חולמים ומגשימים בבית ספר ״היובל״

חולמים ומגשימים בבית ספר ״היובל״

בבית הספר היובל לא רק שלקחו חלום פשוט והפכו אותו למציאות אלא אפילו שדרגו את המציאות ועשו אותו לגדול ומפואר יותר מן החלום. ולא די בכך אלא שלתוכנית הגינה האקולוגית החדשה, שתשמש מצע חקלאי לצמחים מן המקרא, יש עוד שלבים חדשים כמו סוכת גפנים ומטבח לבישול בטבע.

חלום ומציאות הם שני ניגודים לכאורה המקיימים ביניהם מערכת יחסים של מתח תמידי. החלום מצוי בתודעתו של האדם ואילו המציאות מחוצה לו. החלום הוא דבר מופשט שאפשר רק לדמינו ואילו המציאות הינה דבר פרקטי שאפשר לחוש אותה באופן פיזי. המציאות היא השתקפות הדברים כמות שהם ואילו החלום היא שדרוג המציאות לרמת שלמות שמתגברת על כל המכשולים. בבית ספר היובל החליטו להתגבר על כל הפילוסופיה הזאת ולהפוך את החלום למציאות.

גב' פנינה ויינשטיין, מנהלת בית ספר היובל, חלמה להפוך שטח ניכר משטח בית הספר לגינה מקראית ללמידה חוץ כיתתית. החלום שלה התגשם הודות לשותפות אמיצה בין בית הספר ומינהל החינוך בעיריית אשדוד, לאיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה ולתמיכת המשרד להגנת הסביבה.

בשקט בשקט ובמשך חצי השנה האחרונה הוקמה בבית הספר גינה אקולוגית מקיימת בה נשתלו שבעת המינים וצמחים מתקופת המקרא. "תלמידים, הורים ואנשי מקצוע רבים היו שותפים למהלך והגינה רק מתחילה לרקום עור וגידים" מספרת לנו  לילך ורניק, המורה המובילה בבית הספר. עוד הוסיפה "אנו נמצאים עכשיו בשלבי אישור מתקדמים להקמת סוכת גפנים ומטבח לבישול בטבע ויש לנו רעיונות רבים להמשך".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה וגב' מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה במנהל החינוך, ביקרו השבוע בבית הספר, חנכו את הגינה, גזרו את הסרט האדום והסירו את הלוט. ד"ר רוזן ביקשה להודות לכל השותפים על ההתגייסות לתהליך ועל עבודה מאומצת ומסורה ובמיוחד למרב יגר, קרן קיזלשטיין ואמיר אלרון שליוו מקרוב את התהליך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*