טיפים לטיול עם תינוקות ופעוטות

טיפים לטיול עם תינוקות ופעוטות

לצאת לטיול עם ילדים קטנים זה אתגר לא קטן, על אחת כמה וכמה עם תינוקות קטנים ופעוטות. עם זאת, משפחות שאוהבות לטייל ברחבי הארץ, לא יוותרו על זמן האיכות הזה, על תחושת החופש ועל ההנאה מהטיול רק בגלל שיש תינוק, ולהשאיר אותו בבית עם הסבתא או הבייביסיטר זו אופציה שאינה באה בחשבון.

לפיכך, הדרך הטובה ביותר לצלוח טיול כזה היא להיערך אליו בהתאם.

יעדים מתאימים לטיול עם תינוקות

תחילתו של כל טיול היא בחירת היעד וכך גם בטיול עם תינוקות. מומלץ לבחור מסלול אשר מאפשר הליכה עם עגלה או לחלופין מסלול פשוט יחסית להליכה עם תינוק במנשא.

עוד קריטריון אשר ישפיע על בחירת המסלול הוא משך הזמן שאורך להגיע אליו. כל תינוק מגיב אחרת לנסיעה ברכב, ואחת כמה וכמה לנסיעה ארוכה, לכן חשוב להתאים את משך הנסיעה ליכולת התינוק לשהות ברכב בזמן נסיעה.

אוכל שתייה ועצירה להתרעננות

כל טיול עם ילדים מצריך חשיבה על נקודות עצירה להתרעננות וכן אוכל ושתייה שיספיקו לכל הטיול. יציאה עם תינוקות אינה שונה בעיקרה אם כי העניין פשוט יותר עם תינוקות יונקים.

עבור תינוקות גדולים יותר או כאלה שכבר עברו למזון מוצק יש צורך לדאוג למזון עבורם. ניתן לקחת מעדנים, מרקים, פירות שאפשר לחתוך וכדומה, לשמור הכול בצידנית מקוררת ולהוציא עבורם בזמן המתאים.

בנוסף, ניתן לקחת גם חטיפים שאותם יכול הפעוט להחזיק ביד ולכרסם כמו עוגיות רכות לילדים, כריכים בפיתה שהיא רכה יותר ואפילו שקית במבה, החטיף האולטימטיבי לילדים.

להחליף חיתוך בשטח

אחד האתגרים לטיול עם תינוקות ופעוטות הוא הצורך להחליף חיתול בשטח. כיוון שהם אינם יכולים להתפנות בין העצים או להמתין לעצירה בתחנת הדלק הקרובה, יש צורך להתכונן להחלפת חיתול בתנאי שטח.

מומלץ לעשות את ההחלפה עוד לפני היציאה מהרכב כיוון שמושב הרכב יכול לשמש בקלות משטח החתלה, אך לעיתים זה לא יספיק ויהיה צורך להחליף לתינוק גם באמצע הטיול. לצורך כך ניתן להצטייד במגבת או משטח החתלה חד פעמי שעליו ניתן יהיה להשכיב את התינוק במקום על הקרקע, אל תתרגשו אם לתינוק שלכן יש קקי ירוק זה גוון המאפיין את ההתחלה אך חולף ומקבל גוון חום גיל עם המעבר לאכילת מוצקים. אל תשכחו לארוז עימכם שקית נפרדת שבה תוכלו להניח את החיתול המלוכלך עד שתגיעו לפח אשפה מסודר.

הכול יכול לקרות!

המשמעות של טיול עם ילדים היא שהכול יכול לקרות. על אחת כמה וכמה עם תינוקות ופעוטות. לפיכך, יש להיערך בהתאם. בנוסף לאוכל, שתייה, בגדי החלפה וטיטולים, כדאי להביא חפצים נוספים שיקלו ויפטרו בעיות אם יתעוררו.

משכך כאבים נוזלי מומלץ בעת יציאה לטיול, במיוחד אם מדובר בטיול ארוך. בגדי החלפה כדאי שיכללו גם בגדים שאינם מתאימים לעונה. למשל, חולצה ארוכה וגרביים בטיול באמצע אוגוסט או מכנסיים קצרים וכובע לטיול בחודשי החורף.

בנוסף, כדאי להיערך לכך שהתינוק ירצה לישון דווקא באמצע הפיקניק כך שכדאי להצטייד במגבת גדולה או משטח אחר שעליו ניתן יהיה להשכיב אותו ולכסות.

טיולים משפחתיים בחיק הטבע, עם ילדים בכול גיל, יכולים להיות מאתגרים. יחד עם זאת, וחשוב מכך, זהו זמן איכות נפלא אשר נצרב בזיכרון כחוויה קסומה שתמיד רוצים להיזכר בה.

ככל שנערכים לטיול בצורה מיטבית, ככל שמודעים לכך שטיול עם ילדים אינו מתנהל כמו טיול מבוגרים, ככל שמאפשרים לילדים מקום להביע את עצמם, לבקש, להציע, להשתתף בארגון הטיול בכול אספקט אפשרי, כך הטיול וההתארגנות סביבו הופכים נעימים יותר וחווייתיים אף הם.

לא כדאי לוותר על טיולים רק בגלל שהתינוקות עדיין קטנים, ולא כדאי לוותר על תינוקות בטיול כיוון שזוהי חוויה ואתגר מסוג אחר שרק יקרב את בני המשפחה זה לזה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*