יוצאים להביא גביע! ועל הדרך לשבור את המנחוס מול הצהובים מתל אביב

יוצאים להביא גביע! ועל הדרך לשבור את המנחוס מול הצהובים מתל אביב

אחד מערבי השיא של הכדורסל הישראלי יתקיים מחר באולם ה"ארנה פיס" בעיר בירתנו, ירושלים.
המעמד המכובד של חצי גמר גביע המדינה כמעט ותמיד סיפק ובתקווה שימשיך לספק משחקי כדורסל צמודים ובלתי נשכחים.
עבור מכבי אשדוד\ באר טוביה שלנו, המעמד הזה כבר מתחיל להיות דבר שגרתי ובנאלי, כשקבוצתו של מאיר טפירו שמגיעה כאנדרדוג לכאורה מבין ארבע הקבוצות, תנסה להפתיע ולהביא תואר ראשון מקבוצת גברים לעיר הדרומית.

היריבה מחר כאמור, לא אחרת מאשר "אימת הגביע" או אם תרצו המנחוס הגדול ביותר של מכבי אשדוד מאז ומתמיד במפעל היוקרתי.
שלוש פעמים בעבר הגיעה הקבוצה המפתיעה מאשדוד שבסך הכל פעילה בליגת העל 7 שנים בלבד!
הפעם הראשונה שהצהובים מאשדוד הגיעו לחצי הגמר הייתה כבר בעונה הראשונה של הקבוצה בליגת העל, 2010\2011.
המקום: היכל יד אליהו בתל אביב

DKA_0772

הרבה על הכתפיים שלו… יואינג (צילום: דודו קקון)

היריבה: מכבי תל אביב הגדולה.

מכבי אשדוד עם עופר ברקוביץ שעבורה זו הייתה הפעם הראשונה במעמד חצי הגמר, פגשה את זוללת התארים הגדולה מתל אביב, והאמת המשחק ממש לא היה שווה כוחות. מכבי תל אביב בראשות ליאור אליהו, פארגו ואיידסון נתנה רבע ראשון גדול ( בתקווה שלא יחזור כך מחר) ופתחה פער דו ספרתי כבר מהפתיחה. אשדוד עם מאיר טפירו, קארטר ודאנקן לא ממש היוותה יריבה ראויה, ובסיום המשחק התוצאה הורתה על 98-61 לתל-אביביים.
הפעם השנייה של אשדוד במעמד הגיעה שנתיים לאחר מכן:

המקום: היכל נוקיה בתל אביב.
היריבה: שוב מכבי תל אביב.

מכבי אשדוד שוב עם עופר ברקוביץ' על הקווים, פגשה שוב את מכבי תל אביב באולמה הביתי, בדיוק באותו מעמד כמו אז לפני שנתיים, והמטרה הייתה ברורה: להלחם על העלייה לגמר שנראתה כבלתי אפשרית, וכמובן לא לחטוף על הראש כמו בחצי הגמר הקודם בין השתיים.

DKA_0775

יכול לקנות את עולמו – בן אלטיט (צילום: דודו קקון)

ההתחלה שוב הייתה עם הצהובים מתל אביב, אך מכבי אשדוד הראתה אופי רב, הרבה בעזרת מארדי קולינס ודיימון סימפסון, הצליחה לגרור את הקבוצה של דיוויד בלאט למותחן מעורר כבוד. במצב של 3 הפרש לצהובים מתל אביב, אשדוד קיבלה הזדמנות להשוות, אך ניסיון שלשה בשניות האחרונות של גוני יזרעאלי לא צלח, מכבי תל אביב עשתה שתיים שלות בצד השני, ובסיום 85-80 למכבי תל אביב.

הפעם השלישית של מכבי אשדוד במעמד, הייתתה רק בעונה שעברה, עונת האיחוד עם מועצה אזורית באר-טוביה.
להבדיל מהפעמיים הקודמות, היריבה של מכבי אשדוד בחצי הגמר לא הייתה מכבי תל אביב, אלא הקבוצה מעיר היין, מכבי ראשון לציון.
המקום היה שוב בהיכל בתל אביב, הפעם בשמו הנוכחי "היכל מנורה" ומאמן אשדוד הפעם היה הרס"ר צביקה שרף.
לאחר שלושה רבעים חלשים של הקבוצה בצהוב, ראשון לציון רצה ליתרון דו ספרתי, וכבר נראה היה שהכתומים שכמה חודשים לאחר מכן הניפו צלחת אליפות ראשונה, בדרך לגמר הגביע.

