חוק המרכולים – אשדוד תחילה

חוק המרכולים – אשדוד תחילה

חוק המרכולים אותו מנסה שר הפנים להעביר אריה דרעי בכל מחיר מתחיל לתת אותותיו. היום הופתעו עשרות בתי עסק כשפקחים הגיעו למתחמי קניות כדוגמת ה״סטאר סנטר״ וה״ביג פאשן״ והחלו לחלק התראות לפני קנסות על פתיחה בשבת. חלק מהעסקים קיבלו כבר דו״חות, נראה שהסטטוס קוו שעמד על גם כך על ענף דק ושביר מאוד, נסדק ומדובר בעניין של ימים לשבר. תוסיפו את העובדה שנכנסנו לשנת בחירות ותקבלו חבית חומר נפץ פוליטית.

הסטטוס קוו, אותה מילה שגם כך היתה גבולית, לא מובנת ורחוקה מלהיות שיוויונית עבור הצעירים והחילוניים בעיר מתנפצת בעקבות גחמה של שר הפנים אריה דרעי והתעקשותו על חוק לא שיוויוני ולא מתחשב באוכלוסיה שלמה המונה את הרוב בעיר.

הביג פאשן, שראש העיר והמועצה החליטו כנגד כל מסע האיומים של החרדים שכלל חרם צרכני להשאיר את הביג פאשן פתוח בשבת, כך כמובן גם הסטאר סנטר. בשונה מראשי ערים אחרים כגון ראשון לציון, מודיעין ועוד… שחוקקו כמחאה לחוק על אישור פתיחה בשבת. באשדוד יישרו קו והחלו להתריע את כל העסקים במעטפת העירונית ולחלק מהם אף לחלק קנסות כבר השבת.

WhatsApp-Image-2018-01-06-at-19.15.18

החוק אמנם עוד לא עבר אך צפוי לעבור וההשלכות יהיו לא פשוטות עבור העסקים שמשלמים שכירויות מטורפות ובונים על ההכנסות מסופי השבוע. בעלי העסקים שאותם אף אחד לא ממש שואל ובהם איש לא מתחשב יהיו כרגיל אלה שיצטרכו להחליט אם להיות עבריינים ולפעול בניגוד לחוק או שמא לדאוג להביא לחם הביתה ולדאוג לא לקרוס כלכלית ולהשאיר את העסקים בניגוד לחוק, פתוחים.

השבוע מדובר רק בפרומו של טרום החוק, נראה שההחלטה הזו הולכת להיות הרבה יותר משמעותית מהדילמה אם לקרוא לח״כ בשבעה או לדחות בשבוע.

adkan

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*