טעים ומלא בערכים תזונתיים

טעים ומלא בערכים תזונתיים

כאשר חושבים על אוכל בריא, לרוב מדמיינים מנות תפלות וחסרות טעם. התפישה שאוכל בריא חייב להיות משעמם ולא מעורר תיאבון נפוצה בכל רחבי העולם, ופעמים רבות גורמת לאנשים לפסול מתכונים מראש, אפילו בלי לטעום. ובכן, אנחנו כאן כדי לנפץ את הסטיגמה! אוכל בריא על כל הוויטמינים והערכים החיוניים שלו – יכול להיות גם טעים מאוד.

אם גם אתם נהנים לבשל ולהתנסות במרכיבים שונים, הגעתם למקום הנכון! אספנו כמה רעיונות למנות מושלמות וטעימות שנחשבות גם לבריאות ומזינות במיוחד. כאלו שיהפכו במהרה לכוכבות במטבח שלכם!

 

תמיד בא טוב – מרק כתום

מנה אחת שתמיד קולעת בול, היא מרק כתום שפשוט מחמם את הלב והנפש. המרק הזה אהוב במיוחד, מנחם ומלא טעם. מושלם למזג אוויר קריר. והחלק הכי טוב? אפשר להתאים אותו לטעם האישי שלכם. יש שיעדיפו את המרק שלהם עם בטטה ודלעת בלבד, אחרים יוסיפו גזר ואפילו בצל ותפוח אדמה. התיבול גם הוא פשוט מאוד, כאשר המטרה היא לאזן בין מלוח ומתוק. לרוב מלח, פלפל שחור, כמון ומעט דבש יעשו את העבודה, אך כאמור אין גבול לטעמים והשילובים שניתן ליצור.

 

בודהה בול – קערה בריאה וטעימה

דמיינו קערה צבעונית ומזינה שהיא חגיגה גם לעיניים וגם לבלוטות הטעם. זוהי הבודהה הבול והיא כובשת את העולם בסערה. על ידי שילוב של מגוון חומרי גלם מבושלים כמו קינואה, בטטה צלויות, קייל, חומוס, אבוקדו וירקות אחרים יחד עם אורז, דג או עוף, מתקבלת ארוחה בריאה, טעימה ומהירה. כדי לשדרג את הטעמים מומלץ לתבל כמו שאוהבים עם רוטב סויה, טריאקי, ספייסי מיונז או כל תיבול אחר שישדרג את המנה לטעמכם.

 

ג'אנק פוד? לא בבית ספרנו!

 אין כמו פיצה. גילטי פלז'ר מלא בכל טוב העשוי בצק, גבינה ותוספות על פי הטעם. לרוב כאשר מתקבלת ההחלטה לעבור לתפריט בריא, הפיצה נותרת מחוץ למשוואה. החדשות הטובות הן שניתן להתאים את המאכל האהוב לתפריט בריא יותר על ידי שינוי הבצק. קמח מלא, שמרים, מים ומעט שמן זית זה כל מה שצריך כדי לקבל בצק לפיצה שנחשב מזין ובריא הרבה יותר. והטעם? מושלם! מלבד הבצק, תוכלו לשלב  את התוספות האהובות עליכם.

 

סלט עוף בגריל

טוב, הרי לא יכולתם לצפות שלא נציג לפחות סלט אחד ברשימה שלנו, נכון? ובכן, מדובר בסלט שהוא ארוחה בריאה ומהנה. עבור מי שאינו חובב ירקות וסלטים בפרט, תוספת העוף תוכל לעשות את השינוי. ניתן להשרות את חזה העוף במרינדה מעניינת של שמן זית, לימון ועשבי תיבול או במרינדה אסיאתית המכילה רוטב סויה, טריאקי ומירין. לאחר מכן ניתן להכין את העוף כמו שאוהבים – בצלייה, טיגון או אפייה. כך או כך, התוצאה המתקבלת היא סלט שגם מי שלא מתחבר לסלטים ומזון בריאות, יוכל ליהנות ממנו ואפילו להפוך אותו למנה קבועה. אל תפסלו, פשוט תתנסו!

 

קערת סמוזי פירות

מי אמר ששייק פירות טוב כמשקה בלבד? עם מעט יצירתיות, מדובר בארוחת בוקר או חטיף בריא ומרענן שקל להכין ולהתאים אישית. תוכלו לשלב כמה פירות קפואים כמו בננות, תותים ואוכמניות עם חלב שקדים או יוגורט. יוצקים את התערובת לקערה ומעליהם מפזרים לפי הטעם פירות טריים, אגוזים, זרעים וגרנולה. התוצאה היא קערה אסתטית וטעימה מלאה בוויטמינים.

בסופו של דבר, כשזה מגיע ליצירת ארוחות בריאות וטעימות, המפתח הוא להתנסות עם מרכיבים וטעמים שונים. אל תפחדו לנסות דברים חדשים ולהיות יצירתיים במטבח. במקום להסתמך על מזון מעובד וארוחות ארוזות מראש, נסו להכין את הארוחות שלכם מאפס באמצעות מרכיבים טריים. לא רק שהארוחות שלכם יהיו בריאות יותר, אלא שהן גם יהיו יותר טעימות ומשביעות. כפי שאתם רואים, אוכל בריא לא חייב להיות חסר טעם ומשעמם. על ידי שימוש במרכיבים טריים והתנסות בטעמים ובטכניקות שונות, תוכלו ליצור ארוחות מזינות וטעימות כאחד. בין אם זה מרק כתום, פיצה מחיטה מלאה או כל דבר אחר שתרצו לנסות, תגלו כי מנות בריאות הן טעימות לא פחות! אז בפעם הבאה שאתם במטבח, אל תפחדו להיות יצירתיים ולנסות משהו חדש. הפעם לא רק בלוטות הטעם יודו לכם, אלא גם הגוף כולו שלפתע יקבל מנה הגונה של מוצרי מזון מזינים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*