יום האישה – זה לא עסק לנשים

יום האישה – זה לא עסק לנשים

יום האישה מצוין ברחבי העולם בקול תרועה רמה. הוא חוצה מגזרים, תחומים ומפלגות וכולם רוצים להשאיר טביעת אצבע על הדבר הזה שנתפס נורא פוליטיקלי קורקט – לקרוא לשוויון נשים, להערכתן כשוות, לקידום מעמד האישה, למניעת פגיעה מינית או פגיעה בסביבת העבודה, עצירת האפליה ועוד.

כמעט אין מי ששכל בראשו ולא יוצא בהצהרות פומפוזיות לרגל האירועים בתקשורת וברשתות החברתיות, אבל בואו נעמיד מראה מול הדברים – רובם עושים זאת בדיוק יום אחד במהלך שנה אשר מונה 365 ימים מלאים.

יום אישה אחד. יום אחד בלבד שמוקדש לעיסוק בלמעלה מ-50% מהאוכלוסייה, שבאופן מובהק סובלים מאי שוויון ושחיקה מתמדת במעמדם בחברה.

ומה עושים כדי לשמר את רוח החג? מציגים לנו נשים מצליחות. נשים חזקות. נשים מובילות. בעלות עסקים, או טוב מכך – אמהות, עצמאיות, מנהלות משפחה ובית שהן בעלות עסקים מצליחים. ומדי פעם, הדובדבן שעל הקצפת – נשים מן המאיון העליון, שהתברגו אליו בזכות הסטארטאפ שלהן או כושר הניהול המופלא שלהן. זאת אומרת, מציגים לנו זאת אם במקרה מצאו אחת כזו השנה.

בואו נסיר את הכיסוי מעל העיניים ואת מסכות החג. יום האישה הוא יום שמצוין מדי שנה מכיוון שאין שוויון הזדמנויות, אין שוויון חברתי ואין שוויון כלכלי בין נשים לגברים. גם הנשים המצליחות ביותר, שאנחנו שמחות לראותן כדגל לפני המחנה, אינן מייצגות אותו בעצם.

ובואו נציב את העובדות בפני כל הפוליטיקאים והעסקנים שממהרים לצאת בהצהרות ולספר לנו כמה נשים הן חשובות למשק, לכלכלה, לחברה ובכלל:

  • בישראל רק מתוך כל 5 עצמאים רק אחת היא אישה עצמאית.
  • מסך כל העסקים בבעלות עצמאים בארץ, רק 14% מנוהלים ע״י נשים. 14% בלבד!
  • בואו נרתיח קצת באמת: מתוך קרן הלוואות בערבות המדינה, נכון לנתונים של סוף שנת 2014 רק 5% מכספי הקרן הוקצו לנשים בעלות עסקים. 5% בלבד הוקצו לעסקים בבעלות נשים.
  • ולקינוח- כמו בתמונה הכללית בשוק העבודה, גם במגזר העצמאי נשים מרוויחות כ- 30% פחות מגברים עצמאיים. ֿ

זה יום האישה שלכם, חברים. או שזו התוצאה של שימוש ביום בודד בשנה כעלה תאנה במקום להקצות המון משאבים לתיקון המצב, ויש איך לתקן.

את מחאת העצמאים מובילה קבוצה של עצמאיות ועצמאים מכל הארץ, שמאסו ביחס של המדינה כלפי עצמאים ועסקים קטנים. למה? כי כל הסימנים מצביעים על כך שלהיות עצמאי בארץ זה לא עסק מי יודע מה.
אחד הנושאים הבוערים בטיפולנו הוא מצבן של נשים עצמאיות בארץ וקידום חקיקה מתקנת – החל מחוק דמי לידה לעצמאיות שתוקן ועבר ב 2016, דרך טיפול בתנאי קבלה למעונות יום, זכויות סוציאליות לעצמאיות הרות ובמהלך טיפולים, וכמובן עד לפן העסקי של העדפה מתקנת של עסקי נשים במכרזים של הממשלה והרשויות.

אפילו שנשים מרוויחות פחות, אפילו שהן מהוות חלק כה קטן מהמגזר, אפילו שאין להן רשת בטחון או גב כלכלי- נשים מניעות תהליכים של שינוי ומאפשרות צמיחה, יצירה והעשרה של המשק והחברה כולה. הגיע הזמן להפסיק להסתתר מאחורי ימים וסיסמאות ולהתחיל לעבוד. אני קוראת לחברות וחברי הכנסת שעדיין לא עסוקים בנושא הזה – יש לכם הרבה מאוד מה לעשות כדי שבשנה הבאה תהיה משמעות אמיתית לפוסטים ולהצהרות בתקשורת. הגיע הזמן לשנות באמת. 365 יום אישה.

הכותבת היא ענבר בזק, יועצת עסקית וחברה בפורום העצמאים והעסקים הקטנים של מפלגת יש עתיד.

מרוץ לילה - 27 באפריל 2017 לפרטים והרשמה ליחצו על הבאנר

מרוץ לילה – 27 באפריל 2017 לפרטים והרשמה ליחצו על הבאנר

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*