DKA_0776

יפתח זיו… משחק שיכנס להיסטוריה? (צילום: דודו קקון)

אך אז הגיע לו הרבע האחרון. אייזיאה סוואן היה בלתי ניתן לעצירה, וביחד עם שולדבראנד, גארט והכוכב הגדול צ'ארלס תומאס, קבעו הארכה בתום הזמן החוקי.
המותחן והאינטנסיביות בהארכה הראשונה נדדה גם לשנייה, ובתום 5 דקות נוספות הקבוצות עדיין עמדו על שיויון והלכו להארכה שנייה. שם כבר היו מכבי אשדוד הרבה יותר עדיפים, ובעזרת סלים חשובים של שולדבראנד העפילו לגמר גביע ראשון!

שלושה ימים לאחר מכן, בגמר הגביע, ההתרגשות בעיר הלכה וגברה.
אלפים עשו את הדרך מאשדוד לתל אביב כדי לצפות בכיליון עיניים לניצחון בהחלט אפשרי, מול מכבי הגדולה שהחלה את הצניחה שלה עמוק למטה.
פתיחת המשחק לא בישרה טובות. מכבי תל אביב באה דרוכה הרבה יותר מהיריבה מעיר הנמל, ורצה ליתרון של 22 הפרש כבר במחצית הראשונה, וספק אם מישהו מאוהדי אשדוד האמין שניתן לשנות את כף המאזניים.

אך המחצית השנייה הביאה התהפכות יוצרות. צארלס תומאס בערב שיא של 30 נקודות, החזיר את הקבוצה של שרף חזק אל תוך תמונת המשחק, ו5 דקות לסיום סל של נאור שרון במשחק מפתיע מאוד מבחינתו הוריד את ההפרש ל2 נקודות בלבד!

DKA_0774

מאיר טפירו, האם יגיע לגמר בעונתו הראשונה? (צילום: דודו קקון)

אלא שאז, מי שלקח את הצהובים מתל אביב על הכתפיים היה אולי השחקן הגדול ביותר שלה מתחילת העשור, דווין סמית. סמית עם שתי שלשות חשובות במאני-טיים, ובעזרת גל מקל שהגיע באמצע העונה כדי להציל את קבוצתו, הגדילו את הפער, ובסיום 83-75 למכבי תל אביב, ואשדוד יצאה בעיקר עם המון המון מחמאות.

אז מה יהיה מחר בפעם הרביעית?

על הנייר שתי הקבוצות מגיעות במצב ממש לא אידיאלי מבחינתם.
מאיר טפירו שעדיין מסתגל לעונה הראשונה הקשה בתור מאמן על הקווים, ראה את קבוצתו סופגת הפסד די מביף ביום שני שעבר בבית מול מכבי חיפה, שהגיעה לאחר 4 הפסדי ליגה נוספים, ביניהם במשחק החוץ מול מכבי תל אביב, ובאולם בו הקבוצה תשחק מחר, מול הפועל ירושלים.
גם מכבי תל אביב מגיעה בתקופה לא טובה. הקבוצה של בגאצקיס תחסר את ג'ו אלכסנדר, כן כן אותו אלכסנדר שרק לפני שבועיים חבט בפרצופו של הקפטן האשדודי אדם אריאל והורחק, מישהו אמר קארמה?

חוץ מהפורוורד המתאזרח, כמובן גם סוני ווימס ששוחרר ממכבי תל אביב אינו, ומי שנרשם בפעם הראשונה עבור מכבי תל אביב למשחק במסגרת מפעל ישראלי, הוא דווין סמית.

אז, מחר בשעה 8 וחצי בערך, נדע כולם מי תהיה בגמר גביע המדינה ותהיה רחוקה צעד קטן אחד מזכייה. מכבי אשדוד\באר טוביה שרוצה גביע ראשון בתולדותיה או שיאנית הגביעים מכבי תל אביב. אנחנו מתרגשים!! יאללה מכבי אשדוד!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*