יום הבליינד דיי

יום הבליינד דיי

ה-BLIND DAY הוא יום המודעות לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. הוא  מתקיים זו השנה השישית, בתאריך הסמלי 6.6.17, ומטרתו להגביר את המודעות לקהילה ולשלבם בחברה.

6:6 היא ההגדרה הרפואית לראייה תקינה ודווקא ביום הזה, 6/6, קהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מזמינים את החברה הישראלית לא לראות 6:6, ולהכיר את קהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. חברי הקהילה מסבירים שאין מדובר ביום התרמה, אלא יום להגברת המודעות לקהילה ועידוד שילובה בחברה. תחת הסלוגן: 'תעצמו את העיניים – ותראו!' מבקשים הם להראות בכל פעם פן נוסף בחיי הקהילה. ככלל, הם בחרו להדגיש את ערך השוויון בכך שהם מבקשים מהציבור: "עצמו את העיניים ותראו שכולנו שווים, גם כשאיננו רואים 6:6".

בקמפיין ה- BLIND DAY השנה תהיה התייחסות ל'דברים שמחברים בין אנשים'. חיבור באמצעות כלל תחומי החיים, בדגש על תעסוקה, במטרה לעורר מודעות וליצור הזדמנויות חדשות עבור הקהילה. לשם כך נקבעו אירועים בכל הארץ, שמטרתם כאמור להגביר מודעות ולעודד השתלבות בחברה. אירועי ה- BLIND DAY יתקיימו בין התאריכים 6.6.17-9.6.17.

כנסת ישראל נרתמה אף היא לקמפיין ותקיים את האירוע המסורתי לציון היום ב-13.6.17. ביום זה יידונו נושאים הרלוונטיים לקהילה ותתקיים פעילות חווייתית בשיתוף ח"כים ושרים. אבל לא רק. גם אשדוד נרתמה לקמפיין ובמסגרת  ה"בליינד דיי" יפעלו במחלקה לשיקום מוגבלויות כדי לחשוף אנשים בגיל השלישי לנושא לקויות הראייה, מתוך הבנה כי בקרב הקשישים ישנה ירידה בתפקודי הראייה עקב מחלות שונות כמו זקנה ומחלות האופייניות לגיל זה. במהלך יום זה, יום  הזדהות עם אנשים עם עיוורון ולקות ראייה, תינתן הרצאה בנושא בריאות העיניים בגיל השלישי, מפי סימה רושקו – מכון לראייה ירודה ולאחריה יוקרן הסרט "תפוחים מן המדבר" בהקרנה מיוחדת המונגשת לעיוורים וכבדי ראיה.

"במהלך הסרט יחולקו כיסויי עיניים לאנשים שאינם כבדי ראייה, על מנת לחוות את הצפייה בסרט כסרט מונגש" מסבירים במחלקת שיקום מוגבלויות ומציינים כי "הסרט ילווה בתיאור קולי (פסקול) מיוחד המשלב בין הפסקול המקורי של הסרט ותוספות קריינות המעבירות לקהל את אשר מתרחש על המסך". הפעילות תתקיים בתאריך 7.6.17, בקולנוע "גלובוס מקס" באשדוד בשעה 10:00 בבוקר.

מאחורי יום הבליינד דיי עומדים אנשי 'חושבים בצבע' – קבוצת סטודנטים עם עיוורון ולקויות ראייה מתחום התקשורת. בשנים האחרונות היום התנהל בחסות המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף עמותות וארגונים, העוסקים בשיפור חייה של קהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, לצד גופים מהמגזר הציבורי והפרטי.

אנשי הקהילה מאמינים כי החברה מכירה בחשיבות השילוב, אך לא חשופה מספיק לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, ולא מודעת ליכולותיה, לצד הפעולות שהחברה יכולה לעשות כדי לשפר את חיי הקהילה. לכן הם ישמחו לכל שיתוף פעולה בנושא ובעיקר לחשיפה תקשורתית רחבה באמצעי התקשורת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*