאיפה ועל כן היא משמשת כר נוח לפעילות לא חוקית כגון אתרים לרכישת סמים, אמצעי לחימה ועוד. את התשלום תמורת הסמים שילם באמצעות המטבע האינטרנטי "ביטקוין". על פי החשד הפיץ החשוד את הסמים בין כתלי בית הספר בו למד, בשכונת מגוריו ובקרב עשרות מחבריו, מרביתם קטינים, תמורת תשלום. את ההזמנות ביצע בהתאם לביקוש והזמנות שקיבל מהחברים. במהלך חקירת המקרים הגיעו החוקרים אל הקטינים, תלמידי בית הספר, אשר רכשו את הסמים ואלה הודו בחקירתם בביצוע הרכישות.

ביום א' 4.1.15 עצרו בלשי ימ"ר לכיש את החשוד, תושב אשדוד בן 18.5 והביאו לחקירה במשרדי הימ"ר שם הודה במיוחס לו ושיתף פעולה עם חוקריו. בחקירתו טען כי רכש את הסמים לשימושו העצמי ובכוונה לעשות רווחים קלים ממכירתם בין היתר במסיבות טבע לא חוקיות.

ביום א' האחרון 11.1.15 הגישה פרקליטות מחוז דרום באמצעות עו"ד טל אדיר כהן ועו"ד חן עסיס לביא לבית משפט השלום באשקלון הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום. מעצרו הוארך עד יום ה' אז צפוי כי יוגש נגדו כתב אישום בחשד לעבירות של ייבוא סם מסוכן וסחר בסם מסוכן וכן לבקש את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מפקד ימ"ר לכיש סנ"צ יגאל קלימיאן התייחס למעצר החשוד וייבוא הסם ואמר כי "נחשפנו לתופעה מדאיגה של רכישת סמים ברשת המתנהלת כעולם תחתון של ממש. ייבוא הסם והפצתו בדרך זו בקרב קטינים, תלמידי בית ספר, חמורה ומסוכנת. משטרת המחוז הדרומי ומרחב לכיש תמשיך לאכוף בתחום הסמים כולל שימוש בפעולות מגוונות הן כנגד המשתמשים והן כנגד הסוחרים, המייבאים והמפיצים".

בתמונה: חבילות הסמים שנתפסו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*